Partner üzerinden yapılan satışlar konusunda hemfikiriz Sn.Yıldız Tozu. Kron gibi global ölçekte bir şirketin de yüzlerce müşteriye yaptığı satışları partnerler üzerinden yapıyor olması elbette ki bir gereklilik. Ancak söylemek istediğim şey; partnerler üzerinden satış yapıldığında, müşterinin ürünü tercih etmesi için Kron'u ve Single Connect'i daha önce duymuş olması, ürünlerin diğerlerinden daha uygun fiyatlı ve/veya daha kaliteli olması, kullanım kolaylığı bulunması gibi birçok kriter bulunduğu gibi; partnerin de sattığı onca ürün arasından Kron'un ürünlerini tavsiye etmesi için ürünün iyi referanslarının olması, önceki satışlardaki müşteri memnuniyetinin yüksek olması, satıştan elde edeceği komisyonun yüksekliği gibi etkenlerin önemli olduğunu düşünüyorum.

Bu sebeple, ürün fiyatının daha rekabetçi olabilmesi için verilen teşvikler oldukça önemli. Bilinirlik açısından ise ulusal kanallarda, ekonomi ve teknoloji programlarına konuk olmanın, hatta televizyon ya da internet reklamlarıyla Kron'u ve ürünlerini tanıtmanın da sektörde bilinirliğin artırılmasında faydalı olacağını düşünüyorum.

Ayrıca Sn.lionnes'in paylaştığı haberde "Bu fon, bilgi ve iletişim teknolojileri, oyun, finans, siber güvenlik, mobilite, tarım, sağlık ve enerji alanında büyümeye hazır hale gelen şirketlere yatırım yapacak." cümlesinin önemli olduğunu düşünüyorum. Sonuçta Kron çok da büyük olmayan, global bir şirket olma yolunda hızla ilerleyen, bu konuda potansiyeli bulunan, yani büyümeye hazır olan milli bir şirket. Maddi olarak verilecek teşviklerin haricinde böyle bir fonun vereceği destekle oluşacak sinerjinin en azından yurtiçi satışlarda büyük fayda sağlayacağını düşünüyorum.

Genel resme odaklanacak olursak; Sn.Lütfi Yenel'in "Müşteri kaybımız yok, bu yıl satışlarımızın geçen yılın üzerinde olacağı kesin." cümlesi, temkinli bir duruşla söylenmiş bir cümle değilse, geçen yılki cironun geçileceğini ancak son yıllardaki yüksek büyüme oranlarının yakalanamayabileceğini düşündürdü bana. Aynı soruya %30'luk yıllık büyüme hedefimizi bu yıl da tutturacağız şeklinde de bir yanıt verilebilirdi. Öte yandan da müşteri kaybının olmadığının belirtilmiş olması sayesinde yurtiçi cirosunda küçük de olsa oluşacak bir artış, yurtdışı satışlarında ise en az %50'lik bir artışla birleştiğinde yıllık ciroda tatmin edici bir artışa karşılık gelebilir. Ya da bu cümleler temkinli kurulmuş cümleler olup, pandemi sürecinin etkisiyle büyük bir hasılat artışı da karşımıza çıkabilir. Pandemiye rağmen mi yoksa Sn.lionnes'in dediği gibi pandemi sayesinde mi? Esas soru bu sanırım.

2017 hasılat 27,4 mn,
2018 hasılat 33,6 mn,büyüme %22
2019 hasılat 55,8 mn,büyüme %66

Ciro arttıkça bu büyüme rakamlarının zamanla düşmesi elbette ki normal ancak şu anki ciro rakamlarına göre yukarıdaki büyüme oranları gayet yeterli bence.