Selamlar sevgili mzffr,
Fikirlerine katılmakla birlikte, kendi doaş hikayemin son bir yılını, çok da vaktinizi çalmadan paylaşmak istedim. Belki faydası olur bir iki kişiye
Otomotiv sektörü en çok beğendiğim sektörlerden olduğu için, bu sene başında portföydeki payı %6 civarıydı. Bu gyo işi ortaya çıkınca piyasa gibi benim de hiç hoşuma gitmedi, ağır küfür ettim yönetime, hatta arayıp yaptıklarının ne kadar yanlış olduğunu da anlattım. Akabinde aldığım cevaplardan tatmin olmadım ve Ereğliyi sıfırladığım gibi bunu da portföyde sıfırladım. Ardından fiyat oldukça geriye geldi, bunu normal bulmadım. Evet gyo işi oldukça can sıkıcıydı ama otomotiv işi de oldukça kuvvetli gidiyordu. 130-35 aralığından tekrar portföye aldım, ancak ağırlığını %3 civarı tuttum.
262,5 fiyatla yabancıya yapılan satış hoşuma gitti açıkçası. Yüklü alım sonrası bir miktar satış gelebileceğini düşünerek ek alım için bekledim. Hedefim 265 civarı almaktı, ama beceremedim. Çarşamba ve perşembe 270 li fiyatlardan ek alımlar yaptım. Portföydeki payını %5 civarına yükselttim.
Bundan sonra ne yapacağım? 3. çeyrek bilançoyu beklerim, sonuca göre payımı tekrar %2-3 aralığına indirebilirim veya %6-7 aralığına yükseltebilirim.
Artık doas tarafında sürpriz bir iş kalmadı. Bir tane var aslında ama onu yaparlar mı, cevabını vermek zor. Benim hissiyatım yapacaklarsa böyle bir satış sonrası yapacakları yönünde. Bu zamanda yapmayacaklarsa daha bir iki yıl beklerler.
Hayırlısı olsun, bakalım neler olacak.
Son olarak şunu da belirteyim; temettü faydalı bir ek gelir, ancak ben portföyüme temettü ile tek bir kriteri bile baz alarak mal almıyorum. Odağımda sadece büyüme kriterleri yer almakta, temettüyü çoban salatadaki limon gibi değerlendiriyorum. Türkiye gibi enflasyonla boğuşan bir ülkede temettü emekliliği kavramının bir anlamı olmadığını düşünüyorum. 10 sene sonra daha gelişmiş bir ekonomiye sahip olursak, o vakit daha anlamlı olabilir.
Herkese bol kazançlar.
Yer İmleri