HİSSE DEĞERLENDİRMESİ-Şeker Yatırım, Pegasus hedef fiyatını 69,00 TL'den 89,90 TL'ye yükseltti
* * Şeker Yatırım, Pegasus hedef fiyatını 69,00 TL'den 89,90 TL'ye yükseltti.
* * Şeker Yatırım (
http://www.sekeryatirim.com.tr
) konu ile* ilgili raporunda, Pegasus için 'AL' tavsiyesini koruduklarını belirtti.*
* * Raporda şu değerlendirme yapıldı:
* * "Beklentilerin üzerinde sonuçlar
* * R. Fulin Önder / Analist
* * Pegasus, 3Ç19’da kuvvetli operasyonel performansı sayesinde,* yıllık bazda %61.6 artışla, piyasa ortalama beklentisi olan 1,023mn TL* ve tahminimiz 1,040mn TL’nin oldukça üzerinde, 1,200mn TL net kar elde* etmiştir. Pegasus’un 3Ç19 satış gelirleri, toplam yolcu sayısı* içerisinde dış hat yolcu payının artması, yolcu birim gelirlerindeki* süregelen yükseliş ve yan gelirlerindeki oldukça belirgin artış* nedenleriyle, TL bazında yıllık %22.8 oranında artarak, piyasa* ortalama beklentisi olan 3,959mn TL’nin paralelinde (Seker Yatırım T.: 4,006mn TL) 4,117mn TL olarak gerçekleşmiştir. Şirket’in bu dönemde,* birim giderlerinde hafif artış gözlemlenmiş* ancak FAVÖK’ü yıllık* bazda (geçtiğimiz yılın FAVKÖK’üne kıyasla) hesaplamalarımıza göre %51.4 oranında artarak 2,033mn TL’ye yükselmiş, ve piyasa ortalama* beklentisi olan 1,880mn TL’nin ve tahminimiz 1,913mn TL’nin oldukça* üzerinde gerçekleşmiştir. Açıklanan sonuçlar, Şirket payları* performansını olumlu etkileyebilecektir.* Yolcu kompozisyonundaki* gelişimin faydaları, 3Ç19’da daha belirginleşti – 3Ç19’da Pegasus’un* iç hat yolcu sayısı %13.1 oranında gerilemiş, dış hat yolcu sayısı ise %15.0 oranında artmıştır* bu dönemde Şirket, toplamda yıllık %1.3* oranında azalışla 8.6mn yolcu taşımıştır. Bunun yanında, iç hat yolcu* birim gelirleri 3Ç19’da yıllık %25.2 artarak 178.5 TL’ye, dış hat* yolcu birim gelirleri de ¬ bazında %3.4 artarak ¬86.3’e ulaşmıştır. Şirket, bu dönemde toplam kapasitesini, dış hatlardaki kapasite* artırımı ile yıllık %6.4 oranında arttırmış, bunun paralelinde, yolcu* doluluk oranı yıllık 0.9 y.p. artarak %88.7’ye ulaşmıştır. Yolcu birim* gelirlerindeki artış, yolcu başına yan gelirlerin yıllık bazda %34.3* oranında artarak ¬16.7’ye ulaşması ve yolcu doluluk oranındaki artışla, AKK başı birim gelirleri, ¬ bazında yıllık %5.9 artarak ¬¢5.76 olarak* gerçekleşmiştir. Yakıt harici AKK başı birim giderleri ise, TFRS 16’nın olumlu etkisi hariç tutulduğunda, birim personel giderlerindeki* artış nedeniyle yıllık bazda yaklaşık %12 oranında artarak ¬¢2.31* olarak gerçekleşmiştir* TFRS 16’nın ¬¢0.10 tutarındaki olumlu etkisi* dikkate alındığında ise yıllık %7.3 oranında artış göstermiştir. Pegasus’un toplam birim giderleri TFRS 16 etkisi hariç tutulduğunda %6* oranında artarak hesaplamalarımıza göre ¬¢3.62 olarak gerçekleşmiştir* TFRS 16 etkisi ile ise, yıllık bazda ancak %2.9 oranında artış* göstermiştir. Pegasus’un 3Ç19 FAVÖK’ü böylelikle yıllık bazda (geçtiğimiz yılın FAVKÖK’üne kıyasla) hesaplamalarımıza göre %51.4* artarak 2,033mn TL’ye yükselmiştir. Şirket’in 3Ç19 net diğer faaliyet* giderleri önceki yılın aynı dönemine kıyasla yarı yarıya azalmış,* ancak 3Ç18’de kaydedilen kur farkı gelirlerine kıyasla, net kur farkı* gideri kaydedilmiş olmasının etkisiyle net finansal giderleri 224mn TL’ye ulaşmıştır (3Ç18 net finansal gelirlerin: 43mn TL). UFRS 16* uygulamasının etkisiyle amortisman giderleri önceki yılın ayni* döneminin 2.4x katında, 395mn TL olarak kaydedilmiş, efektif vergi* oranı ise hafif gerileyerek %8.2 olarak gerçekleşmiştir (3Ç18: %8.9). Sonuç olarak Pegasus, 3Ç19’da yıllık %61.6 oranında artışla 1,200mn TL* net kar kaydetmiştir. Şirket’in net borcu ise dönem sonunda 6.3mlyr TL’ye gerilemiştir (2Ç19-sonu: 6.7mlyr TL).* *“AL” önerimizi* sürdürmekteyiz – Pegasus’un 3Ç19 sonuçları açıklandıktan sonra, Şirket* payları için, beklentilerin üzerinde gerçekleşmiş olan 3Ç19* sonuçlarını dikkate alarak ileriye dönük tahminlerimizi ve global* benzerlerine görece olan değerlemesini güncelleyerek Şirket payları* için 12-aylık 89.90 TL hedef fiyat belirlemekte ve “AL” önerimizi* sürdürmekteyiz."
Çalış, çalış ileri, çalışan kalmaz geri...
Yer İmleri