Hiç bir etkisi olmaz.
Gsd nin yüzlerce binlerce gemisi yok.
Aslında navlun da etkilemez ama bizim speğin işine geldi.
Teknik ve fibonacci alttan yukarı doğru zorluyor .SM-A505F cihazımdan hisse.net mobile app kullanarak gönderildi.
Hiç bir etkisi olmaz.
Gsd nin yüzlerce binlerce gemisi yok.
Aslında navlun da etkilemez ama bizim speğin işine geldi.
Teknik ve fibonacci alttan yukarı doğru zorluyor .SM-A505F cihazımdan hisse.net mobile app kullanarak gönderildi.
Navlunların yukarıya dönme durumu devam ederse, artan kurla birlikte maliyetlerin de düşmesi ile birlikte dolar bazlı denizcilik karı 1. çeyreği geçer gibi.
https://twitter.com/brs_ylmz/status/...XbqUHUS9Lw6E1A
Gsd nin gemileri kiralik diye biliyorum navlun inmiş çıkmış bağlamaz o kirasını alır, kur yükselişi karı ciddi etkileyen bir unsur özellikle bu dönemde bankacılıktan ilave kar yazacaktır. 6 aylıktan bu yana kurdada ciddi artış var.
2. çeyrekte zirve yaptık, 300 milyon TL’ye yakın kar gelecek. 3. çeyrek için şimdilik görünen (bu tahmin vadeli ve spot navlun fiyatları ve dolar kuruna göre günden güne değişir) ise 1. çeyrekten iyi, 2. çeyrekten kötü net kar gelecek. Benim tahminim ilk üç çeyrekte 750 milyon TL civarı net kar gelir. 3. çeyrekte yıllıklandırılmış kar 1 milyar 75 milyon TL civarına gelecek gibi. Temettüyü ve geri alınmış payları da düşününce prospektif F/K 1.43 olur. Sahol hariç benzeri yok bunun. Onda bence haksız olsa da bankacılıktaki kötü fiyatlama etkin, bizde bu saçma fiyatlamada etkin olan ise muhtemelen yönetim algısı.
Bu kar sürdürülebilir değil falan denirse, 3. çeyrekte zaten 18 aylık yani 1.5 yıllık yüksek faaliyet karı dönemine ulaşmış olacağız. Yani 1.43 F/K’lık bir şirket bu süreçte hemen hemen kendini amorti etmiş olacak. Ayrıca bizim Demir - Çelik’ler gibi stok zararı yazma gibi bir sıkıntımız da yok, Euro / dolar paritesi düşüyor derdimiz yok, artan dolar kuruyla gemi başı günlük maliyetlerde azalıyor yani maliyet tarafından gol yeme şansımız da yok.
Sayın Meteor yine çok bilgilendirici bir yazı olmuş emeğinize sağlık.
Sizin bir payalaşımınız vardı çok faydalandığım
http://en.stockq.org/market/global.php
Yukarıdaki siteden Handysize ve Supramax spot endeks değerlerine bakılabilir. Handysize değerini 18 ile Supramax değerini 11 ile çarparak dolar bazında yaklaşık günlük gemi kiraları bulunabilir. (Vadeliler spotun hafif üstünde gibi.) Bizim Ultramax gemiler için Supramax gemilere göre %9.5 daha fazla kazanıyoruz.
Aktüel olarak Gemi kira gelirleri 20 bin dolarlarda seyrediyor. İlk çeyrek 30 bin'lerdeydi yanılmıyorsam. 9000- 10000 arası günlük gemi maliyetimiz var ise maliyete yakınsama mı aşırı fiyatlanıyor acaba bu resesyon haberleriyle?
Değerli katkılarınız için şimdiden teşekkürü borç bilirim.
Kendime notlar... İstediğin fiyattan alamıyorsan alma, kar kaçırmak zarar etmekten iyidir!
Bu forumda yazılan hemen her şeyden ben de faydalanıyorum ben de katkı sunan herkese teşekkür ediyorum. 2. çeyrekte günlük maliyet 8500 dolar civarıydı, artan dolar kuru ile daha da inmesini beklerim. Bu hissedeki fiyatlamalar ise bence hiç normal değil.
https://twitter.com/brs_ylmz/status/...MhnWHyLS00zh6w
Bu arada Supramax vadeliler de aşağıdaki linkten takip edilebiliyormuş. Ben de yeni öğrendim. 😅
https://m.braemarscreen.com/?fromweb=true
Yer İmleri