Baharı beklerken kara kış kapıyı tekrar çaldı. Ah koca karı soğukları ahh. Kazma kürek yaktırıcan valla.
Halka açık ortaklıkların sermaye artırımları yoluyla halka arz
MADDE 7 - (1) Halka açık ortaklıkların sermaye artırımlarında Kurul’a başvuru öncesinde aşağıdaki
işlemler yapılır.
a) Kayıtlı sermaye sisteminde, yönetim kurulu artırılacak sermaye miktarını ve satış esaslarını belirleyen
bir karar alır.
b) Esas sermaye sisteminde; yönetim kurulunca, esas sözleşmenin sermaye maddesinin değişikliğini
içeren madde tadil tasarısı hazırlanır ve madde değişikliği için Kurul’un onayını takiben genel kurulca sermaye
artırımı kararı alınır. Bu genel kurulda, yeni pay alma haklarının kısmen ya da tamamen kısıtlanmasının toplantı
gündemine alınmış olması halinde yönetim kurulu tarafından yeni pay alma haklarının kısıtlanma nedenlerinin
ortakların bilgisine sunulması zorunludur.
c) Yeni pay alma haklarının tamamen veya kısmen kısıtlanmak istenmesi durumunda; bu hususun, kayıtlı
sermaye sisteminde esas sözleşme ile yetkili kılınmış yönetim kurulunun alacağı sermaye artırımı kararında, esas
sermaye sisteminde ise genel kurulun alacağı sermaye artırımı kararında, açıkça belirtilmesi gerekir. Kayıtlı
sermaye sisteminde, yönetim kurulunun yeni pay alma haklarını kısıtlama kararı, Kurulun kayıtlı sermaye
sistemine ilişkin düzenlemeleri çerçevesinde, alındığı tarihten itibaren 5 iş günü içinde Ticaret Siciline tescil ve
TTSG’de ilan edilir.
(2) Bu işlemlerden sonra bu Tebliğ’in 3 no’lu ekinde belirtilen belgelerin eklendiği bir dilekçe ile payların
kayda alınması için Kurula başvurulur.
(3) Payları GİP Listesi’nde bulunan şirketlerin bu kapsamda ihraç edeceği payların kayda alınması için bu
Tebliğ’in 4 no’lu ekinde belirtilen belgelerin eklendiği bir dilekçe ile Kurula başvurulur.
.
3.nolu ek.
.
SERMAYE ARTIRIMI YOLUYLA HALKA ARZ İÇİN
GEREKLİ BELGELER
1. Tek metin haline getirilmiş esas sözleşme,
2. Sermaye artırımına ilişkin yetkili organların kararı,
3. Sermaye artırımından elde edilecek fonun kullanım yerleri hakkında açıklama,
4. İç kaynaklardan sermaye artırımı yapılması durumunda; içkaynakların varlığına ve mevzuata uygun
olduğuna ilişkin yeminli mali müşavir raporu,
5. İzahname, yeni pay alma sirküleri ve tasarruf sahipleri sirküleri (Yeni pay alma haklarının tamamen
kısıtlanması durumunda yeni pay alma sirküleri istenmez),
6.Raf kayıt sisteminde raf kayıt izahnamesi ve pay bilgi notu,
7. Aracı kuruluşla yapılan sözleşme örneği (Kurulca satışın aracı kuruluş vasıtası ile yapılması şart
koşulmadığı takdirde, bu şart aranmaz.),
8. Geçmiş 3 yıla ait yıllık ve Tebliğde öngörülen ara dönemler itibariyle hazırlanmış finansal tablolar ve
bağımsız denetim raporları ile son 3 yıla ait faaliyet raporları,
9. Son 3 yıla ait kar dağıtım tabloları,
10. Satış fiyatının Borsa veya nominal değerinden farklı olması halinde fiyatın belirlenme yöntemine
ilişkin bilgi,
11. Pay bedellerinin yatırılması için nezdinde özel hesap açılan Banka tarafından bu durumu Kurula
bildiren yazı,
12. Kurulun ilgili tebliğleri uyarınca ilan zorunluluğu bulunuyorsa, yönetim kurulu kararlarının ilanlarının
yapıldığı TTSG,
13. Sanayi ve Ticaret Bakanlığından alınan izin belgesi ile genel kurul toplantı tutanağı ve katılanlar
cetveli (Kayıtlı sermaye sistemindeki ortaklıklardan istenmez.),
14. Artırılacak sermayeyi temsil eden paylardan satılmayanların satış süresinin bitiş tarihinden itibaren 3
iş günü içerisinde bedellerinin tam olarak ve nakden ödenerek satın alınacağını ortaklığa karşı taahhütte
bulunmuş olan pay sahiplerinin veya aracı kuruluşların ortaklığa verdiği satınalma taahhütnamesi ve bir sureti,
taahhütname bir tüzel kişi tarafından veriliyorsa, tüzel kişinin yetkili organının taahhüde ilişkin kararı (Kayıtlı
sermaye sistemindeki ortaklıklardan istenmez.),
15. Ek satış hakkının kullanılmak istenmesi halinde;
a- Halka arzedilecek paylar üzerinde senetlerin devir ve tedavülünü kısıtlayıcı ve senet sahiplerinin
haklarını kullanmasına engel olacak kayıtlar olmadığını ve ayrıca paylar üzerinde intifa hakkı olup olmadığını
belgeleyen ilgili ortaklıktan alınmış bir yazı ile paylarını halka arz edeceklerin bu konudaki yazılı beyanları,
b- Halka arzedilecek paylar üzerinde zilyedliğin herhangi bir rehin veya teminat işlemine dayanmadığı
konusunda paylarını halka arzedecek olanların yazılı beyanları,
c- Ek satış hakkı konusunda, ek satışı yapacak ortaklar ile aracı kuruluşlar arasında yapılan sözleşme
örneği,
16. Halka açık olmayan ortaklıkların sermaye artırımı yoluyla halka arzlarında, yönetim kurulu üyeleri
ile yönetimde yetkili olan personelden alınan, ilgili kişiler hakkında yüz kızartıcı suçlardan dolayı alınmış cezai
kovuşturma ve/veya hükümlülüğünün ve şirket işleri ile ilgili olarak taraf olunan dava konusu hukuki
uyuşmazlık ve/veya kesinleşmiş hüküm bulunup bulunmadığına dair beyanlar,
17. Payları Borsa’da işlem görmeyen halka açık ortaklıkların halka arz edilecek hisse senedi örneği,
18. Kurul’ca istenecek diğer bilgi ve belgeler.
Ne yaparsak yapalım ne tarafa dönersek dönelim ne körden nede topaldan kurtula biliyoruz hiç şansımız yok gibi bu işi çözse çözse büyük patron çözer TMSF konusu tamamda kamu yararına kullanmayacağı bir şey yok 30 yıldır bizim hisseler piyasa değerini defter değerini bıraktım tarihi eser oldu koleksiyoncular dan fayda var bize çbsler tmsfnin elinde iyi yerlere gelirde niyeti bozarlarsa gübre ticareti bile yaparlar en iyisi büyük patronun ortaya çıkması salavat getirmeye başlıcaz artık imamların işi de çoğalmaya başladı kuyruğa gireriz artık akıl bırakmadı bunlar bizde rahmetli sağkende çok uçuyordu diyecekler arkamızdan
*1*2/7/2018 tarihli ve 700 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 192 nci maddesiyle 397 nci maddenin dördüncü fıkrasında yer alan "Bakanlar Kurulunca" ibaresi "Cumhurbaşkanınca"
şeklinde ve beşinci fıkrasında yer alan "Gümrük ve Ticaret Bakanlığınca hazırlanan ve Bakanlar Kurulunca
ibaresi "Cumhurbaşkanınca" şeklinde değiştirilmiştir.
(6) (Ek= 28/3/ 20136455 /80 md.) Beşinci fıkra kapsamında denetime tabi olduğu halde söz konusu denetimi yaptırmayanların finansal tabloları ve yönetim kurulu yıllık faaliyet raporu düzenlenmemiş hükmündedir.
MADDE 80 – 6102 sayılı Kanunun 397 nci maddesine aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.
“(5) Dördüncü fıkra kapsamı dışında kalan anonim şirketler ile 4572 sayılı Kanun kapsamındaki kooperatifler ve bunların bağımsız denetime tabi olmayan üst kuruluşları bu fıkra hükümlerine göre denetlenir. Denetime ilişkin usul ve esaslar ile bu fıkra uyarınca denetim yapacak denetçilerin niteliklerine, uyacakları etik ilkelere, görev ve yetkilerine, seçilmelerine, görevden alınmalarına veya ayrılmalarına; denetimin ve denetim raporlarının içeriğine ve raporun genel kurula sunulmasına ilişkin hususlar Gümrük ve Ticaret Bakanlığınca hazırlanan ve Bakanlar Kurulunca çıkarılacak yönetmelikle düzenlenir. Kanunun denetçinin sorumluluğuna ilişkin hükümleri, bu fıkra uyarınca denetim yapacak denetçilere de kıyasen uygulanır.
4572 sayılı kanunun SPK tarafında yürütülmesi.
.
https://www.resmigazete.gov.tr/eskil...0190125-16.htm
Yer İmleri