
Originally Posted by
Egeli
Öte yandan günde ortalama 1200 uçuşun gerçekleştiği İstanbul Havalimanı'nda trafik rakamlarında ciddi bir düşüş yaşandığı bilgisine ulaşıldı. İGA yönetimindeki İstanbul Havalimanı'nda bugünkü uçuş trafiğinin 725 olduğu öğrenildi.
Normal şartlarda günlük ortalama 650 uçuşun yapıldığı İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'nda da dün 571 uçuşun yapıldığı belirtildi.
http://m.airporthaber.com/havacilik-...im-istedi.html
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
sabiha çok az düşmüş...%12 filan..bugün kesilen rotalarla birlikte şu badireyi %15 trafik azalışı ile atlatabilirse sabiha, harika olacak...sabiha=pegasus olduğu için, yakından takip ediyorum sabiha trafiğini. Öte yandan, bu krizi fırsata çevirebilir pegasus, neden mi?
i-) öyle ya da böyle kazanın olumsuz repütasyonu siliniyor.virüs konusu öyle baskın geldi ki, 1-2 ay sonra kaza çoğunluğun aklına bile gelmez.
ii-) sabiha da ek frekans sorunu vardı...kesilen rota lar sayesinde, artık bol bol boşta slot var..istediğin yere ek sefer koy (yaza doğru lazım olacak bu ek seferler).
iii-) yemi uçak siparişlerini erken getirtmeye çalışıyorlardı, virüs konusu nedeniyle uçakları teslim alam işini ağırdan alır, zaten böyle bir kriz varsa seneye bile sarkıtabilir bazı uçak teslim alımlarını (maliyet azalışı).
iv-) deneyimli pilot sorunu vardı...fırsat bu fırsat, bazı uçuşları iki yedek pilotla yapabilirler...tecrübe eksiği, uçuş saati sorunu çözülmüş olur bu sayede.
v-) sabiha pistinin sezon sonuna yetişme sorunu vardı, azalan trafik sayesinde çalışmalar daha hızlı tamamlanır...sene sonuna da rahat rahat yetişir.
vi-) ister istemez bu krizde zayıf olanlar piyasadan çekilecek...şimdiden bizde atlas, bir de ingiliz firması var iflas açıklayan...flag carrier firmaları devletler kurtarır bir şekilde, ancak özellikle pegasus rakibi olan daha çok fiyat rekabeti yapan firmaların pek çoğu iflas etmek zorunda kalır...aslında global olarak pek çok havayolu zor durumdaydı...finansal olarak kesin batacak, devletin bile kurtaramayacağı firmalar olacak...bu krize hem pegasus, hem de thy sağlam bir finansal yapı ile girdikleri için...bu krizden ayakta kalanlar arasında olacakları için, azalan rekabet ortamında daha iyi kar marjı ile operasyon yapabilecekler.
özet: kısa vade dalgalı olsa da, orta ve uzun vade için pegasus tan çok umutluyum...eğer şu virüs konusu 1-2 aya gündemden kalkarsa, borsamız da 2021 yılında 150 binleri görecekse, pegasus da 100 leri görür...bu yazıyı da zamanı gelince gündeme getiriim.
Önemli dönüm noktalarını, beğendiğim analizleri Twitter dan da paylaşıyorum...@cautionary53
Yer İmleri