Bir şans vereyim dedimama öyle hem küfredip hem de hisseye yapışan türde bir yatırımcı değilim...bir hisse düşebilir, zararda olduğum başkahisseler de var..ama onları tutuyorum mesela...ama karakter sorunu sezersem, gözünün yaşına bakmam.
Mesela ttrak...ilk maliyetlerim 35 tl civarıydı... 30-40 bandı dışına çıkarsa ek alım yaparım dedim...30 altında ek alımlarım oldu kademe kademe...ortalama maliyetim 30 filandır...yani zarar %15 e yakın...20 ye kadar ek alım yapabilirim.
Şunu demeye çalışıyorum..uzun vade yatırımcı olarak hissenin düşmesi ve ek alım yapmam da sorun yok...ama hisse gerek piyasa hareketlerinde, gerekse bilançosunda alengşrli işler yapmayacak.
Bu arada ülke tarımı biterken, gıda enflasyonu, enflasyon faizleri uçururken...hepsi de dolara etki ederken...yani kısır döngüde kıvranırken...ekonomi yöneticilerinin traktör de adam gibi bir hurda teşviği getirmemesini akılsızlık olarak görüyorum...yoksa böyle bir teşvik gelse bu hisse 30 altına inmezdi...buradaki beklentilerim şimdilik gerçekleşmedi maalesef.
Oy oy... maalesef maliyet çok yüksekmiş...ben o fiyatlarda kesinlikle pahalı diyordum.
Ha, 20 li fiyatlar ucuz geliyor bana, ama daha düşmez demek değil bu...zaten uzun vade yatırımda en zor durum bir yerde stop yapma gerekliliği...ama 2 bilanço üst üste kötü gelme kuralı bazı durumlarda işlemiyor(ttrak bilançosu bence kötü değil...konjonktür gereği bozulma var).
Belirlenen alım limitinde alımları kesip, ortalama maliyetin %30-40 altına inildiğinde de stop yapabilmek lazım.
Ttrak benim de hala ısrarla biriktirmeye devam ettiğim şirket. Hem de 70 lerden almaya başlamıştım. her ay düzenli almaya devam ediyorum. Sermayesi düşük, yabancı ortağı var, ihracatı artırmaya devam ediyor. Hurda teşviği çıkar çıkmasına ama faizler yüksek, o yüzden çiftçinin şuan traktör alamayacağını düşünüyorum.
Yer İmleri