Temel analiz diye bir şey var.
Herkes kendi temel analizini öğrenip sağa sola danışıp güvendiği kişilere öylr yatırım yapmalıdır.
Ytd
Bizde mi satalım? Üstelik te harika bir aralık iç pazar satışı ve muhteşem aralık ayı ihracatı. Alırken de satarken de temel analiz ve zaman faktörünü gözönüne almalıyız. Kar marjı biraz düşük olsada satışlar harika. Ayrıca son çeyrek her zaman kar marjını yükseltecek şekilde yüksek kar geliyor. Artık son çeyrekte mühendislik ücretini yoksa yatırım harcamaları karşılığı araç başına ödeme mi alıyorlar bilemiyorum. Umuyorum geçen yılın biraz altında olsada yaklaşan miktarda kar gelir. Beklentiler 38 milyar civarı galiba. Bence 40 milyarı geçeriz.
selam
çok sert bir yazı olarak algıladım. doğruluk payı yok mu tabii ki var.
fordun başarısı ticari araç olarak söyleyim. romanya da cabası.
elektrik bi anda hepsini toplu mezara gömer mi çin hepsini bitirir mi anında ???? böyle olacağını sanmıyorum.
dönüşümün bu kadar ani bu kadar çabuk ve hemencecik olabileceğini de düşünmüyorum.
bizim değil hiç bir ülkenin bu kadar büyük ve bu kadar geniş -ya da HAZIR diyelim -altyapı üretim iletim trafo anlamında elektrik yapısı olduğunu da düşünmüyorum.
ford otosan ülkenin lokomotifi bir şirket. dönüşümü de en hızlı yapacak olan o olacaktır. bakalım ne olacak
yıl sonu da 2000 TL gibi hayalim... 3,5 - 4 euro da temettü beklentim var.
selamlar syg
2020-2023 yılları arasında koç hisseleri yatırımcısının yüzünü güldürdü...
2024 yılı ise koç grubu hisselerinde maalesef hüsran oldu...
2025 yılı nasıl geçer bilmem ama senenin ilk haftası iç karartıcı görüntü veriyor...
Ali beyin futbola ayırdığı zaman belki de şirketleri ve hisseleri olumsuz etkiledi...
Şirket eskiden borsadaki hisselerini yakından takip eder, olumsuz havalarda geri alım filan yapardı...
Son zamanlarda yatırımcılarına ve hisselerine karşı böyle bir ilgi göze batmıyor...
Acizane şahsi düşüncem, belki de yanılıyorumdur...
Görüşlerim yatırım tavsiyesi değildir. Herkesin aklı kendine
Froto da sanırım Toyota ile benzer çizgide ilerleyecek
çünkü;
Otomobilde devrim: Suyla çalışan aracın üretimine başlandı
Japon otomobil devi Toyota, sürdürülebilirlik ve karbon nötrlüğü hedeflerine odaklanarak elektrikli otomobillerden farklı bir rotaya sapıyor. Şirket, geleceğin otomobillerini hidrojen teknolojisi üzerine inşa ediyor.
Toyota’nın son açıklamasına göre, yeni hidrojen yanmalı motoru, otomobil endüstrisinde çığır açan bir döneme işaret ediyor. Bu teknoloji, daha uzun menziller ve hızlı yakıt ikmal süreleri sunarak sadece su emisyonu yaparak çevreci bir alternatif sunuyor.
Toyota, Yamaha Motor işbirliği ile geliştirdiği hidrojen yakıtlı V-8 motoruyla dikkat çekiyor. Bu motor, 455 beygir gücü ve 398 tork üretirken, sadece 5 kg hidrojenle 485 km’ye kadar yol alabiliyor. Bu, sürücülere daha uzun menzil ve etkileyici performans vaat ediyor.
Hidrojen teknolojisinin avantajları arasında daha hızlı yakıt ikmali süreleri ve sınırlı malzeme tedarikine duyulan ihtiyacın azalması bulunuyor. Bu özellikleriyle Toyota’nın hidrojen motoru, elektrikli araçlara umut verici bir alternatif sunuyor.
Toyota’nın hidrojen yanmalı motoru neredeyse hiç CO2 emisyonu yapmazken, elektrikli araç bataryalarına göre daha az nadir metal kullanımıyla dikkat çekiyor. Şirket, bu teknolojiyi Corolla Cross H2 konsept otomobilinde başarıyla test ediyor ve 2025 yılına kadar 200 bin yakıt hücresiyle çalışan aracı yollara çıkarmayı planlıyor. (Panorama news)
#toyota #yamaha
Ben geçen yıl burada göndermiştim toplantı tutanaklarını. Jim farley ve cfo, şirkette maliyet azaltıcı çalışmalar ve iyileştirmeler ile ilgili tamamen bir dipsiz kuyu gibi herşeyin boşa gittiğini , hantallıktan ötürü kar marjlarının düzelmediğini, elektrikli işinin Ford için tam bir batak olduğunu, o yüzden elektrikli modellerin bilançosunun ayrılacağını itiraf ediyorlardı. Bulabilirsem tekrar göndereyim
Ford motor ile froto:
Kısmen haklısın ayrı şirketler gibi dursada, froto nun yuzde 41 i Ford Motor un.Koç larda çok başarılı değilller. Arçelik koç holding e bağlı olmasa çoktan kapamıştı birkaç fabrikasını (bu arada gerçekten de kapıyorlar) hele elektrikli işin de işler çok daha beraber yürüyordur. Çünkü Ford motor nereden sağlıyorsa elektrikli komponentlerini froto da oradan sağlıyordur.
Size tavsiyem ACEA adlı kuruluşun yayınladığı EU + GB + efta ülkelerinde araç satış rakamlarına bakın. Ford her ay, her sene durmaksızın pazar kaybediyor. Bu yakında froto ya da sirayet ederse şaşırmam. Beğenmediğimiz Toyota vw uçuyor.
Tüm bunları düşündüğümüzde iyi mi yönetiliyor
https://www.acea.auto/pc-registratio...ric-sales-5-4/
Bu arada senin yazdıklarına bakarsan froto nun kar marjı %10 dan %5 e düşmemişte yüzde15 çıkmış sanırsın. İyi yönetiliyor ya..
Yer İmleri