Sayfa 37/753 İlkİlk ... 2735363738394787137537 ... SonSon
Arama sonucu : 6020 madde; 289 - 296 arası.

Konu: THYAO - Türk Hava Yolları

  1. Dövizin değer kazanması THY ını olumlu etkiler mi?

    Satışlarının % kaçı döviz üzerinden?

    Birileri bizi aydınlatabilir mi?
    “Finans piyasasında, türev işlemleri (vob, forex) kitle imha silahlarıdır.” -mustican
    "Akıllı kimdir? Herkesten öğrenen. Kuvvetli kimdir? Hırslarını yenen. Zengin kimdir? Halinden memnun olan."

  2. #290
    Taşınan Açıklar

  3. Türk Hava Yolları'nın bu ay başında ara verdiği İstanbul-Ekaterinburg uçuşlarının yeniden başlayacağı tarih belli oldu.

    Ekaterinburg Uluslararası Havalimanı Koltsovo Basın Servisi tarafından yapılan açıklamada, Türk Hava Yolları’nın yeni yıl tatilleri için Ekaterinburg- İstanbul uçuşlarına 23 Aralık 2021 itibariyle devam edeceğini bildirdiği duyuruldu.

    Havayolu şirketinin uçuşlarına 23 Aralık 2021 itibariyle pazartesi, perşembe ve cumartesi günleri olmak üzere 182 yolcu kapasiteli Airbus A321neo uçakları ile yeniden başlayacağı belirtilirken, İstanbul’dan hareketin gece saat 01:30, Ekaterinburg’dan dönüş uçuşunun ise yerel saatle sabah 08:55’de gerçekleşeceği, direkt uçuş süresinin ise dört saat olacağı vurgulandı.

    Yolcuların Türkiye’nin kültür kenti İstanbul’a uçmanın yanı sıra, taşıyıcının geniş güzergah ağını kullanarak İstanbul Havalimanı’ndan dünyanın 250’den fazla noktasından birine uçabilecekleri de aktarıldı.

    Türk Hava Yolları, Kasım ayından bu yana Ekaterinburg’dan uçuşlarını askıya almıştı. Şu anda, Ekaterinburg Koltsovo havaalanından İstanbul’a uçuşlar haftada dört uçuşla Pobeda ve haftada iki uçuşla Nordwind Havayolları tarafından gerçekleştiriliyor.

    Havalimanı Basın Servisi, 2021 yılının ilk 10 ayı boyunca Ekaterinburg-İstanbul güzergahında yolcu trafiğinin 23 bin 400 kişiyi aştığını da ekledi.

    Türk Hava Yolları’nın filosunda bulunan 182 yolcu kapasiteli Airbus A321neo uçaklarında koltuk düzeni 20 business class ve 162 economy class olarak planlanmış durumda

  4. Dünyanın en büyük ikinci havayolu şirketi Delta Air Lines’ın CEO’su Ed Bestian, BBC’ye önemli açıklamalarda bulundu.

    Bestian, iklim değişikliğiyle mücadelenin uçuşları daha pahalı hale getireceğini söyledi.

    Sıcak hava dalgaları, kuraklık, sel ve orman yangınları gibi iklim kaynaklı felaketler, küresel finansal sistemin istikrarını tehdit ederken, yarattığı ekonomik tahribat da günden güne artıyor.

    Dünyanın en büyük ikinci havayolu şirketi Delta Air Lines CEO’su Ed Bastian BBC’ye yaptığı açıklamada, iklim değişikliğiyle mücadelenin uçuşları daha pahalı hale getireceğini söyledi.

    Bastian, BBC’ye verdiği demeçte, “İklim değişikliğiyle mücadele zamanla hepimize daha pahalıya mal olacak, ancak izlememiz gereken doğru yaklaşım bu” dedi.

    1 milyar dolar harcama sözü

    Uluslararası Enerji Ajansı’na göre, gezegeni ısıtan karbon emisyonlarının yaklaşık yüzde 2,5’inden havacılık sektörü sorumlu tutuluyor. Uzmanlara göre, bunu azaltmanın tek yolu uçuşları azaltmak veya tamamen yenilenebilir enerji sistemlerini devreye sokmak.

    Atlanta merkezli Delta, karbon dengelemesi için yılda 30 milyon dolar harcadıklarını ifade ederken, bugüne kadar yarattıkları tüm emisyonlar için önümüzdeki on yılda 1 milyar dolar harcama sözü verdi.

    Uzmanlara göre, uçakların yakıt verimliliğine uygun olarak revize edilmesi, sürdürülebilir havacılık yakıtları, karbonun atmosfere ulaşmasını engellemek gibi öncelikler iklim değişikliği ile mücadele kapsamında atılması gereken adımların en önemlileri.

    Fiyatlar yüzde 10 ila 20 arası artacak

    Glasgow’daki COP26 iklim değişikliği zirvesinde de bu yıl, 2015’te Paris’teki İklim Zirvesi’nde kararlaştırıldığı gibi, dünya, küresel ısınmayı, sanayi öncesi seviyelerine 1.5 derecenin üzerinde sınırlamak istiyorsa, karbon emisyonlarını azaltmanın önemi vurgulandı.

    University College London’da enerji ve ulaşım profesörü olan Andreas Schafer, küresel havacılık sektörünü net sıfır karbon emisyonuna taşımanın “milyarlarca dolar yerine trilyonlara mal olacağını” söylüyor.

    Ekibinin araştırmasından elde edilen ön sonuçlar, maliyetleri karşılamak için uçak biletlerinin yüzde 10 ila 20 oranında artması gerektiğini gösteriyor.

    2030’a kadar hedeflerini açıkladılar

    Prof. Schafer, “Kısa vadede, havacılığın karbondan arındırılması son derece zor olacağından ve mevcut çabaların artırılması gerekeceğinden, bu maliyetlerle hükümet desteğine ihtiyaç duyulacak” dedi.

    Delta Air Lines CEO’su Ed Bastian da, bu yüklerin, havayolunun tek başına başaramayacağı iddialı bir hedef olduğunu kabul ederken, yine de Delta Havayolları olarak 2030 yılı sonuna kadar yüzde 10 sürdürülebilir havacılık yakıtı kullanmayı hedeflediklerini açıkladı.

  5. Endeksteki düşüşe rağmen yeşil kapatmasını olumlu algılamak istiyorum. Buralarda dinlenip, dip yapıp devam etmesini umuyorum. Teknik durumu değerlendirebilecek bir ortak var mı?

  6. IATA verilerine göre hava kargo performansını iyileştirmeye, kargo taşıma kapasitesi, talebin gerisinde kalsa da büyümeyi sürdürmeye devam ediyor.Hava kargo büyümesi kriz öncesi seviyelerin üzerinde seyir gösteriyor. 2021 yılında kargo talebinin kriz öncesi döneme kıyasla yüzde 8, 2022'de ise yüzde 13.2 büyüyeceği öngörülüyor.2021'de hava kargonun istikrarlı yükselişi ve kriz öncesi döneme kıyasla* (2019) her ay yukarı doğru artış kaydeden hava kargo talebi, iç hatlardaki yolcu artışıyla birlikte sivil havacılık sektörünün geleceği için umutlu gelişmeler olarak değerlendiriliyor.Dünyada THY dahil* 290 havayolu şirketini çatısı altında toplayan ve hava trafiğinin yüzde 82’sin temsil eden Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği IATA’nın Yıllık Genel kurulu ABD'nin Boston şehrinde yapılırken, sektörün performansına ilişkin önemli veriler de açıklandı.IATA verilerine göre hava kargo performansını iyileştirmeye, kargo taşıma kapasitesi, talebin gerisinde kalsa da büyümesi sürdürmeye devam ediyor. Hava kargo büyümesi kriz öncesi seviyelerin üzerinde seyir gösteriyor. 2021 yılında kargo talebinin kriz öncesi döneme kıyasla yüzde 8, 2022'de ise yüzde 13.2 büyüyeceği öngörülüyor.IATA verileriyle hava kargo gelirlerinin* 2021'de 175 milyar dolara yükselmesi bekleniyor. 2022'de kargo gelirlerinin 2021 performansına yakın bir tablo sunması ve 169 milyar dolar düzeyinde bir rakamın gerçekleşeceği hesaplanıyor. *Öte yandan en son verilerle hava kargo aylık bazda Ağustos ayında Kargo ton kilometre (CTK) olarak 2019 ‘un aynı dönemine kıyasla yüzde 7.7 artış gösterdi.Kargoda Kapasite Artışı Talebin GerisindeIATA Başkanı Willie Walsh hava kargonun talep cephesinde ciddi bir performans sergilediğinii ancak önemli oranda kapasite yaratılamama sorunu yaşadığını belirterek* “ Hava kargo Ağustos ayında yeni bir güçlü ay performansı daha gerçekleştirdi. Pek çok ekonomik gösterge hava kargonun yıl sonunu yeni bir zirvede tamamlayacağına işaret ediyor. Uluslararası uçuşlar pandemi kısıtlamaları nedeniyle önemli bir baskı altında ve çok az sayıda yolcu uçağının gövde kapasitesini kargo amaçlı kullanabiliyoruz. Tedarik zincirinde yaşanan sorunlar da sektörü etkiliyor†dedi.Gelecek Yıl Yolcu Tarafında da İyileşme BekleniyorIATA yolcu talebindeki artışın da iyimser bir grafik çizdiğini açıklayarak, 2022'de, yani gelecek yıl yurtiçi uçuşlarda yolcu talebinin kriz öncesi rakamları yakalayacağı öngörüsünde bulundu. *IATA verileriyle iç hatların desteğinde toplam yolcu sayısı bu yıl 2.3 milyar yolcuya çıkacak. Ancak uluslararası uçuşlarda kısıtlamaların, karantina uygulamalarının sürmesi nedeniyle toplam yolcu sayısında 2021 yılında, kriz öncesi olan 2019 yılı rakamının ancak yüzde 40'ına ulaşabilecek.2022 yılında ise toplam yolcu sayısının 3.4 milyar kişiye çıkması bekleniyor. Bu rakam 2019 yılındaki 4.5 milyar yolcu sayısının ancak yüzde 61'ine denk gelecek.2021'de yurtiçi uçuşlarda yolcu talebinin kriz öncesi (2019) seviyelerinin %73'üne ulaşması bekleniyor.2022'de ise iç talebin kriz öncesi (2019) seviyelerinin %93'üne ulaşacağı öngörülüyor.Öte yandan 2021'de uluslararası uçuşlarda yolcu sayısı kriz öncesi (2019) seviyelerinin ancak %22'sine ulaşabilecek. 2022'de yolcu sayısında 2019 seviyelerinin %44'üne yakın bir orana ulaşılması bekleniyor.IATA Başkanı "İyileşmeye Doğru Giden Yol Görünüyor Artık"IATA Başkanı Willie Walsh havacılık sektörünün operasyonel maliyetleri azaltma konusunda önemli bir performans sergilediğini belirterek şunları söyledi : *"COVID-19 krizinin havayolları için boyutu çok büyük. 2020-2022 döneminde toplam kayıplar 200 milyar doları aşabilir. Havayolları hayatta kalabilmek için maliyetlerini önemli ölçüde azalttı ve işlerini mevcut fırsatlara göre uyarladı. Bu sayede 2020'de 137,7 milyar dolara ulaşan zararın bu yıl 52 milyar dolara düştüğünü göreceğiz. Zararın boyutu 2022'de daha da azalacak ve 12 milyar dolara düşecek. Krizin en derin noktasını çoktan geride bıraktık. Ciddi sorunlar devam etse de, iyileşmeye giden yol kendini göstermeye başladı".Gelirde Artış Beklentisi Yüzde 40IATA verilerine göre operasyonel maliyetlerini krizde yüzde 35 oranında azaltan havayollarının toplamda 2021 yılında gelirlerinin 2020'ye kıyasla %26,7 artarak 472 milyar dolara (2009 seviyelerine benzer) ulaşması bekleniyor. 2022'de %39,3'lük gelir büyümesi sayesinde endüstri gelirlerinin 658 milyar dolara (2011 seviyelerine benzer) yükseleceği hesaplanıyor.Yolcu gelirleri 2021'de endüstri gelirlerine 227 milyar dolar katkıda bulunacak ve bu rakam 2022'de 378 milyar dolara yükselecek. Kaynak: Hava Kargo Bu Yıl 175 Milyar Dolarlık Bir Büyüklüğe Ulaşacak

  7. Eylül ilk haftası yapılan bir haber


    Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı M. İlker Aycı; Bayrak taşıyıcı kargo markamız sahip olduğu geniş hizmet ağı ile ihracatçımız açısından stratejik önemdeki pazarlara erişme konusunda can suyu olmaya devam ediyor.Yakında açılacak SmartIst kargo tesisimiz ile bu büyüme ivmemiz hızlanacak ve hava kargo taşımacılığında yeni bir çağ başlayacak. Turkish Cargo ve TİM iş birliğinin hem ülkemiz hem de şirketlerimiz için tetikleyici güç olmaya devam edeceğine inanıyoruz.dedi.TİM ile birlikte imza attığımız Aralık 2020- Mart 2021 arasındaki kampanya ile söz konusu 4 aylık dönemde belirlenen 28 destinasyona toplam 1.2 Milyar dolara yakın yüksek katma değerli ürün ihracatı gerçekleştirilmesini sağladıkâ dedi.

    Türkiye nin ürünlerini, Türk üreticisinin emeklerini, Türk Hava Yolları nın, bir benzeri olmayan eşsiz yolcu ve kargo ağının sunduğu büyük avantajı kullanarak, dünyaya taşıma bilinciyle çıktığımız bu yolda kampanya neticesinde bu yılki hedefimiz 6 milyar dolar tutarında ihracat gerçekleştirmek. Geçtiğimiz yılda bu iş birliği ile elde edilen 1.2 milyar dolar tutarındaki ihracat rakamının 5 misline ulaşmak için bizler de ihracatçılarımız da azimli ve kararlıyız.


    https://www.kargohaber.com/turkiyeni...iyor-6407h.htm

  8. Turkish Cargo, Hong Kong un ardından Çin in önemli ekonomi merkezlerinden biri olan Macau yu da direkt kargo uçuşu yaptığı destinasyonlar arasına ekledi.Marka, direkt kargo uçuşu yaptığı destinasyonları Macau seferleri ile 97 ye çıkarıyor.

Sayfa 37/753 İlkİlk ... 2735363738394787137537 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •