Sayfa 81/97 İlkİlk ... 3171798081828391 ... SonSon
Arama sonucu : 776 madde; 641 - 648 arası.

Konu: GOODY - Goodyear

  1. Neden GOODY
    *Ciro, favök ünün piyasa değerine göre aşırı ucuz olması
    **net borç/favök ün belirgin düşüklüğü
    **emsallerine ve otomotiv yan sanayisindeki diğer şirketlere göre çok ucuz kalması.
    **halka açıklık oranının düşüklüğü
    **hisseyi taşıyanların maliyetinin oldukça yukarılarda kalması
    **almanya da bu sene eylül sonuna kadar FULDA fabrikasının kapanacak olması; buradan GOODY ye ek üretim düşme ihtimalinin yüksek olması,
    **bu sene 2. yarıdan tam gün çalışmaya geçilmesi (son iki yıldır haftada 6 gün idi) ve yıl sonu envanter düzeltmesi bahanesi ile kapanma haberinin gelmemesi
    **kış lastiği satışlarının iyi gidiyor olma ihtimali, etkili reklamlar ve internet satışlarının göze batar hale gelmesi
    **son 2 aydır lastik ihracatının ciddi artması (önceki yıla göre), GOODY de de artmıştır (!?)
    **önceki yıldan kalan fazla mamül stokun enflasyon muhasebesi nedeniyle brüt karı bariz düşürmesinin etkisinin önümüzdeki dönemlerde silinme ihtimalinin yüksek olması.
    **tekniğin in güzelleşmesi,
    **takasların son 3 ayda büyük ellerde toplanıyor oluşu.

  2. Yeni genel müdürümüz atanmış. Hayırlı olsun diyelim. 25 yıldır GOODYEAR EMEA bölgesinde çalışmış; çekirdekten yetişme-çok deneyimli olsa gerek. Yeni müdürün geçmişine bakıldığında Ana şirket Goodyear ın yeni CEO sunun ülkemize verdiği önemi göstermekte.

    Tebdili müdürde yükseliş ihtimali yüksek olur.

    https://www.linkedin.com/in/octavian...alSubdomain=be

  3. Neden GOODY
    *Ciro, favök ünün piyasa değerine göre aşırı ucuz olması bu cümle düşük/hatalı olmuş

    doğrusu= Ciro ve FAVÖK miktarına göre piyasa değerinin aşırı ucuz olması

  4. **en önemli maddeyi yazmayı da unutmuşum.
    **euro, aralıktaki yükseliş hızına göre 36.930 den kapatacak gibi.
    30 eylülde euro 38.240 TL . yaklaşık %3.5 düşüş. Bu da esas faaliyet karını ve net karı epey artıracaktır.
    yaklaşık 120-125 milyon Tl pozitif kur farkı gelebilir.
    Son düzenleme : smry28; 16-12-2024 saat: 23:31.

  5.  Alıntı Originally Posted by smry28 Yazıyı Oku
    Mükelleflerin enflasyon düzeltmesi uygulamasında kullanacağı yöntemi tercih ederken; 2024 ve izleyen yıllardaki öngörülere göre hareket edilmesi uygun olacaktır. Tercih edilen yöntemlere göre hesaplanan enflasyon fark tutarları, izleyen dönemlerde ilgili stoklar satıldıkça maliyet olarak dikkate alınacağından ilgili dönem kazancını etkileyeceği göz önünde bulundurulmalıdır.
    https://vergiport.com/blog/stoklarda...yon-duzeltmesi

    2023 Yıl Sonu Öncesi Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
    Yukarıda belirttiğimiz gibi, envanterlerin enflasyon düzeltmesine tabi tutulurken dikkate alınabilecek farklı yöntemleri bulunmaktadır.
    İşletmelerin enflasyon muhasebesi uygulamasının yapılacağı 2023 yıl sonu öncesi;
    · Hem işletme hem de faaliyet gösterilen sektör dikkate alınarak uygun yöntemin önceden belirlenmesi,
    · Tercih edilen yöntemin uygulanabilmesi için gerekli hesaplama altyapısının oluşturulması,
    · Tercih edilen yöntemlere göre hesaplanan enflasyon fark tutarları, takip eden dönemlerde ilgili stoklar satıldıkça “ilave maliyet†olarak dikkate alınacağından ürün kar marjlarının etkilenebileceği,
    · Kar marjları değiştiği durumda ilişkili taraflara satış yapan işletmeler için transfer fiyatlandırması uygulamalarını gözden geçirmek gerebileceği,
    hususlarını değerlendirmeleri yerinde olacaktır.
    https://kpmgvergi.com/blog/enflasyon...-envanter/1275
    --brisada brüt kar marjı 2023/9 da %32.6.....2024/9 da %23 e; goody de %19.3 den %9.9 a düşmüş....2023/12 de ise; brisada %24 e; goody de %11.7 ye düşmüş...

    --stok rakamları:

    ..................2023/9--2022/9...2023/12----2022/12
    Yarı mamüller 243---197..........264-------333
    Mamüller....... 668---513..........858-------851

    .....................193-------81................181------139
    ...................1.042---1.132..............1.171-----2.011

    --üstteki Brisa nın, alttaki GOODY nin

    --ben önümüzdeki dönemden itibaren (önümüzdeki dahil) mamül stoklarındaki yüksekliğe bağlı brüt kar marjının çok fazla azalmasının normale döneceğini düşünüyorum.

    --NOT=önceki döeneme göre mamül-yarımamül stoku azaldığında(azalan stok miktarı satışların maliyetine ilava edilir) brüt kar azalır.
    Son düzenleme : smry28; 17-12-2024 saat: 08:56.

  6. .................2023 (E.M).......2024/3 aylık
    yarı-mamul..190---(208)........238
    Mamuller.....1.171--(1.348).....848

    2023/1.çeyrek
    SPK(E.M).....VUK (Enflasyon Muhasebesi yok)
    ciro.............5.230-----5.005
    stşlrın mlyti=4.591-----3.745
    brüt kar........638-------1.260

    17.5.2024 de VUK beyannamesi gönderilmiş, 13 gün sonra da SPK bilançosu

    brisada 2023 1.çeyrek
    .......................SPK(e.m)....VUK(enflasyon muhasebesi var) ,
    CİRO................. 7.468------7.236
    Satışların Maliyeti 5.370------5.369
    BRÜT KAR........... 2.098.......1.867
    Son düzenleme : smry28; 17-12-2024 saat: 20:07.

  7. https://www.rnd.de/wirtschaft/fulda-...6V6BZVYTU.html

    Fulda. Lastik üreticisi Goodyear, önümüzdeki iki yıl içinde Fulda'daki fabrikasını kapatmak istiyor ve yaklaşık 1.050 üretim işi kesilecek. Şirket Perşembe günü yaptığı açıklamada, "Bu, fazla kapasiteyi azaltmak ve üretim yapımızı taleple uyumlu hale getirmek için zor ama gerekli bir karardır" dedi. Brandenburg'daki Fürstenwalde fabrikasındaki lastik üretiminin de 2027 yılı sonuna kadar aşamalı olarak durdurulması planlanıyor. Bu durum 750 çalışanı etkileyecek.

    Fulda fabrikasının Eylül 2025'e kadar kapatılması planlanıyor.

    The Goodyear Tire & Rubber Company'nin Türkiye'deki iştiraki olarak 1961 yılında kurulan Goodyear Lastikleri Türk A.Ş.; 1.600’e yaklaşan çalışanı ile Adapazarı ve İzmit fabrikalarında Goodyear, Fulda,Sava, Debica ve Kelly markaları çatısı altında, tüketici lastikleri ve ticari lastikler üretmektedir.

  8. **2024 adac testine göre ilk 10

    goodyear ultragrip performance 3
    dunlop winter sport 5
    vredestein wintrac pro
    semperit speed-grip 5
    hankook winter i*cept rs3
    continental wintercontact ts 870 p
    pirelli cinturato winter 2
    yokohama bluearth-winter v906
    giti gitiwinter w2
    firestone winterhawk 4
    https://www.oponeo.co.uk/blog/adac-winter-tyre-test
    ADAC, araştırmalarındaki doğruluğu, tarafsızlığı ve profesyonel yaklaşımıyla ünlüdür, bu nedenle yayınlanan sonuçlar otomotiv sektöründe en güvenilir ve itibarlı olarak kabul edilmektedir.

    **Diğer 5 testte de 1. ya da 2.
    https://www.goodyear.eu/tr_tr/consum...-V-580661.html

    https://www.goodyear.eu/tr_tr/consum...-T-578269.html

Sayfa 81/97 İlkİlk ... 3171798081828391 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •