Artan

137,50 10 18:10
181,90 9.98 18:10
123,40 9.98 18:10
355,50 9.98 18:10
35,52 9.97 18:10
Artan Hisseler

Azalan

32,40 -10 18:10
116,20 -9.99 18:10
13,35 -9.98 18:10
94,25 -9.98 18:10
101,00 -9.98 18:10
Azalan Hisseler

İşlem

16.813.761.209,00 18:10
7.297.602.514,54 18:10
6.605.839.936,08 18:10
5.659.018.382,50 18:10
5.617.085.966,83 18:10
Tüm Hisseler
Arama sonucu : 9840 madde; 1 - 8 arası.

Konu: ...::: Beyaz Yaka İçin Tasarruf ve Yatırım Koçluğu-2 :::...

Hybrid View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. Selamlar,
    Eşim 15 yıldır MEB'de ortaokul öğretmeni, tanıştığımızdan beri yakındığı konular
    - Kalabalık sınıflar 35+, özellikle sıcak zamanlarda ders yapmanın imkansızlaştığını söylüyor,bu yıl krizden dolayı sayı artmış sanırım,ayrıca suriye ve iran uyruklu öğrenciler var birde çocuk esirgemeden gelen kaynaştırma öğrencileri ( bu zaten apayrı bir konu)
    - Hijyen, öğrenci tuvaletlerini hepimiz biliyoruz son 25 yıldır bişey değişmemiş anlaşılan, tuvalet kağıdı,sabun vs. hak getire.Sınıfların temizlenmemesi adeta toz bulutu içinde ders yapıldığı.
    - Tekli öğretimde yemek sorunu,kantinde tost için sıra gelene kadar sürenin bitmesi,güçlü çocukların güçsüzleri egale etmesi.
    - Okulun imkanları, labaratuar,kütüphane, spor salonu vs. gibi imkanların olmaması, aslında var ama hepsi kapalı kırık dökük, tabelaları var sadece
    - Veli profili, toplantılara 3-5 velinin gelmesi
    - Öğretmenlerin aşırı rapor izin vs. kullanması

    Biz kızımızı orta halli bir özel okula gönderiyoruz,kendimizce nedenleri;
    - En başta Hijyen ve yemek olayı, okulda kantin yok yemek saatinde herkes yemeğini yemek durumunda
    - Okuldan alma saati, ben 6 ya eşim 4 e kadar çalışıyor,
    - Seçeceğimiz okulun Atatürk ve Cumhuriyet değerlerini benimsemesi
    - Göz boyamada olsa birden çok öğretmenle muhattap olması (resim,müzik, yüzme vs. vs )
    - Yabancı dil eğitimi, ufak tefek konuşmaya çalışıyoruz beni düzelttiği oluyor.
    - Okulun fiziki imkanları
    - önem sırasında sona bıraktığımız sınav başarısı,çalışacak çocuk heryer de çalışır başarır

  2.  Alıntı Originally Posted by reaktif Yazıyı Oku
    Selamlar,
    Eşim 15 yıldır MEB'de ortaokul öğretmeni, tanıştığımızdan beri yakındığı konular
    - Kalabalık sınıflar 35+, özellikle sıcak zamanlarda ders yapmanın imkansızlaştığını söylüyor,bu yıl krizden dolayı sayı artmış sanırım,ayrıca suriye ve iran uyruklu öğrenciler var birde çocuk esirgemeden gelen kaynaştırma öğrencileri ( bu zaten apayrı bir konu)
    - Hijyen, öğrenci tuvaletlerini hepimiz biliyoruz son 25 yıldır bişey değişmemiş anlaşılan, tuvalet kağıdı,sabun vs. hak getire.Sınıfların temizlenmemesi adeta toz bulutu içinde ders yapıldığı.
    - Tekli öğretimde yemek sorunu,kantinde tost için sıra gelene kadar sürenin bitmesi,güçlü çocukların güçsüzleri egale etmesi.
    - Okulun imkanları, labaratuar,kütüphane, spor salonu vs. gibi imkanların olmaması, aslında var ama hepsi kapalı kırık dökük, tabelaları var sadece
    - Veli profili, toplantılara 3-5 velinin gelmesi
    - Öğretmenlerin aşırı rapor izin vs. kullanması

    Biz kızımızı orta halli bir özel okula gönderiyoruz,kendimizce nedenleri;
    - En başta Hijyen ve yemek olayı, okulda kantin yok yemek saatinde herkes yemeğini yemek durumunda
    - Okuldan alma saati, ben 6 ya eşim 4 e kadar çalışıyor,
    - Seçeceğimiz okulun Atatürk ve Cumhuriyet değerlerini benimsemesi
    - Göz boyamada olsa birden çok öğretmenle muhattap olması (resim,müzik, yüzme vs. vs )
    - Yabancı dil eğitimi, ufak tefek konuşmaya çalışıyoruz beni düzelttiği oluyor.
    - Okulun fiziki imkanları
    - önem sırasında sona bıraktığımız sınav başarısı,çalışacak çocuk heryer de çalışır başarır
    Ben de bir öğretmenim öncelikle bunu belirteyim.
    Özel okulların bazı imkanları belirttiğiniz gibi gayet güzel lakin bana göre en önemli şeyden yoksun: kaliteli öğretmen.
    Şu an piyasadaki özel okulların %90’ı yeni mezun, devlete atanamamış öğretmenleri yok parasına çalıştırıyor.
    Bir arkadaşım TED’de öğretmen. Kendisi benim maaşım kadar ancak alıp benim çalıştığımın 2 katını çalışıyor. Ek ders, mesai ücreti, kurs ücreti vs kesinlikle yok. Şu aralar KPSS’ye de hazırlanıyor devlete atanabilmek için.
    Bakın TED cidden iyi bir okuldur. Yıllık ücreti de buradaki çoğu kişiyi zorlar.
    Ancak orada bile durum bu.
    Dolayısıyla MEB’deki öğretmen kalitesi tartışılmaz bir şekilde çok çok daha iyi özel okullara göre.
    Şu an beni MEB’den istifa ettirecek hiçbir özel okul yok. Yani demek istediğim MEB’deki hiçbir öğretmenin maaşını veremez özel okullar. Dolayısıyla bu durum uzun süre devam eder.
    Özel okulları konuşurken öğretmen kalitesini de konuşmak şart.


    Sent from my iPhone using hisse.net mobile app

    İyi ki bilmiyor kalabalıklar,/ Yağmura bakmayı cam arkasından/
    İnsandan insana şükür ki fark var; / -Birine cennet birine zindan- /İyi ki bilmiyor kalabalıklar

  3.  Alıntı Originally Posted by monaroza Yazıyı Oku
    Ben de bir öğretmenim öncelikle bunu belirteyim.
    Özel okulların bazı imkanları belirttiğiniz gibi gayet güzel lakin bana göre en önemli şeyden yoksun: kaliteli öğretmen.
    Şu an piyasadaki özel okulların %90’ı yeni mezun, devlete atanamamış öğretmenleri yok parasına çalıştırıyor.
    Bir arkadaşım TED’de öğretmen. Kendisi benim maaşım kadar ancak alıp benim çalıştığımın 2 katını çalışıyor. Ek ders, mesai ücreti, kurs ücreti vs kesinlikle yok. Şu aralar KPSS’ye de hazırlanıyor devlete atanabilmek için.
    Bakın TED cidden iyi bir okuldur. Yıllık ücreti de buradaki çoğu kişiyi zorlar.
    Ancak orada bile durum bu.
    Dolayısıyla MEB’deki öğretmen kalitesi tartışılmaz bir şekilde çok çok daha iyi özel okullara göre.
    Şu an beni MEB’den istifa ettirecek hiçbir özel okul yok. Yani demek istediğim MEB’deki hiçbir öğretmenin maaşını veremez özel okullar. Dolayısıyla bu durum uzun süre devam eder.
    Özel okulları konuşurken öğretmen kalitesini de konuşmak şart.


    Sent from my iPhone using hisse.net mobile app
    Değerli hocam kalite konusundaki görüşümü de belirteyim müsadenizle, bence MEB'de ki hocalar potansiyeli yüksek kişiler fakat bu potansiyeli ortaya çıkarma konusunda sorun var, şuan içinde bulunduğumuz ekonomik krizde kim kamu çalışanı olmak istemez ki ? Sizi tenzih ederek söylüyorum ama bu maaş garantisi kalitenin önünde ki en büyük engel, zaten potansiyelini yansıtanlar isim yapıyor ve herkes çocuğunu o öğretmenin sınıfına vermek için yarışıyor.

    Özel okullarda emek sömürüsünün olduğu yadsınamaz bir gerçek ( kamuya göre) ,zaten özel okul tercih edenlerin en büyük açmazı da bu husus, ama hala gönderdiklerine göre farklı motivasyon içinde oldukları kesin.

    Bence tüm öğretmenlere daha fazla gelir verilmesi sağlanmalı fakat performans ve iş garantisi konusunda daha radikal olunmalı, koca yaz tatili bitmiş bizimkinin arkadaşı kıbrıs tatilinde,seminer dönemi gitse gam yemeyecem, rapor, mazeret izni vs konuları daha feci gözlemlediğim kadarıyla.

    Biz aile olarak yukarıdaki saydığım nedenlerden dolayı özelde devam ediyoruz,akademik olarak gelişiminde bir sorun hissedersek tekrar durumu değerlendiririz sanırım

  4.  Alıntı Originally Posted by reaktif Yazıyı Oku
    Değerli hocam kalite konusundaki görüşümü de belirteyim müsadenizle, bence MEB'de ki hocalar potansiyeli yüksek kişiler fakat bu potansiyeli ortaya çıkarma konusunda sorun var, şuan içinde bulunduğumuz ekonomik krizde kim kamu çalışanı olmak istemez ki ? Sizi tenzih ederek söylüyorum ama bu maaş garantisi kalitenin önünde ki en büyük engel, zaten potansiyelini yansıtanlar isim yapıyor ve herkes çocuğunu o öğretmenin sınıfına vermek için yarışıyor.

    Özel okullarda emek sömürüsünün olduğu yadsınamaz bir gerçek ( kamuya göre) ,zaten özel okul tercih edenlerin en büyük açmazı da bu husus, ama hala gönderdiklerine göre farklı motivasyon içinde oldukları kesin.

    Bence tüm öğretmenlere daha fazla gelir verilmesi sağlanmalı fakat performans ve iş garantisi konusunda daha radikal olunmalı, koca yaz tatili bitmiş bizimkinin arkadaşı kıbrıs tatilinde,seminer dönemi gitse gam yemeyecem, rapor, mazeret izni vs konuları daha feci gözlemlediğim kadarıyla.

    Biz aile olarak yukarıdaki saydığım nedenlerden dolayı özelde devam ediyoruz,akademik olarak gelişiminde bir sorun hissedersek tekrar durumu değerlendiririz sanırım
    Sn reaktif söylediklerinize harfiyen katılıyorum. MEB camiası 1 milyonluk bir camia. Bu camianın içinde elbette dediğiniz tarzda Kişiler de mevcut maalesef.
    Ancak kalite olarak özel okullarda çok zor bulunacak deneyimde ve kalitede öğretmenler de var. Bu biraz şans işi. Her okulda her branşın öğretmeni a sınıf kalitede olmuyor maalesef. Bu biz okurken de böyleydi.
    Velhasıl ben lise öğretmeniyim. İnanın o kadar zor ki şu an iyi bir kariyer ve gelecek..
    Bazen bazı öğrencilerimin okul sıralarında kaybettiği zamana üzülüyorum. Bu çocuk iyi bir tamirci veya tesisatçı olabilirdi. Ki olsaydı pek çok beyaz yakadan daha iyi kazanırdı.
    Maalesef 12 senelik zorunlu eğitim bu ülkede bu yolu kapadı. Meslek liseleri bomboş. Her veli çocuğunu akademik olan Anadolu liselerine yolluyor. Ağaç yaş iken eğilecekken bu çocuklar üniversiteli vasıfsız işsizler ordusuna yeni bir nefer olup gidiyor.


    Sent from my iPhone using hisse.net mobile app

    İyi ki bilmiyor kalabalıklar,/ Yağmura bakmayı cam arkasından/
    İnsandan insana şükür ki fark var; / -Birine cennet birine zindan- /İyi ki bilmiyor kalabalıklar

  5.  Alıntı Originally Posted by reaktif Yazıyı Oku
    Selamlar,
    Eşim 15 yıldır MEB'de ortaokul öğretmeni, tanıştığımızdan beri yakındığı konular
    - Kalabalık sınıflar 35+, özellikle sıcak zamanlarda ders yapmanın imkansızlaştığını söylüyor,bu yıl krizden dolayı sayı artmış sanırım,ayrıca suriye ve iran uyruklu öğrenciler var birde çocuk esirgemeden gelen kaynaştırma öğrencileri ( bu zaten apayrı bir konu)
    - Hijyen, öğrenci tuvaletlerini hepimiz biliyoruz son 25 yıldır bişey değişmemiş anlaşılan, tuvalet kağıdı,sabun vs. hak getire.Sınıfların temizlenmemesi adeta toz bulutu içinde ders yapıldığı.
    - Tekli öğretimde yemek sorunu,kantinde tost için sıra gelene kadar sürenin bitmesi,güçlü çocukların güçsüzleri egale etmesi.
    - Okulun imkanları, labaratuar,kütüphane, spor salonu vs. gibi imkanların olmaması, aslında var ama hepsi kapalı kırık dökük, tabelaları var sadece
    - Veli profili, toplantılara 3-5 velinin gelmesi
    - Öğretmenlerin aşırı rapor izin vs. kullanması

    Biz kızımızı orta halli bir özel okula gönderiyoruz,kendimizce nedenleri;
    - En başta Hijyen ve yemek olayı, okulda kantin yok yemek saatinde herkes yemeğini yemek durumunda
    - Okuldan alma saati, ben 6 ya eşim 4 e kadar çalışıyor,
    - Seçeceğimiz okulun Atatürk ve Cumhuriyet değerlerini benimsemesi
    - Göz boyamada olsa birden çok öğretmenle muhattap olması (resim,müzik, yüzme vs. vs )
    - Yabancı dil eğitimi, ufak tefek konuşmaya çalışıyoruz beni düzelttiği oluyor.
    - Okulun fiziki imkanları
    - önem sırasında sona bıraktığımız sınav başarısı,çalışacak çocuk heryer de çalışır başarır
    Tamamen aynı motivasyonla hareket ettik biz de...ilave olarak okula yakın olmak da önemli, kendim bırakıyorum...hava güzelse yürüyerek gidiyoruz bazen...1 km mesafede okul...özel okul seçerken yakınlık da önemli bir kriter bence.

    Bu arada ilave not...nispeten iyi durumda olan devlet okulu, bir müdürün değişmesi ya da iyi okul diye sağdan soldan gelenlerle bir anda seviyesi düşebiliyor...mahallemizdeki devlet okulu önceki yıl 25 kişilik sınıflara sahipken sonraki yıl 1. Sınıflar 35 kişiye kadar çıktı.

    Ayrıca öğretmen kalitesi olarak özel okulların daha iyi olduğunu düşünmüyorum...ama fiziksel şartlar bir yerden sonra öğretmen başarısını da çok etkiliyor.

  6.  Alıntı Originally Posted by Cautionary Yazıyı Oku
    Tamamen aynı motivasyonla hareket ettik biz de...ilave olarak okula yakın olmak da önemli, kendim bırakıyorum...hava güzelse yürüyerek gidiyoruz bazen...1 km mesafede okul...özel okul seçerken yakınlık da önemli bir kriter bence.

    Bu arada ilave not...nispeten iyi durumda olan devlet okulu, bir müdürün değişmesi ya da iyi okul diye sağdan soldan gelenlerle bir anda seviyesi düşebiliyor...mahallemizdeki devlet okulu önceki yıl 25 kişilik sınıflara sahipken sonraki yıl 1. Sınıflar 35 kişiye kadar çıktı.

    Ayrıca öğretmen kalitesi olarak özel okulların daha iyi olduğunu düşünmüyorum...ama fiziksel şartlar bir yerden sonra öğretmen başarısını da çok etkiliyor.
    Fiziksel şartların öğretmen kalitesini etkilediğine katılıyorum. Özellikle ilkokul ve ortaokullarda bazı okullarda sınıf mevcutları korkunç seviyelerde.
    Ancak liseler için ayni şeyi söyleyemeyeceğim. Puanla öğrenci alan devlet liselerinin (fen, Anadolu , sosyal bilimler) eline hiçbir özel okul su dökemez.
    Çünkü bu okullarda kontenjan sınırlı. Fiziki şartlar çok daha iyi.


    Sent from my iPhone using hisse.net mobile app

    İyi ki bilmiyor kalabalıklar,/ Yağmura bakmayı cam arkasından/
    İnsandan insana şükür ki fark var; / -Birine cennet birine zindan- /İyi ki bilmiyor kalabalıklar

  7.  Alıntı Originally Posted by monaroza Yazıyı Oku
    Fiziksel şartların öğretmen kalitesini etkilediğine katılıyorum. Özellikle ilkokul ve ortaokullarda bazı okullarda sınıf mevcutları korkunç seviyelerde.
    Ancak liseler için ayni şeyi söyleyemeyeceğim. Puanla öğrenci alan devlet liselerinin (fen, Anadolu , sosyal bilimler) eline hiçbir özel okul su dökemez.
    Çünkü bu okullarda kontenjan sınırlı. Fiziki şartlar çok daha iyi.


    Sent from my iPhone using hisse.net mobile app
    Zaten hedef çocuğun o okullara girmesi

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •