Sayfa 558/1002 İlkİlk ... 58458508548556557558559560568608658 ... SonSon
Arama sonucu : 8009 madde; 4,457 - 4,464 arası.

Konu: Dolarda Yükseliş Kaçınılmaz XII

  1. 82 km sabit hız radarlarında 2-3 sene önce galiba yürütmeyi durdurdular iptal edildiler, sonra gerçi tekrar başlayacak dendi geçen sene başlamadı, ama bu şehir şehir farklılık gösteriyor. Kısaca 82 km yazısı kırmızı ışıklı şekilde parlamıyorsa çalışmıyordur. (Büyük ihtimalle, istisnası olbilir.) Google'dan teferruatına ulaşılabilinir.

    Ben niye yavaş yavaş gidiyorken, sağımdan solumdan son sürat geçiyorlar ve ceza yemiyorlara gelince, siz transit oradan geçiyorsunuz, onlarsa yerel, hangi gün hangi saatte, nerede radar olur ezberlenmişler artık, sadece oralarda yavaşlıyorlar. Plakalara bakın, oralılar, o şehirde, bir yerlere gelince yavaşlıyorlarsa, demek ki bir şey vardır, tabi büyükşehirlerde bu plaka mevzusu çalışmaz.

    Eskişehir meselesine gelince, radar fantazisi var o şehirde, bir bayram öncesi sonrası, 7 tane radar ekip 3-5 km. aralıklarla saydığımı bilirim. Arkadaş bu kadar büyük sorunsa bu, yapsınlar bi çevre yolu, girmeyelim içine hiç.

    Ha meselenin farklı yönlerine gelirsek, isterlerse her geçene cezayı yapıştırırlar. Ana yolda hız limiti 110 km, %10 da hadi marjı var, kaptırmış gidiyorsunuz. Köy yollarının ana yola bağlandığı kavşaklarda hız limiti 90 a düşer, ve kavşak uzaktan hiç belli belirsizdir, uyduruktan bir bağlantı. Jandarma tam o kavşağa yatarsa, 110 la gelen herkese yapıştırır cezayı. Nadiren tecrübe ettim, yapmıyorlar.

    Yine ana yol, tam köyü ikiye bölmüş ortadan, hız limiti 60-70 filan olur, kimse o kadar yavaşlamaz en fazla 90 a düşer, ama polis jandarma yatarsa oraya, geçmiş olsun.

    Sizlere istatistiki bilgi paylaşayım

    Son 10 yıldır 1 kez ceza yedim, eve geldi o da, köy yolundan 69 la geçmekten...
    Son 10 yıldır hiç lastiğim patlamadı. (O halde 10 yıl boyunca o stepneyi niye taşıdık?)
    Son 10 yıldır diyeceğim ama muhtemelen daha da uzundur, hiç bana ehliyet sorulmadı, hiç ehliyet göstermem icap etmedi. (Yaw aynı benim gibi 10 yıllardır ehliyetsiz gezen yaşayan var mıdır acep?)

    Sorular;

    82 km sabit hız radarı olan yerlerde, niye insanlar tam radara yaklaşırken 70 e kadar yavaşlar?
    Ankara'ya Eskişehir'den gelirken, son 20-30 km kala, neden en sol şeritten 120 km ile giden arabalar, selektör yaptığın halde yol vermezler?


  2. #4458
    Ah sevgili Achiles lastik patlama dediniz de gece gece duygulandırdınız beni.

    Benim de son 5 yıldır hiç lastik patlamadı çok şükür.

    Bundan 15 sene evvel. Yeni sıfır bir araba almıştım. Rahmetli anne ve babam her ikisi de sağdı. Babam görmek istedi arabayı. Acenteden aldığım gibi doğru babamı almaya evine gittim. Babamla evden çıktık ki , sokak başında rahmetli annem marketden geliyor. Onu da aldım . Cadde ye tam çıkarken sağ arka lastik gümm. Lastik değiştirmeyi de halen bilmem , neyse babam değiştirdi. Nazar boncuğu olsun dedik. 200 metre ya gittik ya gitmedik bu sefer sol arka lastik gümm. Rahmetli peder , anneme hanım uğursuz geldin , hadi sen in bakayım diye annemi fırçalamıştı. Keşke yaşasalardı da 4 lastik birden gümleseydi

  3.  Alıntı Originally Posted by roxette Yazıyı Oku
    Ah sevgili Achiles lastik patlama dediniz de gece gece duygulandırdınız beni.

    Benim de son 5 yıldır hiç lastik patlamadı çok şükür.

    Bundan 15 sene evvel. Yeni sıfır bir araba almıştım. Rahmetli anne ve babam her ikisi de sağdı. Babam görmek istedi arabayı. Acenteden aldığım gibi doğru babamı almaya evine gittim. Babamla evden çıktık ki , sokak başında rahmetli annem marketden geliyor. Onu da aldım . Cadde ye tam çıkarken sağ arka lastik gümm. Lastik değiştirmeyi de halen bilmem , neyse babam değiştirdi. Nazar boncuğu olsun dedik. 200 metre ya gittik ya gitmedik bu sefer sol arka lastik gümm. Rahmetli peder , anneme hanım uğursuz geldin , hadi sen in bakayım diye annemi fırçalamıştı. Keşke yaşasalardı da 4 lastik birden gümleseydi
    Allah ikisine de gani gani rahmet eylesin.

    Siz şimdi bu tecrübeden sonra, ne yapsanız ne etseniz, stepneyi kontrol etmeden, lastiklerin havasına bakmadan, hatta lastik tamir kiti bulundurmadan yola çıkamazsınız

    Sürüş karakteri/disiplini, edinilen tecrübelerle şekillenir. Ve bunlar kemikleşir. Birebir yaşamanız da gerekmez, görmek şahit olmak da yeter.

    Mesela, uzun zaman önce, tam önümde giden araç, soldaki tesise girmek için sola manevra yaptı, karşıdan gelen araçsa duramadı ve o araca yandan vurdu, film sahnesi gibi. Felaketti tam anlamıyla. Vuran aracın yerden 2-3 metre olduğu yerde havalandığını gördüm. Kaza sonrası tam bir demir kafesine dönüştüğünü, kapıların camların hiç bir yerinin açılmadığına, içindekilerin göz göre göre can verdiğine şahitlik ettik.

    Hülasa, 90 km nin üzeri bir hızla, duran bir şeye, araç, büyükbaş hayvan, park halinde kamyon tır v.s. çarpılırsa, dünyanın en sağlam aracı olsa da fark etmez, kaçınılmaz son. Youtube' da var iliginç kaza testleri, Ford Fiesta galiba 120 km. ile duvara çarptırıyorlar, arabanın arka bagaj kapağı ile ön kaporta birleşiyor, o derece yani.

    Ya da yakın takip meselesi mesela, bir kere yaşarsanız, öndeki küt durur, sen de anında frene basarsın ama, işte milisaniyelerle mesafe yeterli gelmez vurursun, sonrasında beyin otomatikman takip mesafesini keşfeder, bir daha yakın takip yapamazsınız.

    Sn Culpable, 182 ile radara girdim demiş. Yani bu araba kaç basıyor diye 180-200 km. test etmişliğim vardır lakin Türkiye koşullarında, otoyol dışında kalan yollarda çok tehlikeli bir sürat, köpek çıkar, hayvan çıkar, götürür. Doğuda bir arkadaşım domuza çarptı, kurtulamadı, 90 lardan bir tanıdığım köpeğe çarptı, ailecek kurtulamadılar.

    Geçen seneydi galiba, otoyol değil ama, bölünmüş yol 6 şerit filan, 120-140 km. hızla gidiyorum, ters şeritten son hızla araba geldi, inanılmaz bir durum ama, oldu, sağ şeride yavaşça kayarak yırttım, arka dikizden baktım, arkalarda çok daha tehlikeli olaylar yaşandı, kaza olmadı ama, kıyısından geçtik, sarhoş mu, polisten mi kaçıyor, kafa dumanlı mı anlayamadık. Yine son sürat mucıra girdim gecenin bir yarısı, ne tabela, ne uyarı işareti duba, dökmüşler gitmişler, frene basmadan dümdüz hız düşürerek yardık geçtik, daha hızlı olsak, frene bassak, ani direksiyon kırsak, geçmiş olsun. Bir tır şoförü üzerime kırdı, son anda freni kökleyerek geriye düşerek sıyırdım.

    Tabi yollar gelişince kaza sayıları büyük oranda azaldı, hatırlayın çift şeritli yollarda yaşanan kazaları, yıllarca televizyonlardan trafik canavarı olmayın kamu spotlarını izledik durduk, bir Allahın kulu da çıkıp, ulan soğan kamyonuyla aynı şeritte ne işimiz var diye sorgulamadı.

    Hız limitlerini arttırma konuşuluyor 140 yapacaklarmış galiba..

    Geçenlerde bir belgesel izledim çok ilginç bir şey iddia ediyordu.

    Karıncalar, onların da otobanları var, belirli yollardan gidip geliyorlar, 2-3 sıra gidiş, 2-3 sıra geliş. Asla sollama yapmazlarmış, verimliliğin püf noktası hepsinin aynı hızda yürümesiymiş, ne hızlı, ne yavaş. Hatta ABD' de mi, bir ülkede/bölgede uygulaması varmış, şerit değiştirmek yok, herkes aynı hızda bütün şeritlerde ilerliyor, matematiksel olarak çok daha verimli bir modelmiş, toplam kazanımlara bakıldığında. Düşünmek lazım.

    Neyse, şimdi dedik ya 10 yıldır lastiğim patlamıyor diye, Murpy oradan kulak kabartmıştır, bu hafta kesin lastik patlar

  4. Estf.

    Cok güzel yazılar gelmiş benden sonra, ben de ekleyeyim kısaca. Genel olarak akışa uyuyorum yani herkes 110 120 giderken ve şehir giriş- çıkışında isek onlar da yerel plaka ise ben de 80 90 gitmiyorum onlara uyuyorum. Radar olmadan önce genellikle uyarı oluyor onlara dikkat ediyor oralarda yavaş geçiyorum. 10 senedir tek cezam yok çok şükür ki çok yol yapan birisiyim.

    Bu şekilde 150+ sürekli basma isini sadece otoyolda yapıyorum. Normal yolda 3 4 km açık görüş varsa, yol bomboş ise, vs vs belki, onun dışında genelde tempolu giderim bazı insanlar hızlı gittiğini zanneder yola bakarken 170 180 basar sonra normal zamanda 90 100 gider bunun yerine sabit 120 hem daha az yakar hem de daha hızlı olur genel olarak. Uzun yolun şakası olmaz bir anda bütün ailen yok olur her an dikkatli, sakin ve uyanık olmak gerek ki ona rağmen sizin hiç bir suçunuz olmadan kaza yapmanız da çok olası. Özellikle bayram dönemlerinde, uzun yol bilmeyen araba bilmeyen şoförlük bilmeyen ve bilmediğini de bilmeyen bir sürü insan yollara doluşuyor tüm arkadaşlara çok dikkatli ve sakin gitmelerini tavsiye ederim.
     Alıntı Originally Posted by turali Yazıyı Oku
    Sorum biraz acemice olacak ama usta şoförelere danışayım, ben genelde hep İstanbul içi kullanıyorum ama geçenlerde Eskişehir'den İstanbula' şehirlerarası kullandım. Şimdi yol kenarında çeşitli yerlerde hız sınırı 90 yazan ve hatta bazı yerlerde radar işareti olan levhalar vardı. Ben bütün kurallara uyarak, bu sınırları geçmeden geldim ama gel gör ki ben 80-85 hız ile orta şeritten giderken yanımdan onlarca otomobil, otobüs kamyon benden çok daha hızlı muhtemel 120-130 ile geçtiler, bu işin sırrı nedir, bu hız sınırı onlara uygulanmıyor mu, bakan eden yok mu acaba?
    SM-N985F cihazımdan hisse.net mobile app kullanarak gönderildi.

  5. #4461
    Dolar gayme topiği deye daldım yine yannış girmişim, radar ve otomobil hatıraları başlığıymış meğer.
    DOLAR 5 GAYME OLACAK!
    Bu imza, Subat 2017 tarihine aittir!

  6.  Alıntı Originally Posted by reha kaya Yazıyı Oku
    Dolar gayme topiği deye daldım yine yannış girmişim, radar ve otomobil hatıraları başlığıymış meğer.
    Can yakıcı ağam şimdi düşün astarı , 3 kat esaslı boyası arkasından Cilası ile vereceğini bu işe dökünce konuşuyor

  7.  Alıntı Originally Posted by Culpable Yazıyı Oku
    Kesilen her radar cezasina itiraz ertmek gerekiyor
    Kontrol noktasinda ceza yazilmayip ehliyet numarasini aliyorlar ve iyi gunler dileniyor.
    Sayet siz radar cezasina itiraz ettiginiz zaman o gunku butun ihlaller ve ceza bilgileri inceleniyor iyi gunler diyerek gonderilen sahislara da arkadan ceza gonderiliyor .
    polis, savci , hakim , asker, milletvekili , danismanlar vs vs bir cok kisiye zaten ceza yazilmiyor bu sekilde itiraz ederek onlarada ceza yazilmasini sagliyorsunuz
    Radar itirazı sadece tabela olmaması , üzerine yapılıyor Yargıtay kararı ile tuzak kurulamaz deniyor ancak mahkeme aksi karar verirse devlete artı avukatlık ücreti ve mahkeme ücreti odeniyormus , yere bı yere basit bir tabela koyup çekip gönderirler zaten durdurmadilar maille hemen kaktirdik deye mesaji caktilar .

    Bence şöyle bı uygulama olmali mesela hastane ve sosyal tesislerde bu bölümü falanca kişinin katkıları ile yaptık veya restore ettik yazılıdır ya , şimdi bu cezaları yiyenlerden kura ile birilerini seçip 300 odalı sarayın 3, 5 odasının kapısına bu odayı falanca , filanca nin katkılarıyla şey ettik diye bari bir isim yazsalar ismimiz baki kalsa
    ,gören hatırlar , bu tabii bir öneri doğrusunu sayın büyüklerimiz bilir.

  8. #4464
    Tcmbara politikası kurulu (kurul), politika faizi olan bir hafta vadeli repo ihale faiz oranının yüzde 19 düzeyinde sabit tutulmasına karar vermiştir.-tcmb

    “ Umutsuz durumlar yoktur, umutsuz insanlar vardır. Ben hiçbir zaman umudumu yitirmedim.” Mustafa Kemal Atatürk.


    >>> FORUM KURALLARIMIZ <<<


Sayfa 558/1002 İlkİlk ... 58458508548556557558559560568608658 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •