Sayfa 721/1230 İlkİlk ... 2216216717117197207217227237317718211221 ... SonSon
Arama sonucu : 9840 madde; 5,761 - 5,768 arası.

Konu: ...::: Beyaz Yaka İçin Tasarruf ve Yatırım Koçluğu-2 :::...

  1.  Alıntı Originally Posted by Cautionary Yazıyı Oku
    Böyle böyle baya Tüpraş lı oldum bende..bugün de aldım...umarım buralar dip olur...80 altına inmezse harika bir alım noktası olmuş olacak.

    Öte yandan, devlet rekabet kurumunu ek vergi kaynağı olarak kullanır...yıllarca Turkcell den ceza adı altında çok para aldılar, ne zaman yönetim kamuya geçti..ceza vs kalktı.
    Sanırım Karamehmet ler dönemiydi.

  2.  Alıntı Originally Posted by Egeli Yazıyı Oku
    Öte yandan günde ortalama 1200 uçuşun gerçekleştiği İstanbul Havalimanı'nda trafik rakamlarında ciddi bir düşüş yaşandığı bilgisine ulaşıldı. İGA yönetimindeki İstanbul Havalimanı'nda bugünkü uçuş trafiğinin 725 olduğu öğrenildi.

    Normal şartlarda günlük ortalama 650 uçuşun yapıldığı İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'nda da dün 571 uçuşun yapıldığı belirtildi.

    http://m.airporthaber.com/havacilik-...im-istedi.html


    Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
    sabiha çok az düşmüş...%12 filan..bugün kesilen rotalarla birlikte şu badireyi %15 trafik azalışı ile atlatabilirse sabiha, harika olacak...sabiha=pegasus olduğu için, yakından takip ediyorum sabiha trafiğini. Öte yandan, bu krizi fırsata çevirebilir pegasus, neden mi?

    i-) öyle ya da böyle kazanın olumsuz repütasyonu siliniyor.virüs konusu öyle baskın geldi ki, 1-2 ay sonra kaza çoğunluğun aklına bile gelmez.
    ii-) sabiha da ek frekans sorunu vardı...kesilen rota lar sayesinde, artık bol bol boşta slot var..istediğin yere ek sefer koy (yaza doğru lazım olacak bu ek seferler).
    iii-) yemi uçak siparişlerini erken getirtmeye çalışıyorlardı, virüs konusu nedeniyle uçakları teslim alam işini ağırdan alır, zaten böyle bir kriz varsa seneye bile sarkıtabilir bazı uçak teslim alımlarını (maliyet azalışı).
    iv-) deneyimli pilot sorunu vardı...fırsat bu fırsat, bazı uçuşları iki yedek pilotla yapabilirler...tecrübe eksiği, uçuş saati sorunu çözülmüş olur bu sayede.
    v-) sabiha pistinin sezon sonuna yetişme sorunu vardı, azalan trafik sayesinde çalışmalar daha hızlı tamamlanır...sene sonuna da rahat rahat yetişir.
    vi-) ister istemez bu krizde zayıf olanlar piyasadan çekilecek...şimdiden bizde atlas, bir de ingiliz firması var iflas açıklayan...flag carrier firmaları devletler kurtarır bir şekilde, ancak özellikle pegasus rakibi olan daha çok fiyat rekabeti yapan firmaların pek çoğu iflas etmek zorunda kalır...aslında global olarak pek çok havayolu zor durumdaydı...finansal olarak kesin batacak, devletin bile kurtaramayacağı firmalar olacak...bu krize hem pegasus, hem de thy sağlam bir finansal yapı ile girdikleri için...bu krizden ayakta kalanlar arasında olacakları için, azalan rekabet ortamında daha iyi kar marjı ile operasyon yapabilecekler.

    özet: kısa vade dalgalı olsa da, orta ve uzun vade için pegasus tan çok umutluyum...eğer şu virüs konusu 1-2 aya gündemden kalkarsa, borsamız da 2021 yılında 150 binleri görecekse, pegasus da 100 leri görür...bu yazıyı da zamanı gelince gündeme getiriim.
    Önemli dönüm noktalarını, beğendiğim analizleri Twitter dan da paylaşıyorum...@cautionary53

  3.  Alıntı Originally Posted by Calibra Yazıyı Oku
    sn cautionary siz hep sistematik yazıyorsunuz ben sizi biraz manipule etmek istiyorum.
    bir miktar para
    diyelim ki 50 k olsun.
    10 bin lira olsa gram üzülmezsiniz ya da tamamen batsa. ama 400k olsa sevindirir sizi boyle bir miktar...
    sadece alim aninda agresifleseceksiniz kismen riskli kagitlara ama sonrasi bekleme olacak 2 3 belki 5 yil.
    sistematigi bozdugunuz icin de 7 10 kagit degil 2 kagit alacaksiniz.
    neler olurdu?
    meslek hastalığı...varsayım bile olsa bana riskli iş yaptıramazsınız..elimde değil..kumar bana hiç mantıklı gelmedi mesela, zevk de almıyorum aslında.

    vob u anlattığım bir arkadaşım, yok yahu vob riskli diyordu...ama yine kendisi 200 bintl gibi bir miktarı, yani borsadaki tüm parasını bir tek hisseye gömüyordu...bana göre onun yaptığı benim tarzıma göre 10 kat daha riskli.

    aslında mesele şurada bitiyor...çoğunluk yıl sonunda fazla kazanayım da, isterse bir hisse olsun diyor...benim için önemli olan fazla kazanmak değil, az riskli bir portföy yapısıyla daha az da olsa, sürekli kazanmak. belki 1-2 yıla bakarsak 1-2 hisseyle iş yapan daha iyi kazanmış gözükecek...ama 10 yıl sonra %99, benim gibi bir portföy sistematiği oluşturan daha fazla kazanmış olacak.
    Önemli dönüm noktalarını, beğendiğim analizleri Twitter dan da paylaşıyorum...@cautionary53

  4. #5764
    Cauti abi İtalya da bugün 200 küsür kişi ölmüş deniliyor
    Neler oluyor İtalya da bilgin var mı ?

    Bir de Allah korusun bizim ülkemizde ölüm haberi gelirse piyasada yüksek dalgalanma olur mu?

  5.  Alıntı Originally Posted by CahilCuhela Yazıyı Oku
    Cauti abi İtalya da bugün 200 küsür kişi ölmüş deniliyor
    Neler oluyor İtalya da bilgin var mı ?

    Bir de Allah korusun bizim ülkemizde ölüm haberi gelirse piyasada yüksek dalgalanma olur mu?
    250 ölüm var italya'da...ben yeni vaka sayısını takip ediyorum...o da 2547...italya, ispanya ve iran şu an en sorunlu ülkeler...hem vaka, hem ölüm, hem de ülke büyüklüğü açısından kritik.

    çin, hong kong, gğney kore olayı çözme noktasında....belki hafta sonuna çin de nsıfır vaka olan gün gelirse moraller düzelir biraz...çin zaten neredeyse normal yaşama dönmeye başladı, üretim %100 lere yaklaşır yakında...ama merkez avrupada sorun ciddi gözüküyor..hem bizim yakın ilişkilerimiz, hem de ticari bağımız nedeniyle oradaki durum bizi çok daha yakından ilgilendiriryor.
    Önemli dönüm noktalarını, beğendiğim analizleri Twitter dan da paylaşıyorum...@cautionary53

  6. #5766
     Alıntı Originally Posted by Cautionary Yazıyı Oku
    250 ölüm var italya'da...ben yeni vaka sayısını takip ediyorum...o da 2547...italya, ispanya ve iran şu an en sorunlu ülkeler...hem vaka, hem ölüm, hem de ülke büyüklüğü açısından kritik.

    çin, hong kong, gğney kore olayı çözme noktasında....belki hafta sonuna çin de nsıfır vaka olan gün gelirse moraller düzelir biraz...çin zaten neredeyse normal yaşama dönmeye başladı, üretim %100 lere yaklaşır yakında...ama merkez avrupada sorun ciddi gözüküyor..hem bizim yakın ilişkilerimiz, hem de ticari bağımız nedeniyle oradaki durum bizi çok daha yakından ilgilendiriryor.
    Ya insan ölümleri ile istatistik konuşmak çok can sıkıcı ama umarım yakında görülen vaka sayısında eğri aşağı doğru döner
    Cevap için teşekkürler

  7.  Alıntı Originally Posted by Cautionary Yazıyı Oku
    sabiha çok az düşmüş...%12 filan..bugün kesilen rotalarla birlikte şu badireyi %15 trafik azalışı ile atlatabilirse sabiha, harika olacak...sabiha=pegasus olduğu için, yakından takip ediyorum sabiha trafiğini. Öte yandan, bu krizi fırsata çevirebilir pegasus, neden mi?

    i-) öyle ya da böyle kazanın olumsuz repütasyonu siliniyor.virüs konusu öyle baskın geldi ki, 1-2 ay sonra kaza çoğunluğun aklına bile gelmez.
    ii-) sabiha da ek frekans sorunu vardı...kesilen rota lar sayesinde, artık bol bol boşta slot var..istediğin yere ek sefer koy (yaza doğru lazım olacak bu ek seferler).
    iii-) yemi uçak siparişlerini erken getirtmeye çalışıyorlardı, virüs konusu nedeniyle uçakları teslim alam işini ağırdan alır, zaten böyle bir kriz varsa seneye bile sarkıtabilir bazı uçak teslim alımlarını (maliyet azalışı).
    iv-) deneyimli pilot sorunu vardı...fırsat bu fırsat, bazı uçuşları iki yedek pilotla yapabilirler...tecrübe eksiği, uçuş saati sorunu çözülmüş olur bu sayede.
    v-) sabiha pistinin sezon sonuna yetişme sorunu vardı, azalan trafik sayesinde çalışmalar daha hızlı tamamlanır...sene sonuna da rahat rahat yetişir.
    vi-) ister istemez bu krizde zayıf olanlar piyasadan çekilecek...şimdiden bizde atlas, bir de ingiliz firması var iflas açıklayan...flag carrier firmaları devletler kurtarır bir şekilde, ancak özellikle pegasus rakibi olan daha çok fiyat rekabeti yapan firmaların pek çoğu iflas etmek zorunda kalır...aslında global olarak pek çok havayolu zor durumdaydı...finansal olarak kesin batacak, devletin bile kurtaramayacağı firmalar olacak...bu krize hem pegasus, hem de thy sağlam bir finansal yapı ile girdikleri için...bu krizden ayakta kalanlar arasında olacakları için, azalan rekabet ortamında daha iyi kar marjı ile operasyon yapabilecekler.

    özet: kısa vade dalgalı olsa da, orta ve uzun vade için pegasus tan çok umutluyum...eğer şu virüs konusu 1-2 aya gündemden kalkarsa, borsamız da 2021 yılında 150 binleri görecekse, pegasus da 100 leri görür...bu yazıyı da zamanı gelince gündeme getiriim.
    Sonuncu madde gerçekleşirse 100 lira değil, 200-300 liralar konuşulur pegasus için. Son maddeye katılıyorum!

  8. #5768
    Twitterı okuyup okuyup bunalıma giriyorum
    Oysa sürecin en başından beri panik olmayacam diye şartladım kendimi

    Allahtan Karahan abi ve sen varsın twitterda da biraz olsun mantıklı düşünebiliyor ve moral buluyorum

Sayfa 721/1230 İlkİlk ... 2216216717117197207217227237317718211221 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •