Artan

224,40 10 11:15
21,34 10 09:55
46,46 9.99 09:55
59,45 9.99 11:16
160,70 9.99 11:16
Artan Hisseler

Azalan

38,96 -31.65 11:16
301,75 -9.99 11:16
9,63 -9.92 11:17
17,89 -7.16 11:16
1,27 -5.93 11:17
Azalan Hisseler

İşlem

1.797.205.162,14 11:17
1.484.917.861,90 11:17
1.356.623.755,74 11:16
1.347.742.025,00 11:17
1.310.965.344,50 11:16
Tüm Hisseler
Arama sonucu : 3518 madde; 1 - 8 arası.

Konu: ULUUN - Ulusoy Un Sanayi

Hybrid View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #1
    Duhul
    Feb 2017
    İkamet
    Karadenizin yeşillikler diyarı..şehri İstanbul .
    Yaş
    60
    Gönderi
    20,162
     Alıntı Originally Posted by temelreisim Yazıyı Oku
    Reis hoşgeldin.
    Ekmek olarak değil de, Makarna ile ilgili video paylaşmıştım.
    İtalyanın en büyük Makarna üretici firmalarından biri. Karantina süresince, karantina olmayan aylara göre Makarna tüketümi %40 yakın artmış. Un makarna stokları da %70 azalmış. Sebebi de şu. Daha kolay çabuk yapılabilir ve hazır kolay ulaşılabilitir bir yemek olması. Restoran kafe lokantalar kapalı olunca insanlar evünde kolay ve yapılabilir olduğu için Makarna tüketimi %40 yakın artmış. Fransa ve Almanya da makarnayı karneye bağlamışlar.
    Bizim ülkemizde makarna ve un tüketimi ile ilgili bi çalışma bulamadım. Lakin öngörüm
    Perakende Un satışları 2 , 2.5 kat artmış, Lokantalar restoran kafelerde tüketilen genel ekmeği insanlar, oralar kapalı olduğu tüketemediği için, perakende bireysel olarak marketlerden alarak ya da fırından ekmek ve ya pizza alarak eşitledi. Ülkede total un makarna irmik unu kek unu vs tahminim total un tüketim artışı hesaplamam mart ayı için %10 artış gibi.. Nisan da sokak yasaklarından sebep %20-30 olabilir.
    Dediğim gibi restoran kafe lokantaların kapalı olmasından sebep, tüketimde büyük artış makarna ve pizza da. Kolay yapılabilir, kolay ulaşılabilir olması.Kişi başı Ekmek tüketimi artışı maksimum %10 civarıdır tahminim
    Hoş bulduk

    parakende satışlar artmıştır, doğrudur. fırına gitmektense evde ekmek üretimi arttı. ama totalde aynı miktarda un tüketimi olur.

    makarnada geçen ay stoklamak için satışlar %40 artmıştır bence de, ama bu totalde bir etkisi olmaz.

    ben bile 20 paketten fazla aldım, attım kenara normalde 3/4 paket olurdu stokta.

    aylık makarna tüketimi artmadı, stok makarna arttı. uzun bir süre makarna almayacağım.
    Forum kurallarını okumak için tıklayınız


    Forumun Altın Kuralı : Forumda okuduğunuz bilgileri fikir vermesi amacıyla ve mantık süzgecinden geçirerek değerlendirin. Hiç kimse sizi tanımadan size para kazandırmak heveslisi değildir. Hayatta karşılaşmadığınız ve adını soyadını dahi bilmediğiniz bir kişinin tavsiyesi ile senet almaya/satmaya kalkışmayın, sonu %99 hüsran olacaktır..

    Not: hisse başlıklarında dini ve siyasi ile futbol taraftarlığı yazıları kabul edilmiyor.

  2.  Alıntı Originally Posted by guneysu Yazıyı Oku
    Hoş bulduk

    parakende satışlar artmıştır, doğrudur. fırına gitmektense evde ekmek üretimi arttı. ama totalde aynı miktarda un tüketimi olur.

    makarnada geçen ay stoklamak için satışlar %40 artmıştır bence de, ama bu totalde bir etkisi olmaz.

    ben bile 20 paketten fazla aldım, attım kenara normalde 3/4 paket olurdu stokta.

    aylık makarna tüketimi artmadı, stok makarna arttı. uzun bir süre makarna almayacağım.
    Birkaç argüman, temel analiz yaparken nasıl yapılmalı gerekir konusunda da örnek olmuş olsun,

    i-) Bir kere satılan un miktarı aynı olsa bile, satışlar toptan yerine, parekende tarafa kayıyor..toptan satılan mal ile parekende satılan malın kar marjı aynı değildir...bu kar marjı geriye doğru giderek, ilk üreticiye kadar uzanır ve kar marjlarını olumlu etkiler.

    ii-) pek çok orta gelirli kesim un ile tanıştı bu salgını nedeniyle...millet evde ekmek, çörek, börek yapmaya başladı...saçı başı ağırmış, gelir durumu gayet iyi pek çok arkadaşım bu işlere merak sardı...yani bu salgın bir süre sonra yatışsada, bu tüketim alışkanlığı orta ve uzun vadede tüketime olumlu katkı sağlayacaktır.

    İii-) en önemli nokta da..un ve mamülleri ( ekmek, makarna vs) düşük mallar olarak adlandırılır...gelir durumu olumsuz etkilenen kesimler ister istemez düşük maliyetli tüketime yönelecektir...bu etki uzun vade ortadan kalkacaktır...ama kısa ve orta vadede bu durum talebi önemli ölçüde etkileyecektir.

    Sonuçta, ekmek tüketimi, un tüketimi belli...talep artmaz argümanı ne kısa, ne orta vadede geçerli değil,,hatta, bazı alışkanlıklar oluşacağı İçin, uzun vadede bile geçerli değil...talep, tüm vadelerde artacak beklentisindeyim bu yüzden.

    Bir de bu konularda şans önemli bir faktördür..tam zamanında un üretimi için kapasite artışları devreye girdi, hatta lisanslı depoları da devrede...büyük şans.

    Ama ciroya da çok takılmamak lazım...zira cironun önemli bir kısmı buğday ticareti...belki 2020 de ciro %20 artacak, ama efk %50 artacak...özellikle ikinci çeyrek daha doğru tahminler yapmamızı sağlayacak.

    Unutmayın...insanların yaşam tarzı da değişiyor...eskiden 100 birim kahvaltı yapılıyorsa, bu günlerde 150 birim kahvaltı yapılıyor...ama bu etki geçici tabi, salgını yatışınca bu etki normale döner..ama kısa vadede tüketimi önemli ölçüde etkiler...esas orta ve uzun vade olumlu etki yukarıda anlattığım faktörlerden gelecek.
    Önemli dönüm noktalarını, beğendiğim analizleri Twitter dan da paylaşıyorum...@cautionary53

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •