Bu arada müşteri datası üzerinden big data analizi vs konularında çalışmış biri olarak...facebook, twitter ve google (hatta bunlara apple da eklenebilir), gelirinin önemli bir kısmı müşteri bilgisine dayalı firmalar (reklam verenlerin en önemli motivasyonu bu), son gelişmelerden oldukça olumsuz etkilenebilir, ilk emareleri de görülmeye başlandı.

zaten sosyolojik döngüler gereği 2000 lerde özellikle internet patlaması ile başlayan sosyal medya ve internet üzerinden sosyalleşme trendinin, kişisel bilgilerin güvenliği kaygıları ile a-sosyal leşme trendine dönüşme ihtimali var...bu da face, twitter ve google için felaket demek.

eğer abd kaynaklı büyük bir borsa düşüşü yaşanacaksa, bunun bu hisseler önderliğinde olacağını düşünüyorum.

önemli not: daha fazla bilgi gizliliği, daha fazla regülasyon, daha fazla onay mekanizması sosyal medya reklamcılık gelirlerinin çökmesine sebep olabilir.