Sayfa 1573/2452 İlkİlk ... 5731073147315231563157115721573157415751583162316732073 ... SonSon
Arama sonucu : 19613 madde; 12,577 - 12,584 arası.

Konu: ...:::vobelıt:::...

  1. #12577
    Deniz abi bütçede işler iyi gibi?
    Hükümetler enflasyonu sever derler. Rakamsal olarak da bu anlaşılıyor. Vergi geliri 2katından fazla artmış...



    Investing.com - Eylül ve Ekim' de açık veren bütçe, Kasım' da 108,3 milyar TL fazla verdi.

    Hazine ve Maliye Bakanlığı, Kasım ayı merkezi yönetim bütçe dengesini açıkladı. Son ayda bütçe giderleri 239,4 milyar TL, bütçe gelirleri 347,7 milyar TL oldu. Böylelikle bütçe 108,3 milyar TL fazla verdi. Faiz dışı bütçe giderleri 215 milyar TL ve faiz dışı fazla ise 132,7 milyar TL olarak gerçekleşti.

    Kasım ayında bütçedeki açığın fazlaya dönmesinde faiz harcamalarındaki azalış etkili oldu. Ekim ayında 61,1 milyar TL olan faiz harcamaları Kasım'da 24,4 milyar TL' ye geriledi.

    Bütçe giderleri geçen yıla göre nasıl değişim gösterdi?

    2022 yılında merkezi yönetim bütçe giderleri için öngörülen 2 trilyon 831 milyar 472 milyon TL ödenekten Kasım ayında 239 milyar 429 milyon TL gider kullanıldı. Geçen yılın aynı ayında ise 135 milyar 757 milyon TL harcama yapılmıştı.

    Kasım ayı bütçe giderleri geçen yılın aynı ayına göre %76,4 oranında artmıştır. Giderlerin bütçe ödeneklerine göre gerçekleşme oranı ise 2021 yılında %10,1 iken 2022 yılında %8,5 oldu.

    Faiz hariç bütçe giderleri geçen yılın aynı ayına göre %78,5 oranında artarak 215 milyar 26 milyon TL' ye çıktı. Faiz hariç giderlerin bütçe ödeneklerine göre gerçekleşme oranı ise 2021 yılında %10,3 iken 2022 yılında %8,6' ya düştü.

    Bütçe gelirlerinde verginin payı %109,6 oranında artış gösterdi

    2021 yılı Kasım ayında bütçe gelirleri 167 milyar 756 milyon TL iken 2022 yılının aynı ayında %107,3 oranında artarak 347 milyar 734 milyon TL' ye çıktı. 2022 yılı Kasım ayı vergi gelirleri tahsilatı geçen yılın aynı ayına göre %109,6 oranında artarak 312 milyar 1 milyon TL oldu. Vergi gelirlerinin bütçe tahminine göre gerçekleşme oranı ise 2021 yılında %16,1 iken 2022 yılında %14,3 oldu.

    11 aylık bütçe açığı 20,4 milyar TL oldu

    2022 yılı Ocak-Kasım döneminde merkezi yönetim bütçe giderleri 2 trilyon 567,6 milyar TL, bütçe gelirleri 2 trilyon 547,2 milyar TL ve bütçe açığı 20,4 milyar TL oldu. Faiz dışı bütçe giderleri 2 trilyon 274,9 milyar TL ve faiz dışı fazla ise 272,2 milyar TL olarak gerçekleşti.

    Merkezi yönetim bütçesinin 2021 yılı Ocak-Kasım dönemindeki açığı 46,5 milyar TL idi.

  2. #12578
     Alıntı Originally Posted by deniz43 Yazıyı Oku
    Aşağıda Kerim Rota'nın yazısı açıklayıcı olabilir:


    https://www.perspektif.online/dogan-gorunumlu-sahin/
    Abi kusura bakma ama bu adamların teknik bilgisi çok yüksek evet, fakat objektif değiller.
    Aynı yazı içinde iki farklı cümle kurmuş;
    - "Döviz hesabına artık yüzde 1 bile faiz bulamayan müşteriler...."
    - "....vade sonunda yıllık yüzde 12' ye ulaşan döviz faizi teklif ediliyor"
    Hangisi doğru?
    Dolara %12 faiz veriliyormuş.... Böyle bir şey olabilir mi sizce?

    Bir kısmında da şunu yazmış. MB, aylık 12 milyar $ satmış.
    Hem diyor ki hane halkı dolar satıyor ama o satış piyasaya yansımıyor.
    Hem diyor ki MB milyarlarca $ satıyor.
    Hem de MB dolar rezervi son bir yılın en yüksek değerine gelmiş...
    Vay be. Nereden geliyor bu kadar dolar. Gökten dolar mı yağıyor. Durun tahmin edeyim. Katar' dan yine yeni yeniden uçaklarla dolar gelmiş....

    Tamam, makro ihtiyati tedbirleri ve bankaların derdini anlatmış. Doğru.
    Ama diğer konular tamamen zorlama yazılmış...

  3. #12579
     Alıntı Originally Posted by KaaN- Yazıyı Oku
    Deniz abi bütçede işler iyi gibi?
    Hükümetler enflasyonu sever derler. Rakamsal olarak da bu anlaşılıyor. Vergi geliri 2katından fazla artmış...



    Investing.com - Eylül ve Ekim' de açık veren bütçe, Kasım' da 108,3 milyar TL fazla verdi.

    Hazine ve Maliye Bakanlığı, Kasım ayı merkezi yönetim bütçe dengesini açıkladı. Son ayda bütçe giderleri 239,4 milyar TL, bütçe gelirleri 347,7 milyar TL oldu. Böylelikle bütçe 108,3 milyar TL fazla verdi. Faiz dışı bütçe giderleri 215 milyar TL ve faiz dışı fazla ise 132,7 milyar TL olarak gerçekleşti.

    Kasım ayında bütçedeki açığın fazlaya dönmesinde faiz harcamalarındaki azalış etkili oldu. Ekim ayında 61,1 milyar TL olan faiz harcamaları Kasım'da 24,4 milyar TL' ye geriledi.

    Bütçe giderleri geçen yıla göre nasıl değişim gösterdi?

    2022 yılında merkezi yönetim bütçe giderleri için öngörülen 2 trilyon 831 milyar 472 milyon TL ödenekten Kasım ayında 239 milyar 429 milyon TL gider kullanıldı. Geçen yılın aynı ayında ise 135 milyar 757 milyon TL harcama yapılmıştı.

    Kasım ayı bütçe giderleri geçen yılın aynı ayına göre %76,4 oranında artmıştır. Giderlerin bütçe ödeneklerine göre gerçekleşme oranı ise 2021 yılında %10,1 iken 2022 yılında %8,5 oldu.

    Faiz hariç bütçe giderleri geçen yılın aynı ayına göre %78,5 oranında artarak 215 milyar 26 milyon TL' ye çıktı. Faiz hariç giderlerin bütçe ödeneklerine göre gerçekleşme oranı ise 2021 yılında %10,3 iken 2022 yılında %8,6' ya düştü.

    Bütçe gelirlerinde verginin payı %109,6 oranında artış gösterdi

    2021 yılı Kasım ayında bütçe gelirleri 167 milyar 756 milyon TL iken 2022 yılının aynı ayında %107,3 oranında artarak 347 milyar 734 milyon TL' ye çıktı. 2022 yılı Kasım ayı vergi gelirleri tahsilatı geçen yılın aynı ayına göre %109,6 oranında artarak 312 milyar 1 milyon TL oldu. Vergi gelirlerinin bütçe tahminine göre gerçekleşme oranı ise 2021 yılında %16,1 iken 2022 yılında %14,3 oldu.

    11 aylık bütçe açığı 20,4 milyar TL oldu

    2022 yılı Ocak-Kasım döneminde merkezi yönetim bütçe giderleri 2 trilyon 567,6 milyar TL, bütçe gelirleri 2 trilyon 547,2 milyar TL ve bütçe açığı 20,4 milyar TL oldu. Faiz dışı bütçe giderleri 2 trilyon 274,9 milyar TL ve faiz dışı fazla ise 272,2 milyar TL olarak gerçekleşti.

    Merkezi yönetim bütçesinin 2021 yılı Ocak-Kasım dönemindeki açığı 46,5 milyar TL idi.
    Evet bütçe dengesi iyi.Yüksek enflasyon olan bir ülkede,enflasyon muhasebesi uygulanmaz ise vergi gelirleri reel olarak artar:

    -Her şeyin fiyatı artınca dolaylı vergiler de aynı oranda artar.Yılın ilk 11 ayında:

    ÖTV gelirleri %98.1 artarak 185.422 milyar TL'den 367.307 milyar TL'ye yükselmiş.

    -Gümrük ve ithalden alınan KDV vergileri %132.5 artarak 255.168 milyar TL'den 593.287 milyar TL'ye yükselmiş.

    -Enflasyon muhasebesi uygulanmadığından şirketlerden alınan geçici kurumlar vergisi %204.7 artarak 160.339 milyar TL'den 488.550 milyar TL'ye yükselmiş.

    Ama Kamuya yeni istihdam edilen çok sayıda kişiye rağmen;

    -Personel giderlerindeki artış 322.605 milyar TL'den 567.132 milyar TL'ye %75.8 artış ile sınırlı kalmış.

    -Faiz giderleri de bankaların uzun vadeli düşük faizli tahvil almaya zorlanmasıyla %70.3 artış ile sınırlı kalmış.

  4. #12580
     Alıntı Originally Posted by deniz43 Yazıyı Oku
    Evet bütçe dengesi iyi.Yüksek enflasyon olan bir ülkede,enflasyon muhasebesi uygulanmaz ise vergi gelirleri reel olarak artar:


    -Faiz giderleri de bankaların uzun vadeli düşük faizli tahvil almaya zorlanmasıyla %70.3 artış ile sınırlı kalmış.
    Abi bu iki konu hakkında da yorumunu rica ediyorum.

    - Gerçi henüz uygulamada değil ama enflasyon muhasebesi gelirse, şirketler için iyi bir şey sanırım? (vergisi düşer, finansal yapısını sağlıklı görür..vs)
    Ama enflasyon muhasebesi uygulandığında şirketin değeri (hisse fiyatı) düşmez mi? Biz hane halkı olarak bazen hata yapıyoruz, enflasyonu dikkate almadan getiri hesaplıyoruz, reel getiriyi umursamıyoruz...


    - Devlet, bankalara zorla hazine tahvili satıyor ama diğer taraftan da bankalar bol bol tüfe endeksli hazine tahvili de aldı. Buradan baya kâr etti. Hep ağlıyorlar ama diğer taraftan da güzel para kazandıkları kanallar var. Zaten kâr rekoru kıran bilançolarından bunu görüyoruz. Sence bankalar ciddi anlamda tehlikede mi?

  5. #12581
     Alıntı Originally Posted by KaaN- Yazıyı Oku
    Abi bu iki konu hakkında da yorumunu rica ediyorum.

    - Gerçi henüz uygulamada değil ama enflasyon muhasebesi gelirse, şirketler için iyi bir şey sanırım? (vergisi düşer, finansal yapısını sağlıklı görür..vs)
    Ama enflasyon muhasebesi uygulandığında şirketin değeri (hisse fiyatı) düşmez mi? Biz hane halkı olarak bazen hata yapıyoruz, enflasyonu dikkate almadan getiri hesaplıyoruz, reel getiriyi umursamıyoruz...


    - Devlet, bankalara zorla hazine tahvili satıyor ama diğer taraftan da bankalar bol bol tüfe endeksli hazine tahvili de aldı. Buradan baya kâr etti. Hep ağlıyorlar ama diğer taraftan da güzel para kazandıkları kanallar var. Zaten kâr rekoru kıran bilançolarından bunu görüyoruz. Sence bankalar ciddi anlamda tehlikede mi?
    -Bilançoda enflasyon şişkinliği düzeltilip reel karlar azalınca şirket değerlemeleri de buna paralel düşer.


    -Bankaların bir alım -satım karları var ama diğer yandan da enflasyonda eriyen sermayeleri var.Bankaların sermayesi para,sanayi şirketleri gibi amortisman payı düşüldükten sonra enflasyonla değer kazanan fabrikaları,teçhizatları,arazileri yok.

    Sermayeleri çok yüksek enflasyonda ,enflasyon muhasebesi olmadığı için eriyor.BDDK verilerine göre bankaların özkaynakları 5 yıl önce 2017 Eylül ayında 97.329 milyar dolar iken geçen yılın Eylül ayında74.004 milyar dolara,bu yılın Eylül ayında iken 64.389 milyar dolara düşmüş.
    Normalde ise edilen net kar kadar,eğer bir temettü dağıtımı yapılmamışsa özkaynaklar reel olarak artar.
    Bankanın özkaynaklarının reel olarak azalması demek aynı sermaye ile daha az petrol,daha az buğday,daha az kahve satın alabilmesi... yani sermayesinin satın alma gücünün düşmesi demektir.Şirketlerin işletme sermayesi ihtiyacı şirketler enflasyonu ÜFE kadar arttığı için ,bu aynı zamanda bankacılık sektörünün kredi verme potansiyelinin ve kapasitesinin de düşmesi manasına gelir.

    Elimizde somut bir örnek de var.BBVA konsolide bütçesinde garanti bankasını enflasyon muhasebesi yaparak bilançosuna yerleştirdiğinde,

    https://shareholdersandinvestors.bbv...rt-3q-2022.pdf

    Burada garanti bankasının 9 aylık karını geçen yıldan bu yana 9.072 milyar TL'den(881 milyon euro) 38.726 milyar TL'ye(2.135 milyar euro'ya yükseltmiş gözükürken,
    bu rakamlar enflasyon muhasebesi uygulayan BBVA bilançosunda;
    1180 milyon euro'dan 320 milyon euro'ya düşmüş gözüküyor.

    Garanti bankası en iyi yönetilen bankalardan biri olduğu halde böyle,enflasyon muhasebesi uygulandğı takdirde dönemsel zarar yazan bankaların olacağı çok muhtemel olur.
    Son düzenleme : deniz43; 15-12-2022 saat: 14:54.

  6. #12582
    Thursday December 15 2022 Actual Previous Consensus
    3:00 PM
    GB
    BoE Interest Rate Decision 3.5%
    3% 3.5%

    İngiltere merkez bankası politika faizini 50 baz puan yükseltti.

  7. #12583
    Thursday December 15 2022 Actual Previous Consensus
    04:15 PM
    EA
    Deposit Facility Rate 2%
    1.5% 2% 2%
    04:15 PM
    EA
    ECB Interest Rate Decision 2.5%
    2% 2.5%
    04:15 PM
    EA
    Marginal Lending Rate 2.75%
    2.25%

    Avrupa Merkez Bankası; faizlerde 50 baz puanlık artışa gitti.Ana refinansman oranı yüzde 2.5, marjinal borç verme imkanı yüzde 2.75 ve mevduat faizi yüzde 2 seviyesine yükseldi.

    Monetary policy decisions

    The Governing Council today decided to raise the three key ECB interest rates by 50 basis points and, based on the substantial upward revision to the inflation outlook, expects to raise them further. In particular, the Governing Council judges that interest rates will still have to rise significantly at a steady pace to reach levels that are sufficiently restrictive to ensure a timely return of inflation to the 2% medium-term target. Keeping interest rates at restrictive levels will over time reduce inflation by dampening demand and will also guard against the risk of a persistent upward shift in inflation expectations. The Governing Council's future policy rate decisions will continue to be data-dependent and follow a meeting-by-meeting approach.

    The key ECB interest rates are the Governing Council's primary tool for setting the monetary policy stance. The Governing Council today also discussed principles for normalising the Eurosystem's monetary policy securities holdings. From the beginning of March 2023 onwards, the asset purchase programme (APP) portfolio will decline at a measured and predictable pace, as the Eurosystem will not reinvest all of the principal payments from maturing securities. The decline will amount to euro15 billion per month on average until the end of the second quarter of 2023 and its subsequent pace will be determined over time.

    At its February meeting the Governing Council will announce the detailed parameters for reducing the APP holdings. The Governing Council will regularly reassess the pace of the APP portfolio reduction to ensure it remains consistent with the overall monetary policy strategy and stance, to preserve market functioning, and to maintain firm control over short-term money market conditions. By the end of 2023, the Governing Council will also review its operational framework for steering short-term interest rates, which will provide information regarding the endpoint of the balance sheet normalisation process.

    The Governing Council decided to raise interest rates today, and expects to raise them significantly further, because inflation remains far too high and is projected to stay above the target for too long. According to Eurostat's flash estimate, inflation was 10.0% in November, slightly lower than the 10.6% recorded in October. The decline resulted mainly from lower energy price inflation. Food price inflation and underlying price pressures across the economy have strengthened and will persist for some time. Amid exceptional uncertainty, Eurosystem staff have significantly revised up their inflation projections. They now see average inflation reaching 8.4% in 2022 before decreasing to 6.3% in 2023, with inflation expected to decline markedly over the course of the year. Inflation is then projected to average 3.4% in 2024 and 2.3% in 2025. Inflation excluding energy and food is projected to be 3.9% on average in 2022 and to rise to 4.2% in 2023, before falling to 2.8% in 2024 and 2.4% in 2025.

    The euro area economy may contract in the current quarter and the next quarter, owing to the energy crisis, high uncertainty, weakening global economic activity and tighter financing conditions. According to the latest Eurosystem staff projections, a recession would be relatively short-lived and shallow. Growth is nonetheless expected to be subdued next year and has been revised down significantly compared with the previous projections. Beyond the near term, growth is projected to recover as the current headwinds fade. Overall, the Eurosystem staff projections now see the economy growing by 3.4% in 2022, 0.5% in 2023, 1.9% in 2024 and 1.8% in 2025.

    Key ECB interest rates
    The Governing Council decided to raise the three key ECB interest rates by 50 basis points. Accordingly, the interest rate on the main refinancing operations and the interest rates on the marginal lending facility and the deposit facility will be increased to 2.50%, 2.75% and 2.00% respectively, with effect from 21 December 2022.

    Asset purchase programme (APP) and pandemic emergency purchase programme (PEPP)
    The Governing Council intends to continue reinvesting, in full, the principal payments from maturing securities purchased under the APP until the end of February 2023. Subsequently, the APP portfolio will decline at a measured and predictable pace, as the Eurosystem will not reinvest all of the principal payments from maturing securities. The decline will amount to euro15 billion per month on average until the end of the second quarter of 2023 and its subsequent pace will be determined over time.

    As concerns the PEPP, the Governing Council intends to reinvest the principal payments from maturing securities purchased under the programme until at least the end of 2024. In any case, the future roll-off of the PEPP portfolio will be managed to avoid interference with the appropriate monetary policy stance.

    The Governing Council will continue applying flexibility in reinvesting redemptions coming due in the PEPP portfolio, with a view to countering risks to the monetary policy transmission mechanism related to the pandemic.

    Refinancing operations
    As banks are repaying the amounts borrowed under the targeted longer-term refinancing operations, the Governing Council will regularly assess how targeted lending operations are contributing to its monetary policy stance.

    ***

    The Governing Council stands ready to adjust all of its instruments within its mandate to ensure that inflation returns to its 2% target over the medium term. The Transmission Protection Instrument is available to counter unwarranted, disorderly market dynamics that pose a serious threat to the transmission of monetary policy across all euro area countries, thus allowing the Governing Council to more effectively deliver on its price stability mandate.

    AMB da Mart ayından itibaren aylık 15 milyar eurodan başlayarak bilançosunu küçültmeye başlayacak.

  8. #12584
    Thursday December 15 2022 Actual Previous Consensus
    04:30 PM
    US
    Retail Sales MoM NOV -0.6%
    1.3% -0.1%
    04:30 PM
    US
    Retail Sales Ex Autos MoM NOV -0.2%
    1.2% 0.2%
    04:30 PM
    US
    Retail Sales YoY NOV 6.5%
    8.3%

    04:30 PM
    US
    Initial Jobless Claims DEC/10 211K
    231K 230K

    05:15 PM
    US
    Industrial Production YoY NOV 2.5%
    3.3%
    05:15 PM
    US
    Industrial Production MoM NOV -0.2%
    -0.1% 0.1%
    05:15 PM
    US
    Manufacturing Production MoM NOV -0.6%
    0.3% ® -0.1%
    05:15 PM
    US
    Capacity Utilization NOV 79.7%
    79.9% 79.8%
    05:15 PM
    US
    Manufacturing Production YoY NOV 1.2%
    2.4%
    Son düzenleme : deniz43; 15-12-2022 saat: 17:45.

Sayfa 1573/2452 İlkİlk ... 5731073147315231563157115721573157415751583162316732073 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •