-
Değerleme konusu gerçekten çok çetrefilli, arkadaşın dediği gibi göreceli ve hatta hileli.
Froto Romanya yatırımını yaptığında 3 önemli olumsuzluk beni soğutmuştu. Döviz cinsinden borç artışı, bulduğum doğrulanmamış verilere göre giderleri yüksek ve karsız bir tesis ve o tesisin favori olduğu elektrikli araç işinde Ford'un başarısızlığı.
Tüm bunlar hissenin iyi performans göstermesini engellemedi ama gelecekte ne olacak bilemiyoruz?
Evet Froto'nun Türkiye'deki anlamı farklı ve bu piyasa değerine katkıda bulunabilir. Adeta döviz cinsinden yatırım yapmak gibi demiştim. İhracat oranı ve büyüme potansiyeli de olumlu algılanıyor. TL'de değer kaybı süreci hızlandıkça ve siyaset gerildikçe, ne kadar düşük değerleme oranları olursa olsun bankalar ihracatçılar kadar cazip yatırım aracı olamayacak. Üstüne bir de devletin sıkı kontrolleri, siyasi müdahalelere açıklık gibi konular da var bank işinde.
Öte yandan TH'nin tespitlerini de dikkate almak lazım zira Froto ülkede iyi bir yatırım fırsatı desek de yatırım için bu ülke tek seçenek değil. Artık lise öğrencisi bile telefonundan y.dışı hisse alıp satıyor. Çok daha büyük sermayeler yurtdışı borsalara yöneliyor yani rakipsiz bir hisse yok aslında. Froto büyüme sinerjisiyle bugünkü yüksek değerleme oranlarının altını doldurabilirse hiç sorun yok. 25 yıldır iyi performans gösterdi ve devamı yönetime bağlı.
Gönderi Kuralları
- Yeni konu açamazsınız
- Konulara cevap yazamazsınız
- Yazılara ek gönderemezsiniz
- Yazılarınızı değiştiremezsiniz
-
Forum Rules
Yer İmleri