Artan

137,50 10 18:10
181,90 9.98 18:10
123,40 9.98 18:10
355,50 9.98 18:10
35,52 9.97 18:10
Artan Hisseler

Azalan

32,40 -10 18:10
116,20 -9.99 18:10
13,35 -9.98 18:10
94,25 -9.98 18:10
101,00 -9.98 18:10
Azalan Hisseler

İşlem

16.813.761.209,00 18:10
7.297.602.514,54 18:10
6.605.839.936,08 18:10
5.659.018.382,50 18:10
5.617.085.966,83 18:10
Tüm Hisseler
Sayfa 672/1077 İlkİlk ... 172572622662670671672673674682722772 ... SonSon
Arama sonucu : 8616 madde; 5,369 - 5,376 arası.

Konu: PRTAS - ÇBS Printaş

  1. C) Toplantılar
    MADDE 409- (1) Genel kurullar olağan ve olağanüstü toplanır. Olağan toplantı her
    faaliyet dönemi sonundan itibaren üç ay içinde yapılır. Bu toplantılarda, organların seçimine,
    finansal tablolara, yönetim kurulunun yıllık raporuna, kârın kullanım şekline, dağıtılacak kâr ve
    kazanç paylarının oranlarının belirlenmesine, yönetim kurulu üyelerinin ibraları ile faaliyet
    dönemini ilgilendiren ve gerekli görülen diğer konulara ilişkin müzakere yapılır, karar alınır.
    (2) Gerektiği takdirde genel kurul olağanüstü toplantıya çağrılır.
    (3) Aksine esas sözleşmede hüküm bulunmadığı takdirde genel kurul, şirket merkezinin
    bulunduğu yerde toplanır.

  2. 2. Azlık
    a) Genel olarak
    MADDE 411- (1) Sermayenin en az onda birini, halka açık şirketlerde yirmide birini
    oluşturan pay sahipleri, yönetim kurulundan, yazılı olarak gerektirici sebepleri ve gündemi
    belirterek, genel kurulu toplantıya çağırmasını veya genel kurul zaten toplanacak ise, karara
    bağlanmasını istedikleri konuları gündeme koymasını isteyebilirler. Esas sözleşmeyle, çağrı hakkı
    daha az sayıda paya sahip pay sahiplerine tanınabilir.
    (2) Gündeme madde konulması istemi, çağrı ilanının Türkiye Ticaret Sicili Gazetesinde
    yayımlanmasına ilişkin ilan ücretinin yatırılması tarihinden önce yönetim kuruluna ulaşmış
    olmalıdır.
    (3) Çağrı ve gündeme madde konulması istemi noter aracılığıyla yapılır.
    (4) Yönetim kurulu çağrıyı kabul ettiği takdirde, genel kurul en geç kırkbeş gün içinde
    yapılacak şekilde toplantıya çağrılır; aksi hâlde çağrı istem sahiplerince yapılır.
    b) Mahkemenin izni
    MADDE 412- (1) Pay sahiplerinin çağrı veya gündeme madde konulmasına ilişkin
    istemleri yönetim kurulu tarafından reddedildiği veya isteme yedi iş günü içinde olumlu cevap
    verilmediği takdirde, aynı pay sahiplerinin başvurusu üzerine, genel kurulun toplantıya
    çağrılmasına şirket merkezinin bulunduğu yerdeki asliye ticaret mahkemesi karar verebilir.
    Mahkeme toplantıya gerek görürse, gündemi düzenlemek ve Kanun hükümleri uyarınca çağrıyı
    yapmak üzere bir kayyım atar. Kararında, kayyımın, görevlerini ve toplantı için gerekli
    belgeleri hazırlamaya ilişkin yetkilerini gösterir. Zorunluluk olmadıkça mahkeme dosya üzerinde
    inceleme yaparak karar verir. Karar kesindir.
    II - Gündem
    MADDE 413- (1) Gündem, genel kurulu toplantıya çağıran tarafından belirlenir.
    (2) Gündemde bulunmayan konular genel kurulda müzakere edilemez ve karara
    bağlanamaz. Kanuni istisnalar saklıdır.
    (3) Yönetim kurulu üyelerinin görevden alınmaları ve yenilerinin seçimi yılsonu finansal
    tablolarının müzakeresi maddesiyle ilgili sayılır.

  3. III - Çağrının şekli
    1. Genel olarak
    MADDE 414- (1) Genel kurul toplantıya, esas sözleşmede gösterilen şekilde, şirketin
    internet sitesinde ve Türkiye Ticaret Sicili Gazetesinde yayımlanan ilanla çağrılır. Bu çağrı, ilan
    ve toplantı günleri hariç olmak üzere, toplantı tarihinden en az iki hafta önce yapılır. Pay
    defterinde yazılı pay sahipleriyle önceden şirkete pay senedi veya pay sahipliğini ispatlayıcı belge
    vererek adreslerini bildiren pay sahiplerine, toplantı günü ile gündem ve ilanın çıktığı veya
    çıkacağı gazeteler, iadeli taahhütlü mektupla bildirilir.
    (2) Sermaye Piyasası Kanununun 11 inci maddesinin altıncı fıkrası hükmü saklıdır.

  4. Sermaye piyasası araçlarının halka arz edilmeksizin ihracı
    MADDE 11 - (1) Sermaye piyasası araçlarının halka arz edilmeksizin ihraç edilmesi için,
    söz konusu araçların niteliği ve satış şartları hakkında bilgileri içeren ihraç belgesinin
    hazırlanması ve Kurul tarafından bu Kanunun 6 ncı maddesinde yer alan esaslar çerçevesinde
    onaylanması zorunludur.
    (2) Kurul, ihraç belgesine, bu belgenin onaylanmasına ve kamuya duyurulmasına ilişkin
    usul ve esasları belirler.
    (3) İhraç belgesinde yer alan bilgilerin yanlış, yanıltıcı ve eksik olmasından kaynaklanan
    sorumluluk hakkında bu Kanunun 32 nci maddesi uygulanır.

  5. zahnamenin onaylanması
    MADDE 6 - (1) Kurul, izahnamede yer alan bilgilerin tutarlı, anlaşılabilir ve Kurulca
    belirlenen izahname standartlarına göre eksiksiz olduğunun tespiti halinde izahnamenin
    onaylanmasına karar verir. İzahnamenin onaylanması sürecinde yapılacak incelemeye ilişkin
    usul ve esaslar Kurulca belirlenir. İzahnamenin ayrı belgelerden oluşması halinde, her bir belge
    ayrıca onaylanır. İzahnamenin onaylanması, izahnamede yer alan bilgilerin doğru olduğunun
    Kurulca tekeffülü anlamına gelmeyeceği gibi, söz konusu sermaye piyasası araçlarına ilişkin bir
    tavsiye olarak da kabul edilemez.
    (2) İzahnamenin onaylanmasına ilişkin başvuru, Kurul düzenlemelerine uygun olarak
    hazırlanmış izahname ve gerekli diğer bilgi ve belgelerin Kurula sunulmasından itibaren on iş
    günü içinde Kurul tarafından karara bağlanır ve keyfiyet ilgililere bildirilir. İlk halka arzlarda bu
    süre yirmi iş günüdür.
    (3) İzahnamenin onaylanmasına ilişkin başvuruda sunulan bilgi ve belgelerin eksik olması
    veya ek bilgi ve belgeye ihtiyaç duyulması halinde, başvuru tarihinden itibaren on iş günü
    içinde başvuru sahibi bilgilendirilerek, eksikliklerin Kurulca belirlenecek süre içinde giderilmesi
    istenir. Bu takdirde, bu maddenin ikinci fıkrasında öngörülen süreler, söz konusu eksik veya ek
    bilgi ve belgelerin Kurula sunulduğu tarihten itibaren işlemeye başlar.

  6. Kamuyu aydınlatma belgelerinden doğan sorumluluk
    MADDE 32 - (1) Mevzuat uyarınca izahname, pay alım tekliflerinde hazırlanan bilgi
    formu, özel durum açıklaması, birleşme ve bölünme işlemlerinde hazırlanacak duyuru metinleri,
    Borsada işlem görme duyurusu ve finansal raporlar gibi Kurulca kamuyu aydınlatma amacı ile
    düzenlenmesi öngörülen sair kamuyu aydınlatma belgelerini imzalayanlar ve görevleri kapsamı
    ile sınırlı olmak üzere bağımsız denetim, derecelendirme ve değerleme kuruluşları, bu
    belgelerde yer alan yanlış, yanıltıcı veya eksik bilgilerden kaynaklanan zararlardan, müteselsilen
    sorumludur.
    (2) Ancak, bu kamuyu aydınlatma belgelerinde yer alan bilgilerin yanlış, yanıltıcı veya
    eksik olması konusunda bilgi sahibi olmadığını ve bu bilgi eksikliğinin kast veya ağır
    ihmalinden kaynaklanmadığını kanıtlayan kişiler sorumlu olmaz.
    (3) Yanlış, yanıltıcı veya eksik bilgiler içeren izahnamenin geçerlilik süresi boyunca; diğer
    kamuyu aydınlatma belgelerinin ise, kamuya açıklandığı tarihten hemen sonra, ilk halka arzdan
    veya borsada satın alınan veya satılan sermaye piyasası araçlarının, gerçeğe uygun bilginin
    ortaya çıktığı tarihten hemen sonra borsada satılması veya satın alınması üzerine yatırımcıların
    malvarlıklarında zarar meydana gelmesi halinde bu maddeye göre ileri sürülecek tazminat
    talepleri açısından kamuyu aydınlatma belgesi ile zarar arasında illiyet bağı kurulmuş sayılır.
    (4) Kamuyu aydınlatma belgelerinin yanlış, yanıltıcı veya eksik olmasından kaynaklanan
    tazminat talebi,
    a) Sermaye piyasası araçlarının alım veya satımının, kamuyu aydınlatma belgesine
    dayanmaması,
    b) Sermaye piyasası araçlarının alım veya satımının kamuyu aydınlatma belgelerinde yer
    alan bilgilerin yanlış, yanıltıcı veya eksik olduğu bilinmesine rağmen yapılması,
    c) Kamuyu aydınlatma belgelerinde yer alan, yanlış, yanıltıcı veya eksik bilgilere ilişkin
    düzeltmenin, yatırım kararının verilmesinden veya bu belgeye dayanarak işlem yapılmasından
    önce ilan edilmiş olması,
    ç) Kamuya açıklanan belgede yer alan bilgiler yanlış, yanıltıcı veya eksik olmasaydı dahi
    yatırımcıların zarara uğrayacak olmaları halinde reddedilir.
    (5) Kamuyu aydınlatma belgelerinden doğan tazminat talebi, üçüncü fıkradaki zararın
    meydana geldiği tarihten itibaren üç ay içerisinde zamanaşımına uğrar.
    (6) Kamuyu aydınlatma belgelerinden doğan sorumluluğu hafifleten ya da kaldıran
    anlaşmalar, hüküm veya ifadeler geçersizdir.
    (7) Genel hükümler çerçevesinde ileri sürülebilecek talepler saklıdır.

  7. lzahname gelecegine inaniyor ve bekliyorsun 2 onur 2 . hazır olun mesajımı veriyorsun?

  8. Akant dediğin gibi olsa keşke mesajı vermeyi canı gönülden isterdim izahname adaletin iki dudağının arasında olmasını istedikleri zaman olur makamlardaki yetkiler kitapta yazanlardan fazla hepsi sır küpü ne çare adalet belki birgün bizide görür duyar ve konuşur. Adalet hakim ortağımız değilse bir tane hakim ortak bulur belki. Neyi ve neden bekliyorsak bu şirketin grup şirketlerinin dışında bir borcu yok al takke ver külah kazan ölmedi ama ne diyelim tenceresi çok yaşasın.

Sayfa 672/1077 İlkİlk ... 172572622662670671672673674682722772 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •