Niye kör olayım. Her şeyin farkındayım. Benzindeki vergilerler, elektrikteki vergi farkından trt payına kadar.
Araç için servis ağı kurulmasından, elektrikli araç için gereken şarj şebekesinden elektrik dağıtım şebekesinde yapılması gereken yatırıma kadar.
Sizin yaklaşımınızla gidersek bu durumda ara eleman ülkesi olmamız daha mantıklı. Zira büyük şirketlerin köşe başını tuttuğu hiç bir sektör yatırım yapılabilir değil.
Ben bu yatırımın f1 pistinden, olimpiyat stadından bunun gibi daha bir çok sorgulanabilir yatırımdan daha rasyonel bir deneme olduğunu düşünüyorum. Bu işin sonunda başarısızlıkta olabileceğini kabul ediyorum.
Ceonun sözleri ile tamamlıyorum.
“Gürcan Karakaş, duvardaki görsellerin önüne geçiyor ve başlıyor anlatmaya:
“Bunlar sürekli karşımda. Hepimizin önünde duruyor. Hedefimizi sürekli önümüze alıyoruz” diye giriyor söze ve “Ya şimdi olacak ya da hiç” diyor.
Bunu söylemesinin nedeni, benim de yıllardır söylediğim bir şey.
“Elektrikli otomobil, bu endüstride yeni bir start veriyor. Ya bu startta kalkışa geçenlerden oluruz ya da bu işin uzunca bir süre daha dışında kalırız.”
Karakaş’ın ya şimdi ya hiçten kastı bu.
Yanıma gelip, benim önümdeki not defterine bir diyagram çiziyor.
Ya 0 yerlilik oranı ile hemen başlayacağız ya 10 sene sonra yüzde 100 yerlilik oranı ile başlamak için çalışmaya başlayacağız.
Ama sıkıntı şu ki, bu işe başlamak için fırsat penceresi 10 sene boyunca açık kalmayacak. Bu fırsat aralığı 2021-2024 arasında açıktı. Pandemi dolayısıyla 1 yıl sarktı.
2023-2025 arası açık. Biz o güne yetişmek zorundayız. O güne kadar da yerlilik oranımız hemen hemen yüzde 50 olur, üç yıl içinde de yüzde 68’e çıkar” diyor. “
https://m.haberturk.com/yazarlar/fat...togg-karargahi
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Yer İmleri