Sayfa 257/659 İlkİlk ... 157207247255256257258259267307357 ... SonSon
Arama sonucu : 5271 madde; 2,049 - 2,056 arası.

Konu: FROTO - Ford Otosan

  1.  Alıntı Originally Posted by uzunvade87 Yazıyı Oku
    Cengiz Eroldu, ihracatta ilk 9 ayda verilerin çok olumsuz olmamasına rağmen, geleceğe yönelik büyük endişeleri olduğunu dile getirerek, şöyle devam etti: “İç pazarda yerli payının azaldığı bir dönemde İhracatla kendimize çıkış aradığımız bir dönemdeyiz. Fakat ihracatta da birtakım tehditler var, birtakım sorunlar var. Küreselde zorlu bir döneme giriliyor. Zorlu bir sınav var. Bu gelişmeler bizi korkutuyor. İlk dokuz ayda kamyon ihracatında yüzde 44’lük sert bir gerileme var. Bizim açımızdan kamyon her zaman öncü bir göstergedir. Ticarette, sanayide yavaşlama, durgunluk başladığı zaman bunun ilk belirtisi kamyon tarafından gelir. Bu da aslında Avrupa’daki durgunluğun bir öncüsü. Bu tabi kamyonla başlayıp daha sonra tüm işlerimize yayılabilecek bir risk. Avrupa pazarında azalmaya yönelik, durgunluğa yönelik bir trendin olduğu görülüyor. Ağustosta Avrupa pazarı yüzde 18 geri gelmişti. Eylülde de İspanya hariç yine büyük pazarların daraldığını görüyoruz;: Avrupa pazarında yaşanan daralmanın en önemli etkilerinden biri tabii ki enflasyon. Diğer yandan yoğun bir Çin rekabeti var, elektrikli araç talebinde yavaşlama var. Bir yandan yüksek bir yatırım ihtiyacı var ama kâr marjları tabii düşen pazarda çok baskı altına girdi.”
    Bu herif daha önce çinli vız gelir tırıs gider demişti. Noolduu

    OSD Başkanı Eroldu: BYD ile rekabet, yerli markaları dinç tutacak
    BYD ile rekabetin yerli markaları dinç tutacağını ve Türk otomotiv sanayisinin büyümesine katkı sunacağını belirten OSD Başkanı Cengiz Eroldu, “Çinli markalarla Türkiye’de rekabet edebilecek gücümüz var, bu konuda İtalya gibi ülkelerden avantajlıyız” dedi.

  2.  Alıntı Originally Posted by alanzo Yazıyı Oku
    Bu herif daha önce çinli vız gelir tırıs gider demişti. Noolduu

    OSD Başkanı Eroldu: BYD ile rekabet, yerli markaları dinç tutacak
    BYD ile rekabetin yerli markaları dinç tutacağını ve Türk otomotiv sanayisinin büyümesine katkı sunacağını belirten OSD Başkanı Cengiz Eroldu, “Çinli markalarla Türkiye’de rekabet edebilecek gücümüz var, bu konuda İtalya gibi ülkelerden avantajlıyız” dedi.
    Koç ların batarya işine girmesi lazım.
    Otomotiv şirketlerinin de sermayelerini büyütmeleri lazım.
    Yeni döneme giriyoruz.
    Seri üretimden bu yana ilk defa bir değişiklik oluyor gibime geliyor.
    Evet araç parkı sepet olucak ama o sepeti üretecek maliyet düşürerek tesisler lazım.
    O tesislerde yeni teknolojiler yeni pazarlar eski pazarlarda daha cazip fiyatlar sunuşması icab eder.
    birleşmek bunlardan biri sadece birleşmek de değil tasarım ve sadeleşme de önemli.
    Bunu oyomotiv yöneticileri daha ayrıntılı bilir o ayrı mesele söylemezler tabi.
    Ama yerli üreticiler teşvik bekliyor sanırım yatırımlarla alakalı.
    Ytd

  3. #2051
     Alıntı Originally Posted by alanzo Yazıyı Oku
    tmm doğru fiyatlar böyle . adamlar açıklamış zaten. niye bakayım anlamadım, sene sonu olmayan nedir? ben sene sonundan bahsetmedimki. 9 aylık -6 aylık arasındaki düzelme den ( ürün fiyatlarında ve adetlerindeki artıştan) bahsettim. sadece fiyatlar değil adetler de çok artmış
    hülasa Türkiye den ihrtacat gelirleri bir önceki üç aya göre yüzde 43 dolar bazında artmış . bu çok çok iyi
    Doğru, ikisiyle de kiyaslamissiniz , dikkat etmrmisim
    Hem onceki 3 ayla, hem de gecen seneki 3ayla

    "satış fiyatı bir önceki 3 aya göre %14 civarında artmış. Geçen senenin aynı 3 aylığına göre , çekici hariç diğer segmentler %20 nin üzerinde artmış birim satış fiyatı (usd bazlı)"


    Kamyonet ozelinde bakarsak , ortalama fiyat:

    2020 17.200$
    2021 17.700$
    2022 18.100$
    2023 20.000$
    2024/ilk 6ay 21.400$
    2024/7-8-9aylar 24.400$

    Transit courier de ihracatta kamyonet geçiyorsa
    pek saglikli bir kiyaslama olmayacak. Yine de bjr fikir veriyor

  4.  Alıntı Originally Posted by Siesta Yazıyı Oku
    Doğru, ikisiyle de kiyaslamissiniz , dikkat etmrmisim
    Hem onceki 3 ayla, hem de gecen seneki 3ayla

    "satış fiyatı bir önceki 3 aya göre %14 civarında artmış. Geçen senenin aynı 3 aylığına göre , çekici hariç diğer segmentler %20 nin üzerinde artmış birim satış fiyatı (usd bazlı)"


    Kamyonet ozelinde bakarsak , ortalama fiyat:

    2020 17.200$
    2021 17.700$
    2022 18.100$
    2023 20.000$
    2024/ilk 6ay 21.400$
    2024/7-8-9aylar 24.400$

    Transit courier de ihracatta kamyonet geçiyorsa
    pek saglikli bir kiyaslama olmayacak. Yine de bjr fikir veriyor
    Bu değerleri büyükbaşlar farketmiş olmalı. Hisse fiyatının düşmesini, onların daha çok alabilmek için bir oyunu diye avutuyorum kendimi. Umarım öyledir

  5. #2053
     Alıntı Originally Posted by alanzo Yazıyı Oku
    Bu değerleri büyükbaşlar farketmiş olmalı. Hisse fiyatının düşmesini, onların daha çok alabilmek için bir oyunu diye avutuyorum kendimi. Umarım öyledir
    Büyükbaşların pozisyonu çok ayrı.

    Biz olmuşla ölmüşe bakıp yorum yapıyoruz.
    Onlarsa olacağa bakıp yorum yapıyor.

    vw bmw mercedes gibi son kullanicinin istege bagli uretim secenegi oldugunda, yani arac opsiyon seçebiliyorsaniz, teslimden en erken 3 ay önceden fabrika siparisleri aliyor.

    Ford, toyota gibi fabrikalarda ise musteriye secenek sunmuyor. Her ulkedeki distributor firma standart donanim paketinde arac istiyorsa , muhtemelen en az 6 ay onceden uretim plani yapilmis oluyor.

    Büyükbaş dedikleriniz de , önümüzdeki 6 ay ne kadar uretim yapilacagini bugünden öğrenebilir.

    Teoride falan degil. Hayatin gercekleri.

    Inşaat firmalarinda da şöyle oluyor işler.
    Atıyorum tekfen bir stadyum ihalesine teklif veriyor. Kap'ta aciklama yok. Teklifler açılıyor, birinci firma tekfen çıkıyor. Yine aciklama zorunlulugu yok. Ne zaman ki sözleşme imzalaniyor, belki 3 ay sürüyor bu süreç, o zaman kap'a bildiriliyor yeni iş ilişkisi yeni sözleşme...

  6. #2054
     Alıntı Originally Posted by alanzo Yazıyı Oku
    Bu herif daha önce çinli vız gelir tırıs gider demişti. Noolduu

    OSD Başkanı Eroldu: BYD ile rekabet, yerli markaları dinç tutacak
    BYD ile rekabetin yerli markaları dinç tutacağını ve Türk otomotiv sanayisinin büyümesine katkı sunacağını belirten OSD Başkanı Cengiz Eroldu, “Çinli markalarla Türkiye’de rekabet edebilecek gücümüz var, bu konuda İtalya gibi ülkelerden avantajlıyız” dedi.
    Baktım , aciklama tarihi 15 temmuz 2024

    Mal çakmak için palaya zaman kazandirmiş. Tofaş o gun 300tl. Bugün 185..

    Bunu adam yerine koyup inanan keriz varsa gecmis olsun...

  7. #2055
    Koç illa KOÇ'luğunu yapacak

    Temettü verecek mi vermeyecek mi, sermaye artiracak mi artirmayacak mi? Daha neyi bekliyorsunuz

    Yap sen duyuruyu, genel kurula kadar 1 ay vaktin var

    Yeni modelleri de geç çıkardılar.

    Nasılsa maaş yatıyor

    Devlet memuru zihniyeti

  8. Koç holding yüzde 4 yukarida, ttrak, tofaş, ykbnk hepsi yukarıda... ama froto yatay.. bu eşyanın tabiatına aykırı durum. Bir uyumsuzluk var. Yoksa temettü kararı mıı gelecek..

    M2102J20SG cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    yatırım tavsiyesi değildir.

Sayfa 257/659 İlkİlk ... 157207247255256257258259267307357 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •