Turk gazeteci ve yazar Duygu Asena’nin olum yildonumu (30 Temmuz 2006)
“Evleneceksin, hemen bir cocugun olacak, yuvan, ailen olacak, mutlu kadin olacaksin. Mutlu kadin gibi yapacaksin. Evlenir evlenmez, o adamin ilerde bir yabanci olabilecegini bilmeden, o adamin bir gun gelip, o sevdigin, tanidigin adam olmayabilecegini bilemeden, bir gun ondan ayrilabilecegini dusumeden bir cocuk yapmak gerektigini saniyordum. Bize oyle ogretmislerdi cunku. Kadinin en kutsal ve tek gorevi analiktir. Ancak ana olamayan kadinlar, eksikliklerini telafi etmek icin kendilerini yuceltmek isteyip is hayatina atilir.”
“Du wirst heiraten, sofort ein Kind bekommen, ein Heim und eine Familie haben. Eine glückliche Frau wirst du werden. Du wirst so tun, als ob du eine glückliche Frau w rst. Ich dachte, dass ich, sobald ich heirate, ein Kind machen musste, ohne zu wissen, ob wir uns in der Zukunft fremd werden, ob der Mann, den ich kenne und liebe, eines Tages sich von mir trennen wird. Denn so hatte man es uns beigebracht. Die heiligste und einzige Pflicht der Frau ist die Mutterschaft. Nur Frauen, die keine Mütter werden können, arbeiten, um dieses Manko auszugleichen und um sich zu glorifizieren.”
“Butun kadinlar evlenmek icin programlanmislardir. Bir erkek onlarla evlenmek lutfunda bulundugu zaman, zevkten olurler. Evlenme teklifi aldiklari gun yasamlarinin en buyuk gunudur. Nikah gunu, bekaretin bozulmasi gunu, ana olduklari gun gibi uc-bes tane daha buyuk gunleri vardir.Ve bu buyuk uc-bes gunun yaraticilari da dogal olarak erkeklerdir. Onlarsiz, buyuk gunler hic yoktur.”
“Alle Frauen sind programmiert, um zu heiraten. Wenn ein Mann um ihre Hand bittet, dann sterben sie vor Lust. Der Tag, an dem um ihre Hand gebeten wurde, ist der größte. Sie haben ein paar Feiertage wie den Hochzeitstag, den Muttertag. Und der Erschaffer dieser Tage ist der Mann. Ohne sie gibt es keine großen Tage.”
Yer İmleri