vtol savaþ uçaklarýnda en baþarýlý ve operasyonel uçak ingiliz Harrier...50 yýllýk uçak..
nitekim f35 programýnda bu özelliðe sahip navy (deniz kuvvetleri) için tasarlanan f35 variantlarýnda ingilizlerle beraber yapýyorlar..
vtol savaþ uçaklarýnda en baþarýlý ve operasyonel uçak ingiliz Harrier...50 yýllýk uçak..
nitekim f35 programýnda bu özelliðe sahip navy (deniz kuvvetleri) için tasarlanan f35 variantlarýnda ingilizlerle beraber yapýyorlar..
It is not because things are difficult that we do not dare, it is because we do not dare that they are difficult. (Seneca)
ingilizler daha bu iþin baþlangýcýnda 1930 larda zaten bu iþi yapýyordu.. almanlar da paralelde baya ilerlemiþlerdi.. abd bu ikisinden de gerideydi..
internette "sir whittle" diye aratýn.. ingiliz whittle engine..bu iþlerde referanstýr.. baþlangýç referansý..
It is not because things are difficult that we do not dare, it is because we do not dare that they are difficult. (Seneca)
DOLAR 5 GAYME OLACAK!
Bu imza, Subat 2017 tarihine aittir!
ne ölçüde yapýlmýþtýr dediðiniz gibi araþtýrmak lazým..ancak "whittle engine" bu iþlerin babasý olarak kabul ediliyor..bütün kitaplarda ve kaynaklarda.. bugün kullanýlan jet motoru mimarisinin (kompressör, yanma odasý, türbin ) operasyonel örneði..
diðer yandan.. bir þeyi deneysel olarak göstermek baþka bir þey.. onu savaþ uçaðýnda operasyonel olarak göstermek daha baþka bir þey.. bu konuda ingilizler ve abd çok iyiler.. zaten dünyanýn en büyük/önemli jet motoru üreticileri General Electric (abd), pratt-whittney (abd) ve rolls-royce (ingiliz)..
It is not because things are difficult that we do not dare, it is because we do not dare that they are difficult. (Seneca)
O kadar onemli degil aslýnda, fakat Almanlar o konuda cok öndeydiler, fakat savas kaybedilince meydan ABD'li tosbaðalarlan Dingilizlere kaldi.
Aklýmda bir yerlerde kaldiydi bu Romen mucit ve o zamanlar kýzdýydým Osmanli sömürgesi bile mucit çýkartýrken, biz deve g.mu yaðlýyorduk diye.
DOLAR 5 GAYME OLACAK!
Bu imza, Subat 2017 tarihine aittir!
Yer Ýmleri