Sayfa 415/426 İlkİlk ... 315365405413414415416417425 ... SonSon
Arama sonucu : 3407 madde; 3,313 - 3,320 arası.

Konu: GSDHO - GSD Holding

  1. Detaylı bir temel analiz yapıp şirket finansallarını anlamaya çalışan herkesin atladığı nokta şu; şirketin gerçekten nasıl para kazandığını bilmiyorsunuz/anlamıyorsunuz. Şirketin yüksek kar etmesi gereken dönemlerde, düşük kar ettiğini görüyoruz. Enflasyon muhasebesinden arındırılmış karlar bile beklenenin çok çok altında. Şirketin gemi kiraladığını var sayıyoruz fakat karlar ne gemi kiralamasına ne baltık dry'a ne navlun fiyatlarına ne gemi fiyatlarına paralellik göstermiyor. Bunun ise sebebi gayet açık, şirket yönetimi şeffaf değil, dahası güvenilir değil.

    Lütfen bu şirketi alacak arkadaşlar bunu düşünsün. Temel açıdan şirketin ucuz gözüktüğünü hatta neredeyse bedava olduğunu herkes anlayabilir. Hatta bunu anlamak için detaylı bir analize bile gerek yok. Bistte açık ara en ucuz gözüken değer şirketi bu ve bu değer açığa çıkartılabilirse şirketin x3 x4 yapacağı belli bu konuda haklısınız. Fakat bunu gerçekten bir tek siz mi gördünüz? Bir şeyler yanlış değilse bu şirket neden bu fiyatta?

    Haksız olduğunuz konu ise şu; gözüken değer ile gerçekte olan değer aynı mı? Gemi fiyatları üzerinden bir değer hesabı yapabilirsiniz ve direkt defter değerine indirgeyebilirsiniz, fakat şirket yönetiminin her sene gemi alım satımlarında şaibeli işlem yapıp yapmadığını, bu şekilde şirketin içindeki intrinsic value'yu yavaş yavaş yemediğine emin olamazsınız. Dahası gemilerin kaçtan, kime, ne kadar süreyle, hangi fiyattan, hangi şartlarda kiralandığını bile bilmiyorsunuz. Şirketin bu konularda bile niyetinin iyi olduğuna emin olamazsanız şirketin içsel değerinin önemi nedir?

    Hisseyi almış veya alacak arkadaşların, veyahutta bir gün içsel değerine ulaşacak ve x10 yapcak diyen arkadaşların şunu düşünmesini rica ediyorum; henüz şirket yönetimine güvenemediğiniz, içsel değerini gerçekten doğrulayamadığınız bir şirkete nasıl navlun fiyatı, gemi tonajı ve kuru yük endeksi rotalarındaki ortalama kira bedeli üzerinden fiyat biçebiliyorsunuz? Gerçekten herkesin tek bakışta görebileceği kadar bir ucuzluk varsa bu ucuzluğun sebebini araştırmadan temel analize balıklama dalmak büyük hata. Ucuzluğun sebebi güvensizlik ve şeffaflık eksikliği. Ben ise uzun bir süreden sonra bu ucuzluğun sebebini zor yoldan anlamak zorunda kaldım.

  2. Vay be... Yıllar geçmiş ama adamların niyeti hiç değişmemiş. Tebrik ediyorum kendilerini...

  3.  Alıntı Originally Posted by Onurgrsn Yazıyı Oku
    Detaylı bir temel analiz yapıp şirket finansallarını anlamaya çalışan herkesin atladığı nokta şu; şirketin gerçekten nasıl para kazandığını bilmiyorsunuz/anlamıyorsunuz. Şirketin yüksek kar etmesi gereken dönemlerde, düşük kar ettiğini görüyoruz. Enflasyon muhasebesinden arındırılmış karlar bile beklenenin çok çok altında. Şirketin gemi kiraladığını var sayıyoruz fakat karlar ne gemi kiralamasına ne baltık dry'a ne navlun fiyatlarına ne gemi fiyatlarına paralellik göstermiyor. Bunun ise sebebi gayet açık, şirket yönetimi şeffaf değil, dahası güvenilir değil.

    Lütfen bu şirketi alacak arkadaşlar bunu düşünsün. Temel açıdan şirketin ucuz gözüktüğünü hatta neredeyse bedava olduğunu herkes anlayabilir. Hatta bunu anlamak için detaylı bir analize bile gerek yok. Bistte açık ara en ucuz gözüken değer şirketi bu ve bu değer açığa çıkartılabilirse şirketin x3 x4 yapacağı belli bu konuda haklısınız. Fakat bunu gerçekten bir tek siz mi gördünüz? Bir şeyler yanlış değilse bu şirket neden bu fiyatta?

    Haksız olduğunuz konu ise şu; gözüken değer ile gerçekte olan değer aynı mı? Gemi fiyatları üzerinden bir değer hesabı yapabilirsiniz ve direkt defter değerine indirgeyebilirsiniz, fakat şirket yönetiminin her sene gemi alım satımlarında şaibeli işlem yapıp yapmadığını, bu şekilde şirketin içindeki intrinsic value'yu yavaş yavaş yemediğine emin olamazsınız. Dahası gemilerin kaçtan, kime, ne kadar süreyle, hangi fiyattan, hangi şartlarda kiralandığını bile bilmiyorsunuz. Şirketin bu konularda bile niyetinin iyi olduğuna emin olamazsanız şirketin içsel değerinin önemi nedir?

    Hisseyi almış veya alacak arkadaşların, veyahutta bir gün içsel değerine ulaşacak ve x10 yapcak diyen arkadaşların şunu düşünmesini rica ediyorum; henüz şirket yönetimine güvenemediğiniz, içsel değerini gerçekten doğrulayamadığınız bir şirkete nasıl navlun fiyatı, gemi tonajı ve kuru yük endeksi rotalarındaki ortalama kira bedeli üzerinden fiyat biçebiliyorsunuz? Gerçekten herkesin tek bakışta görebileceği kadar bir ucuzluk varsa bu ucuzluğun sebebini araştırmadan temel analize balıklama dalmak büyük hata. Ucuzluğun sebebi güvensizlik ve şeffaflık eksikliği. Ben ise uzun bir süreden sonra bu ucuzluğun sebebini zor yoldan anlamak zorunda kaldım.
    Yani yıllardır yan cep olayları mı mı hep? Hilkat garibesi bir anlaşmayla 80 milyon dolar yatırılan silopi elektrik hisselerinde de mi yan cep olayları durumları olabilir mi filmin sonunda görürüz sanırım,

    Bu 80 dolar 4 yılda kaç dolar olacak acaba?

  4. Silopi elektrik konusu direkt cep oğlu cep. Holdingin o zamanki genel müdürünün bile verebildiği tek cevap "yatırım bu, kar etmek de var zarar etmek de" oldu. Bu şirket açık açık borsa istanbulda listelenmeyi haketmeyen bir şirket. Yatırımcısı da yatırımın, temel veya teknik analizden ibaret olmadığını, her şeyin hissenin başındaki güven katsayısı ile çarpıldığını öyle ya da böyle öğrenecek.

  5.  Alıntı Originally Posted by Onurgrsn Yazıyı Oku
    Silopi elektrik konusu direkt cep oğlu cep. Holdingin o zamanki genel müdürünün bile verebildiği tek cevap "yatırım bu, kar etmek de var zarar etmek de" oldu. Bu şirket açık açık borsa istanbulda listelenmeyi haketmeyen bir şirket. Yatırımcısı da yatırımın, temel veya teknik analizden ibaret olmadığını, her şeyin hissenin başındaki güven katsayısı ile çarpıldığını öyle ya da böyle öğrenecek.
    Müdür biraz dalga mı geçmiş ne! Öyle anlaşmayı hangi patron yapar. 80 milyon dolara aldığı hisseyi 4 yıl sonra 30 milyon dolara iade olasılığı olan bir anlaşma!

    Her patron veya finansçı; 80 milyon doları faize verilse 4 yıl sonra bileşik faiziyle, ana para 120 milyon dolar civarında olabileceğini bilir.

    Yani bu Silopi elektrik hisseleri yatırımdan ne kadar büyük artı değer bekliyorlar mış ki 4 yılda gsdho nun 90 milyon dolarını hiç edebilecek bir anlaşma yapmış? 😊 ( yani faizde 120 olacak varlığı 30 milyona iade etme olasılıklı bir anlaşma)?

    Borsadaki bütün patronlara sorulsa; ancak 80 milyon dolar + 4 yıllık faiziyle hisseleri iade etme şeklinde anlaşma yapar.
    Ağam yatırımcılarla eğleniyor..

  6. Bir de şimdi tam anlaşmanın finalize edileceği tarihte ne allahın hikmetiyse tüm termik santraller çed ayağına durduruldu, iznini alanlar 2 ay aradan sonra üretime başladı ama silopi hala başlayamadı. Bu gidişle sene sonuna kadar da başlayamaz. Gsdho'ya bu 30 milyonu verirler, bir de üstüne elini öptürür eve gönderirler. Yatırımcısı da hala; "işte satış bedeli şuydu" , "yok navlun fiyatları artacak" , kasa para dolu vs vs diye kimsenin göremediği değeri kendisinin gördüğünü sanmaya devam eder

  7. Silopi elektrik hissesi olayı iyi bir çalıma benziyor.

    Birde grubun Gsdde diye denizlik şirketi varken: nşye Gsd shipping Gsdde bağlı ortaklığı olarak kurulup bütün denizcilik işleri Gsdde kapsamına alınmad da Gsd shipping ayrı şekilde gsdho iştiraki olarak kuruldu acaba. Bu gsd shipping sonra başka bir faaliyete dönüştürülebileceği düşüncesi oluşturmuştu ama yıllarca böyle bir durumda olmadı

  8. ocaeli Tütünçiftlik'te bulunan ve uzun yıllardır sahile demirli halde bulunan 4 adet hurda gemi icradan satışa çıkarıldı. Gemiler için istenilen fiyat belli oldu. İhale 29 Temmuz'da yapılacak.
    Körfez Tütünçiftlik’te 10 yılı aşkın süredir sahile demirli bulunan hurda gemiler görüntü kirliği yaptığı için büyük tepki çekiyordu. Zaman zaman içine giren şahıslardan da rahatsız olan bölge halkı durumu yetkili mercilere ileterek şikayetçi olmuştu.

    Vatandaşların kaldırılması için dilekçeler verdiği hurda gemilerden bazıları 2018 yılında satılmıştı. Kocaeli İcra Dairesi, kalan gemilerin de satılması için harekete geçti.

    İcra Dairesi Tütünçiftlik’te bulunan 4 adet hurda geminin icradan satışa çıkarılacağını duyurdu. Hurda gemilerin un ucuzunun 129 bin en pahalısının da 538 bin TL olduğu açıklandı.

    sen git bankayı sat bddk kontrolundan çık mizz ler gibi .sonuç ortada dış merdiven altı ülke kayıtlı şeşel gibi , kim nasıl kontrol ediyor sonuc milyarlarca zarar.kadıköy beşiktaş motorları daha çok kazanıyor keşke 10 tane alsaydı kar ederdiş en azından komedi gibi .banka satışı gemileme zararlalama mizzzlerrr gibi .

Sayfa 415/426 İlkİlk ... 315365405413414415416417425 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •