Hisseyi kimin aldığı ve fiyati belli değil. Neticede işlem görmeden toplu olarak 14 milyon TL'lik bir satış yapıldı. Küçük yatirimcinin almadığı kesin. Alan kişi belkide yine aileden biridir. Tabiki bunlar sadece varsayım.
Hisseyi kimin aldığı ve fiyati belli değil. Neticede işlem görmeden toplu olarak 14 milyon TL'lik bir satış yapıldı. Küçük yatirimcinin almadığı kesin. Alan kişi belkide yine aileden biridir. Tabiki bunlar sadece varsayım.
yataş

İş-Yaşam
"Yatırımcıya değil, tüketiciye cesaret lazım"
Bu yıl siyasetten en çok etkilenen sektörlerden olan mobilyada daralma yaşanıyor. Ancak Yataş yılı yüzde 50 büyümeyle kapatmaya hazırlanıyor. İşin sırrının ticari başarı olduğunu anlatan Yataş Yönetim Kurulu Başkanı Yavuz Altop, piyasada ise en önemli eksiğin tüketici güveni olduğu görüşünde
27 Kasım 2016 Pazar, 10:48:36 Güncelleme: 10:49:40
yataş

İş-Yaşam
"Yatırımcıya değil, tüketiciye cesaret lazım"
Bu yıl siyasetten en çok etkilenen sektörlerden olan mobilyada daralma yaşanıyor. Ancak Yataş yılı yüzde 50 büyümeyle kapatmaya hazırlanıyor. İşin sırrının ticari başarı olduğunu anlatan Yataş Yönetim Kurulu Başkanı Yavuz Altop, piyasada ise en önemli eksiğin tüketici güveni olduğu görüşünde
27 Kasım 2016 Pazar, 10:48:36 Güncelleme: 10:49:40





ï£
ï“
Mobilya sektörü daralırken 2016’yı yüzde 50 büyümeyle kapatmaya hazırlanan Yataşâ€™ın Yönetim Kurulu Başkanı Yavuz Altop, bu yüksek büyümenin temelinde yatan nedenin ticari başarı olduğunu anlatıyor. Oysa bu yılın siyasetinden en çok etkilenen sektörlerden biri mobilya. FETÖ operasyonları neticesinde Boydak Grubu ve diğer pek çok oyuncunun aldığı
hasarın sektörün daralmasında etkili olduğunu dile getiren Altop, herkesin ürkerek beklediği 2017’de de yüzde 35 büyüme ve 750 milyon TL ciro beklediklerini ifade ediyor. Altop ile sektörü ve yakın gelecekte beklenenleri konuştuk:
* 2016 başında öngördüğünüz hedefleri yakalayabilecek misiniz?
2016 başında biz yüzde 35 büyüme öngörüyorduk, ama bunun da üzerine çıktık ve yüzde 50 büyümeyle kapatacağız yılı. 2016 bizim için altın yıl oldu. 40’ıncı yılımızı taçlandırmış
olduk. 505 milyon TL ciroyla 2016’yı bitireceğiz. 2015’te yüzde 20 büyümüştük. 2016 daha da başarılı oldu.
* Şirketler genelde yılın ikinci yarısında aşağı yönlü revizyon yaptı, sizdeki büyümenin nedeni nedir?
Bizim büyümemiz ikinci yarıda daha fazla oldu, ama sektörde genel olarak eylül, ekim, kasım ayları çok hareketli aylardır. Tatilden döner, ev ihtiyaçları, çocuk odaları alır tüketici. Bu başarıdaki en büyük faktör müşteri memnuniyetine verdiğimiz artan önem. Şikâyetlere duyarlılık gösteriyoruz. Bir diğer faktör Yataş Bedding ve Enza Mobilya
konseptlerinin tutmuş olması.
* Sektörde ise daralma yaşandı, neden?
Sektöre bakacak olursak, bizim dışımızda oyuncuların büyük çoğunluğu daraldı. Bunda tabii ki talebin düşmesinin etkisi var, FETÖ olayları da etkili oldu. Kayseri’de üreticilerin yüzde 80’i FETÖ’cüydü, bir kısmı yurtdışına kaçtı. Üretime yansıdı tabii bu. Ama bu tek bir neden değil. 2016’da gelir düşüşü var, vatandaşın satın alma gücü düştü. Doğu’daki olaylar sertleşti, Türkiye sınırlarını aşıp başka ülkeye girdi vs. Birçok vatandaş kendini güvende hissetmiyor. Bu işin ucu nereye gider diye herkes endişe duyuyor. Satın almalarda düşüş söz konusu bu sebeplerle.
* Bu ortamda yatırımcıya yeni yatırım yapılması için cesaret verilmeye çalışılıyor, sizce ne olursa yatırımcı harekete geçer?
Yatırımcı, üretici zaten hazır, esas tüketiciyi cesaretlendirmek lazım. Tüketicide “Evimden çıkmayayım, başka ülkelere girdik, eşimi mi askere götürürler, bizi mi içeri alırlar, işten mi atılırım?†endişesi olduğu sürece ne yapsanız olmaz. Tüketim başladı mı arkasından üretim zaten gelir. İnşallah 2017’de ülkeye istikrar gelir, PKK konusu sakinleşir, turizm
canlanır, güven geri gelir, o zaman Türkiye tekrar koşmaya başlar.
‘SATIN ALMA DÜŞÜNMÜYORUZ KENDİMİZ BÜYÜRÜZ’
* Sektör küçülürken sizin bu kadar büyümenizde Boydak’a el konulmasının etkisi oldu mu?
FETÖ meselesi çıkınca oyuncuların birçoğu devre dışı kaldı. Bizim sektörümüzde FETÖ’cüler ağırlıklıydı. Kapasite bakımından İstikbal Grubu en büyük kapasiteye sahip olmasına rağmen, marka olarak bizim üstümüzde başka marka yok. Türkiye’nin en çok bilinen markası Yataş, bunun meyvesini yiyoruz. İstikbal Grubu’nun müşteri kitlesi ile bizim
müşteri kitlemiz çok farklı. Bizim yükselişimiz zaten yılın birinci yarısından başlamıştı. Ama bu gruplara el konulması, faaliyetlerinin bir süre askıda kalması sektörde kısmen bir daralmaya yol açtı. Oradan da bize talep kaydığı kanısında değilim, olsa olsa üst segmentten kayma olmuştur.
* Tüketici olarak “O markalardan ürün alsam teslim olur mu, takibini nasıl yaparım?†gibi düşünebilirim. Müşteri size yönelmiş olabilir mi?
Öyle bir şey önümüzdeki sene daha fazla olabilir diye düşünüyorum. Bazı kişiler öyle düşünmüş olabilir. Devlete geçince devletin malı deyince çekinmeden alırlar, ama belirsizlik olunca böyle bir durum olabilir.
* Satış olması bekleniyor, siz talip olur musunuz?
Bahsi geçen şirketlerde şöyle bir durum var, davalarda suçlu bulunurlarsa kayyum tayin edilen firmalar devletin olacak ve devlet satacak. Bir şirketin çok ortağı var. Yani karışık işler. Biz satın almayı düşünmeyiz, bizim çok yakın meslektaşımız. Biz kendi imkânlarımızla büyüyelim istiyoruz. Biz bugüne kadar icradan hiç mal almadık, prensip olarak. Çünkü inanırız ki hayır getirmez. Bu tür alımların içinde hiç olmadık.
‘DÖVİZ GELİRİNİ NASIL ARTIRIRIZ HERKES BUNUN PEŞİNDE’
* Kur hem ihracatı olumlu etkileyebilir, hem de sünger, kumaş gibi girdilerinizi olumsuz etkiler. Yönetimini nasıl yapacaksınız?
Üretimin yüzde 18 ila 20’si ihracat. Bunu artırmak istiyoruz. Bu kuru dengelemek için şart. Ama yetmez. Sektörde önemli girdilerden biri sünger ve hammaddesi tamamen ithal. Ya Euro ya dolarla alıyoruz. Sünger iyi bir yatakta maliyetin 3’te 2’sini oluşturur. Mobilya da öyle. Kumaşları Türkiye’den karşılıyoruz ama üretici de ipliği dövizle alıyor. Bu yükselişleri biz takip ettiğimiz için 2017’nin ilk 6 ayı için firmalarla kuru sabitledik satın almalarda. Ondan sonrası da Allah kerim.
* Kendi sünger yatırımınız ithalatın ne kadarını karşılar?
Maliyeti aşağı çekmeyi amaçlıyoruz. O bir avantaj, kurun dezavantajını nötrlese ne âlâ. Göreceğiz. 2017’de döviz gelirlerini nasıl artırabiliriz, herkes bunun peşinde. Önümüzdeki sene 20 mağaza açacağız yurtdışında. Yani ikiye katlayacağız. Burada amaç döviz gelirlerini artırmak.
‘ARTIK YATAK DEĞIL MOBİLYA AMİRAL GEMİSİ’
* Ciroda yatak ve mobilya dağılımınız nasıl?
2015’e kadar yatak ağırlıklıydı, bu sene hem mobilya hem de modüler kısmı ilerledi. Bunlar ciromuzun artmasında etken. Yatak bin ila bin 500 TL, mobilya ise 4 bin TL civarı. O bakımdan mobilyanın payı artıyor. Enza Mobilya ile iyi bir çıkış yaptık. Biz mobilyanın amiral gemisi olması yönünde ilerliyoruz.
* Gayrimenkul ve turizm talebi belirleyen sektörler, ikisi de kötü bir yıl geçiriyor. Nasıl hissediyorsunuz?
Turizm sektörü sıkıntıya girince kimse yatırım yapmadı. O kötü etkiledi. Vatandaş zaten borçla evini alıyor, kendimi bir eve atayım da ileride mobilya değiştiririm diyor. Öyle bir zenginleşme yok. Bir de evler küçük küçük. Eşyalar küçülüyor ve birden çok işe yarayacak.
‘2017’YE DAHA UMUTLU GİRİYORUZ’
* Şirketin yüksek büyümesini destekleyecek yatırımlarınız var mı, olacak mı?
Bu sene başından itibaren başladık. Kapasiteyi artırmak ve maliyetleri aşağıya çekmeye yönelik yatırımlar. Süngerde yeni teknolojilerle 40 metre uzunluğunda blok üretecek makine alıyoruz. Milimetrik sünger kesimi yapılıyor, burada yüzde 20 fire oranı vardı, bunu yüzde 3, yüzde 4’e düşeceğiz. Ayrıca yatak ve kanepeyi ayrı yerde üretiyorduk, yatağı yeni 28 bin metrekarelik bir alana taşıyacağız. Dakikada bir yatak üretim hattından düşecek. Bu gelişmelerle 2017’ye daha umutlu giriyoruz. Biz bunu sağlarsak başkalarını satın almamıza gerek yok.
‘ZENGİN OLMAK İÇİN AL SAT YAPACAKSIN’
Zengin olmak istiyorsan alıp satacaksın derler, karnını doyurmak istiyorsan yapıp satacaksın. Biz ikisini de yapmaya çalışıyoruz. İkisinin ortasında bir kârı elde edebilmek için çalışıyoruz.
MELTEM ERSOY / GAZETE HABERTÜRK
Arkadaşlar hisseyi 2 tl den beri taşıyan var mı ?
SM-N910C cihazımdan hisse.net mobile app kullanarak gönderildi.
Yataş Grup, yeni yatırımlarla 2018 yılında 1.3 milyar TL ciro hedefliyor
Enza Home ve Yataş markaları ile yatak, yorgan, ev tekstili, kanepe ve mobilya imalatı yapan Yataş Grubu, Kayseri ve Ankara fabrikasına 40 milyon liralık ek tesis ve makine parkı yatırımlarını yıl sonunda faaliyete geçirecek. Firma, söz konusu yatırımın ardından 2018 yılında 400 mağaza ve 1.3 milyar TL ciro hedefliyor. Yeni tesis ve makine parkı yatırımlarıyla 252 bin metrekarelik alana ulaşacaklarını ve üretim kapasitelerini yüzde 15 artıracaklarını kaydeden Yataş Grup Yönetim Kurulu Başkanı Yavuz Altop, "Söz konusu yatırımların tamamlanmasıyla Kayseri'deki yatak fabrikamızda 52 saniyede bir yatak üreteceğiz. Böylece yatak üretiminde yıllık kapasitemizi 1 milyon adede çıkaracağız" dedi.
Başta Avrupa, Ortadoğu, Balkanlar ve Çin başta olmak üzere 49 ülkeye ihracat yaptıkları bilgisini veren Yavuz Altop, 29 ülkede de 52 Enza Home ve Yataş Bedding tabelalı konsept mağazalarının bulunduğunu bildirdi. 2016 yılında 500 milyon liranın üzerinde ciro ve yüzde 54'lük büyüme ile kapattıklarını ifade eden Altop, "2016'da ihracatımızı bir önceki yıla oranla yüzde 61 arttırdık. 2017 yılı itibarıyla ikinci beş yıllık planlama sürecimizi başlattık. Bu plan doğrultusunda yılın ilk yarısında büyüme hedefimizi beklenenin üstünde olmasından dolayı 720 milyon liralık hedefleri 800 milyon TL şeklinde revize ettik. Yılın ilk yasınıda ise 346.4 milyon TL net satış geliri elde ederek, bir önceki yıla göre yüzde 56 büyüme gerçekleştirdik" diye konuştu.
2021'e kadar yurtdışında 200 mağazaya ulaşacak
Mobilya ihracatlarının ithalatlarına oranla üç katı büyüklüğe ulaştığını açıklayan Yavuz Altop, bu alanda da 2017 yılında yüzde 15 büyüme öngördüklerini bildirdi. 2023 yılı ciro hedeflerini de 2 milyar TL olarak belirlediklerini aktaran Altop, beş yıl içinde cirolarını ilk etapta yüzde 20, 10 yıl içinde ise yüzde 50'sini yurtdışından sağlayacaklarını kaydetti. Bu çerçevede global bir marka olmak için Turquality Programı'na katıldıklarını duyuran Altop, "Turquality programıyla yurtdışında 2021 yıllına kadar 200 mağaza açmayı planlıyoruz. Ayrıca, yeni dönemde özellikle Avrupa ve Ortadoğu'da büyüme planlarımız var" açıklamasında bulundu.
Yıl sonunda toplamda 400 mağaza hedefliyor
Yurtiçinde ise 2017 yılı ekim ayı itibarıyla 323'ü satış noktasında ürünlerini tüketicilerle buluşturduklarını bildiren Yavuz Altop, bu sayıyı yıl sonuna kadar artıracaklarını iletti. Satışlarının yüzde 90'ından fazlası perakendeden sağladıklarını aktaran Altop, şöyle devam etti: "2017 yılını yurt içi ve dışında 400'e yakın satış noktasına ulaşmayı öngörüyoruz. Şu an dış pazarda İran'da 14, Çin'de beş, Fas'ta dört, Suudi Arabistan'da üç, Azerbeycan, Kazakistan, Mısır, İngiltere ve Almanya'da ikişer tane, Arnavutluk, Libya ve Lübnan'da da birer mağazamız bulunuyor. Yurtdışında yer alan 50 mağaza sayısını yıl sonunda 60'a çıkaracağız." Altop, 2021'e kadar yurtdışındaki mağaza sayılarını 200'e çıkarmayı hedeflediklerini belirterek, "Güçlü olduğumuz pazarlar arasında şimdilik İran, Suudi Arabistan, Arnavutluuk ve Azerbaycan yer alıyor. Bunların yanı sıra yeni gireceğimiz pazarlarda da tanıtım çalışmalarına başladık" dedi.
Öte yandan, yataklarında Woolmark ve Dacron gibi ünlü markaların malzemelerini kullandıklarını dile getiren Altop, şunları kaydetti: "Bonell yay sistemleri, pocket yaylar gibi çeşitli teknolojideki ürünleri kullanarak üretim yapıyoruz. Globalde gelişmiş yay teknolojileri uzmanı Leggett ve Platt ile yaptığımız işbirliği sonucunda aldığımız yeni yay teknolojileri ile ürettiğimiz yataklarda 'Uyku Devrimi'ni başlattık. 2012 yılında başlattığımız yenileşme süreciyle kurumsal kimliğimizin yanı sıra mağaza konseptlerimizi ve tasarımlarımızı da yeniledik."
Hastane yatağı üretimi için makine yatırımı yapıyor
Ankara'da 88 bin metrekare açık ve 30 bin metrekare kapalı alana sahip fabrikalarında yıllık 600 bin metrekare üretim kapasitelerinin bulunduğunu belirten Yavuz Altop, Kayseri'de ise 300 bin metrekare açık ve 210 bin metrekare kaplı alanda yıllık 200 bin adet döşeme ürünü, 4450 bin adet yatak ve 600 bin adet de ev tekstili üretim kapasitelerinin bulunduğu bilgisini verdi. Yine Türkiye'de sayısı artan şehir hastaneleri nedeniyle 2018 yılında hastane yatağı üretmek istediklerini açıklayan Altop, "Bu hedef doğrultusunda ön ödemelerini yaparak 18 yeni makine aldık. Makinelerin tamamının gelmesi ve montajının 2018 yılı şubat sonunu tamamlanacak. Bu 18 makinenin beş tanesi ise robot. Tamamı öz kaynak olmak üzere 25 milyon liralık yatırım yaptık" dedi.
patron bizi izlemeye devam edin bu rakamlara boşuna gelmedik diyor
Yer İmleri