Artan

42,30 9.98 18:10
51,70 9.95 18:10
15,49 9.94 18:10
293,00 9.94 18:10
55,85 9.94 18:10
Artan Hisseler

Azalan

2,07 -10 18:10
78,30 -10 18:10
9,45 -10 18:10
112,60 -9.99 18:10
23,98 -9.98 18:10
Azalan Hisseler

İşlem

12.540.974.365,50 18:10
11.053.409.297,38 18:10
8.596.734.413,33 18:10
7.895.451.379,96 18:10
7.682.484.507,90 18:10
Tüm Hisseler
Arama sonucu : 8035 madde; 1 - 8 arası.

Konu: Viop LVİ

Hybrid View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1.  Alıntı Originally Posted by Ozan Erol Yazıyı Oku
    thy süper bilanço yollamış, 30-endeks ağırlığı yüzde 12, yarın +5 yapsa tek başına 60 puan yukarı taşır vadeliyi, tavan olsa 120 puan.. hatırlıyorum 2005- 2006 falan atlas jet vardı, thy ancak atlas jette yer bulamazsan başvurduğun yerdi, ikinci sınıf muamelesi görürdü, zaten uçak yolculuğu o zamanlar toplumun sadece en üst yüzde10 kaymak tabakanın kullanabildiği bi ayrıcalıktı.. bugün bakıyoruz, türkiye 2.sınıf şirketi olan turkish airlines bugün dünyada top10 havayolu şirketlerinden biri haline geldi, muazzam bi başarı hikayesi yazdı ve yazmaya devam ediyor.. o şanlı lufthansa bugün thy kıskanıyor, avrupada rakibi bile yok thynin, türkiyenin bir numaralı küresel markası

    benim anlamadığım bademler tarafından yönetilen bir devlet şirketinin nasıl böyle bi başarı hikayesi yazabildiği, çünkü ontolojik olarak mümkün değil.. hani koç şirketi olsa, tusiadçılardan birine ait olsa anlarım, olabilir derim, kabul ederim.. ama bademler tarafından yönetilen, normal olarak kamu kaynaklarının hortumlandığı bi arpalık olması gereken bi şirket, nasıl oluyor da çok rekabetçi bi sektörde küresel bi marka olabilir, böyle bi başarı hikayesine dönüşebilir.. teorik olarak mümkün değil.. ben bi açıklama bulamıyorum, bi açıklaması olan varsa duymak isterim..
    -Üst yönetim işten anlayan kişiler.
    -Covid döneminde işten çıkarma yapmamaları en büyük avantajı oldu THY'nin, Avrupa'lı rakiplerinin çok ötesine geçtiler. Lufthansa, AIR France hala toparlayamadı Covid dönemindeki sıkıntıların etkisini atlatamadılar.
    -ABD'de pilot sendikası çok kuvvetli, kendi maaşlarını kendileri belirliyorlar neredeyse ve rekabet çok yüksek
    -Istanbul harika bir hub

    Tüm bunlar ciddi drive etkisi yarattı

    Bilanço harika mı, bence değil. Son çeyrekleri kıyaslayınca marjlarda düşüş var. Bence ilk çeyrek önem kazandı. Elimde olsa yarın olası coşku durumunda verir geçerdim şahsen.

  2.  Alıntı Originally Posted by tidebringer Yazıyı Oku
    -Üst yönetim işten anlayan kişiler.
    -Covid döneminde işten çıkarma yapmamaları en büyük avantajı oldu THY'nin, Avrupa'lı rakiplerinin çok ötesine geçtiler. Lufthansa, AIR France hala toparlayamadı Covid dönemindeki sıkıntıların etkisini atlatamadılar.
    -ABD'de pilot sendikası çok kuvvetli, kendi maaşlarını kendileri belirliyorlar neredeyse ve rekabet çok yüksek
    -Istanbul harika bir hub

    Tüm bunlar ciddi drive etkisi yarattı

    Bilanço harika mı, bence değil. Son çeyrekleri kıyaslayınca marjlarda düşüş var. Bence ilk çeyrek önem kazandı. Elimde olsa yarın olası coşku durumunda verir geçerdim şahsen.
    vermesi kolay tide hocam da yerine alacak bişi bulamıyoruz

  3.  Alıntı Originally Posted by tidebringer Yazıyı Oku
    -Üst yönetim işten anlayan kişiler.
    -Covid döneminde işten çıkarma yapmamaları en büyük avantajı oldu THY'nin, Avrupa'lı rakiplerinin çok ötesine geçtiler. Lufthansa, AIR France hala toparlayamadı Covid dönemindeki sıkıntıların etkisini atlatamadılar.
    -ABD'de pilot sendikası çok kuvvetli, kendi maaşlarını kendileri belirliyorlar neredeyse ve rekabet çok yüksek
    -Istanbul harika bir hub

    Tüm bunlar ciddi drive etkisi yarattı

    Bilanço harika mı, bence değil. Son çeyrekleri kıyaslayınca marjlarda düşüş var. Bence ilk çeyrek önem kazandı. Elimde olsa yarın olası coşku durumunda verir geçerdim şahsen.
    evet, son çeyrek kar patlaması büyük ölçüde ertelenmiş vergi gideri kaynaklı

    thy ilk sıçramasını 2008-2009 döneminde yapmıştı.. 2008 kötü başlamıştı piyasalarda ama emtia rallisi yaşandı ilk yarıda, petrol 146 dolara kadar yükseldi, goldman 200 olur diye rapor çıkardı.. havayolu şirketleri en büyük gider kalemi olan petrolü hedge ederler, yani önünmüzdeki 1-2 yıllık petrol faturasını şimdiden fikse ederler, maliyetini hesabını kitabını bilmiş olurlar, oxford harward mezunu bütün cfolar böyle yaptı.. bütün havayolu şirketleri yüksek fiyatlardan petrolü bağladıkları sırada, thy bunu yapmadı, spottan günlük olarak alıyordu yakıt ihtiyacını.. 2008 sonbaharda lehman zamanı petrol fiyatları çöktü, 30 kusür dolarlara düştü, diğer bütün rakipleri önceden fikse ettikleri 140 dolarlık benzini kullanırken, thy dörtte biri fiyata mal etmeye başladı, muazzam bi competitive advantage sağladı

    covid zamanı avrupa en büyük havayolu şirketleri air france- klm- lufthansa her biri devletlerinden 10 milyar avro hibe aldı, yoksa batmaları kaçınılmazdı.. thy tek kuruş almadı kendi devletinden, maliyetleri kıstı i. personele bir yıldan uzun süre sadece asgari ücret ödedi ii.kargo taşımacılığan asıldı, kargodan elde ettiği karla bilançoyu zararsız geçirmeyi başardı

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •