Artan

196,10 9.98 10:00
38,00 8.82 09:55
16.300,00 8.81 10:00
95,30 8.3 09:55
2.121,00 4.69 10:00
Artan Hisseler

Azalan

15,64 -7.02 10:00
12,41 -5.84 10:00
273,50 -5.69 09:55
70,00 -5.28 09:55
6,04 -4.58 10:00
Azalan Hisseler

İşlem

155.867.155,75 10:00
134.615.934,55 10:00
130.014.042,68 10:00
113.249.001,00 10:00
112.070.284,85 10:00
Tüm Hisseler

Anket Sonuçlarını Gör: şu anda ev almak ne kadar doğru bir yatırım mı.?

Oylayan
145. Bu anket için oy kullanamazsınız
  • Balon patladı, nakitte fırsat beklenmelidir

    85 58.62%
  • dolar/euro bozdurup, yatırım yapmak mantıklı

    18 12.41%
  • Faizler inerse, şimdi almak mantıklı değil

    12 8.28%
  • Faizler inişe geçince alacağım, şimdi kiracılık daha karlı

    20 13.79%
  • ev alacak, para da yok, kredi çekip ödeyecek iş'de yok

    18 12.41%
  • Dünya malı dünyada kalsın, ben ahirete yatırım yapıyorum kardeşim, ne evi.

    4 2.76%
Multiple Choice Poll.
Arama sonucu : 8012 madde; 1 - 8 arası.

Konu: şu anda ev almak ne kadar doğru bir yatırım

Hybrid View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #1
    DEĞERLİ KONUT VERGİSİ
    DEĞERLİ KONUT VERGİSİNDE TURPUN BÜYÜĞÜ HEYBEDE!

    Zenginin Derdi Beni mi Gerdi?
    Değerli konut vergisi ile ilgili hukuksuzluklara temas ettiğimde bazı eleştiriler alıyorum. “Bırak 5 milyonun üzerinde evi olan ödesin.”, “Vergi tavana yayılıyor kötü mü?“, “Zenginin derdi seni mi gerdi?”

    Hatta şaka yollu biraz ileri gidip: “Hocam yoksa senin de mi villaların var?” diye takılanlar bile oluyor.

    Öncelikle söyleyeyim, benim değil lüks konutum şöyle 2+1 bir konutum bile yok. Orta standartta bir dairede kirada oturuyorum. Bu nedenle söylediklerimin ve söyleyeceklerimin kendimle ilgisi yok.

    Konu, bazılarına ters de gelse, doğru bildiğinizi söylemekle ilgili.

    Değerli konut vergisi vergi tekniği açısından da, uygulama açısından da sıkıntılı bir düzenleme. Gördüğümüz eksiklik, aksaklıkları söylemek, bazılarının hoşuna gitmeme ihtimalini görsek de, entelektüel dürüstlüğün bir gereği.

    Düzenleme Teknik Açıdan Sıkıntılı
    Her şeyden önce değerli veya lüks konut vergisinde dilim usulü değil, sınıf usulü bir tarife belirlenmiş. Konuyu küçük bir örnekle açıklamak daha aydınlatıcı olacaktır.

    Konutun değeri 7 milyon 490 bin TL olsun. Ödenecek vergi: 22.740 TL

    Konutun değeri 7 milyon 501 bin TL olsun. Ödenecek vergi: 45.006 TL.

    Dolayısıyla vergi öncesi değeri diğer konuttan daha yüksek olan bir konutun vergi tekniğindeki yanlışlık dolayısıyla vergi sonrası değeri daha düşük hale gelmektedir.

    Vergi tarifesinin gelir vergisinde olduğu gibi dilim usulü ile yapılması gerekir. Böyle bir hukuksuzluğu, vergiyi ödeyenin varsıllığı nedeniyle dile getirmemek hakkaniyete uymaz.

    Düzenleme Tam Bir Servet Vergisi Olmaktan Uzak.
    Düzenleme serveti olanı değil, konutu esas alarak yapılmış. Daha açık bir anlatımla 6 milyon liralık bir konuta miras yoluyla 10 kişinin hisseli olduğu bir durumda hissedarların hepsi lüks konut vergisinin mükellefi olurken, 4 milyon liralık 10 tane konuta sahip kişi için böyle bir vergi söz konusu olmayacaktır. Garip bir durum. Savunulması güç.

    Değerleme Usul ve Süreci Sıkıntılı
    Vergilemede gerçek durum esastır. Değerli konut vergilemesinin nirengi noktasını “değerleme” oluşturur.

    Kanun 7 Aralıkta yürürlüğe giriyor, muttali olduğumuz mükelleflere tebliğ yazıları 10 Aralık, 12 Aralık 2019 tarihlerini taşıyor. İdare 3 gün içinde yüzbinlerce konutu değerlemiş, bunları tebliğe çıkarmaya hazır hale getirmiş. İnandırıcı mı, gerçekçi mi?

    Değerlemeler buram buram özensizlik, masa başında oluşturulmuş listeler kokuyor. Vergileme ciddi iştir. Kılı kırk yarmayı gerektirir. Vergiyi ödeyecek olanın kimliği ve varlığından bağımsız bir şekilde doğru ve gerçekçi vergi uygulanmasını talep etmek gerekir. Yoksa her ortamda bunu savunma hakkınızı kaybedersiniz.

    Ayrıca, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü ilgililere bir sayfa yazı ile konutunuzun değeri şu kadar diye yazı gönderiyor. Ekinde bu hesap neye göre, hangi gerekçelerle nasıl yapılmıştır? sorularını içeren bir “Değerleme raporu” yok. “Ben yaptım, ben hesapladım oldu.” diyor. Yazı ekinde olmayan raporun gerçekte de hiç olmadığını düşünüyorum.

    15 gün içinde itiraz etmezseniz konutun değeri kesinleşiyor. İtiraz ettiniz idare tekrar değerlendiriyor. Bu değerlendirme kesin. Bu usul kabul edilir değil. Daha önce benzer süreçler yaşandı. Hukuk sistemi sürekli geriye götürülmemeli.

    Yarın es kaza, düşük bedelli evi lüks olarak nitelenip itiraz sürelerini geçirenler yanacak. Bunun zengin, fakirle ilgilisi yok. Hukukla, adam gibi vergileme ile ilgilisi var. Bizim de savunduğumuz ve eleştirdiğimiz hususlar bunlar. Yoksa zenginin derdi bizi germiyor.

    Düzenlemeyi Hazırlayanlar Muafiyet ve İstisna Arasındaki Farktan dahi Habersiz.
    Muafiyet ve istisna kavramları bırakın vergiye giriş, maliyeye giriş dersi almış olanların bile malumudur.

    Giriş seviyesinde dahi maliye dersi almış arkadaşlar için sadece ilgili düzenlemeyi aşağıda aktarmakla yetiniyorum:

    “Muaflıklar:
    MADDE 46- Aşağıda yazılı mesken nitelikli taşınmazlar, değerli konut vergisinden muaftır:

    …”

    Bu denli özensiz bir düzenlemeyi eleştirmek hakkımız.

    Turpun Büyüğü Heybede!
    Konutunuza ilişkin olarak toplu şekilde, masa başında, hiçbir somut veri ve bilgiye dayanmadan yapılan bir değerleme ile değerli konut vergisi mükellefi oldunuz diyelim. 15 günlük sürede de itiraz etmediniz ve konutunuzun değeri kesinleşti. Bu durum sadece değerli konut vergisi olarak size dönmeyecek.

    Emlak vergisi matrahı,
    Alım satıma konu olursa tapu harcı matrahı,,
    Değer artış kazancı hesabı
    gibi farklı yönleri ile de verginin muhataplarını etkileyecek.

    Bu nedenle pek çok kişi için değerli konut vergisi konunun sadece bir parçasını ifade ediyor.

    Ayrıca, değerli konut vergisinin dizaynı da ilgi çekici. Değerli Konut vergisini konusunu düzenleyen madde aynen şöyle:

    “Konu:
    MADDE 42- Türkiye sınırları içinde bulunan mesken nitelikli taşınmazlardan bina vergi değeri veya Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünce belirlenen değeri 5.000.000 Türk lirası ve üzerinde olanlar değerli konut vergisine tabidir.”

    Hazine, baktı bu değerli konut vergisi verimli bir vergi. Torba Kanunlardan birinde bir ibare değişikliği ile “5.000.000” ibaresi “1.000.000” olarak değiştirilmiştir dediğinde Türkiye’de pek çok konut verginin kapsamına girebilecek. O zaman kolay gelsin.

    Vergi İdaresi Dimyata Pirince Giderken Evdeki Bulgurdan da Olabilir.
    Bütçe açık rakamları ortada. Hazine yeni vergi kalemlerini arka arkaya hayata geçiriyor. Aylar öncesinden “Nur topu gibi vergilere hazır olun! diye uyarmıştık.

    Yeni vergiler geliyor ancak vergilemede “verimlilik” ilkesi göz ardı ediyor. Hayata geçirilen bir vergi ne kadar verimlidir? Bu vergiyi toplamak için ne kadar harcama yaparım? Etki ve sonuçları ne olur? değerlendirmesini içeren bir “Düzenleyici etki analizi” yapılmıyor.

    Değerli konut vergisinde, vergi tekniğine, anayasaya aykırı pek çok husus ile değerlemedeki özensizlik nedeniyle pek çok kişi yargının yolunun tutacak. İdare önemli ölçüde dava yükü ile karşı karşıya kalacak. Kaybedilen her dava idareye vekalet ücreti gideri olarak dönecek. Dava süreçleri için katlanılan diğer maliyetler de cabası.

    Doğru vergileme, ülkenin hukuki gelişmişliğinin aynası. Bu nedenle yanlış olduğunu düşündüğümüz vergilemeyi, verginin muhatabı kim olursa olsun söylemek borcumuz.

    20.12.2019

    Dr. Ozan BİNGÖL

    https://vergiyedair.com/2019/12/20/d...uyugu-heybede/
    Türkiye, kazığın her türlüsünü ayrı ayrı deneyimleyebilmek için mükemmel bir yer. Burada yetişen biri dünyanın başka bir yanında sıkıntı yaşamaz.
    Re-twittlediklerim katıldığım anlamına gelmez!

  2.  Alıntı Originally Posted by british Yazıyı Oku
    DEĞERLİ KONUT VERGİSİ
    DEĞERLİ KONUT VERGİSİNDE TURPUN BÜYÜĞÜ HEYBEDE!

    Zenginin Derdi Beni mi Gerdi?
    Değerli konut vergisi ile ilgili hukuksuzluklara temas ettiğimde bazı eleştiriler alıyorum. �Bırak 5 milyonun üzerinde evi olan ödesin.�, �Vergi tavana yayılıyor kötü mü?�, �Zenginin derdi seni mi gerdi?�

    Hatta şaka yollu biraz ileri gidip: �Hocam yoksa senin de mi villaların var?� diye takılanlar bile oluyor.

    Öncelikle söyleyeyim, benim değil lüks konutum şöyle 2+1 bir konutum bile yok. Orta standartta bir dairede kirada oturuyorum. Bu nedenle söylediklerimin ve söyleyeceklerimin kendimle ilgisi yok.

    Konu, bazılarına ters de gelse, doğru bildiğinizi söylemekle ilgili.

    Değerli konut vergisi vergi tekniği açısından da, uygulama açısından da sıkıntılı bir düzenleme. Gördüğümüz eksiklik, aksaklıkları söylemek, bazılarının hoşuna gitmeme ihtimalini görsek de, entelektüel dürüstlüğün bir gereği.

    Düzenleme Teknik Açıdan Sıkıntılı
    Her şeyden önce değerli veya lüks konut vergisinde dilim usulü değil, sınıf usulü bir tarife belirlenmiş. Konuyu küçük bir örnekle açıklamak daha aydınlatıcı olacaktır.

    Konutun değeri 7 milyon 490 bin TL olsun. Ödenecek vergi: 22.740 TL

    Konutun değeri 7 milyon 501 bin TL olsun. Ödenecek vergi: 45.006 TL.

    Dolayısıyla vergi öncesi değeri diğer konuttan daha yüksek olan bir konutun vergi tekniğindeki yanlışlık dolayısıyla vergi sonrası değeri daha düşük hale gelmektedir.

    Vergi tarifesinin gelir vergisinde olduğu gibi dilim usulü ile yapılması gerekir. Böyle bir hukuksuzluğu, vergiyi ödeyenin varsıllığı nedeniyle dile getirmemek hakkaniyete uymaz.

    Düzenleme Tam Bir Servet Vergisi Olmaktan Uzak.
    Düzenleme serveti olanı değil, konutu esas alarak yapılmış. Daha açık bir anlatımla 6 milyon liralık bir konuta miras yoluyla 10 kişinin hisseli olduğu bir durumda hissedarların hepsi lüks konut vergisinin mükellefi olurken, 4 milyon liralık 10 tane konuta sahip kişi için böyle bir vergi söz konusu olmayacaktır. Garip bir durum. Savunulması güç.

    Değerleme Usul ve Süreci Sıkıntılı
    Vergilemede gerçek durum esastır. Değerli konut vergilemesinin nirengi noktasını �değerleme� oluşturur.

    Kanun 7 Aralıkta yürürlüğe giriyor, muttali olduğumuz mükelleflere tebliğ yazıları 10 Aralık, 12 Aralık 2019 tarihlerini taşıyor. İdare 3 gün içinde yüzbinlerce konutu değerlemiş, bunları tebliğe çıkarmaya hazır hale getirmiş. İnandırıcı mı, gerçekçi mi?

    Değerlemeler buram buram özensizlik, masa başında oluşturulmuş listeler kokuyor. Vergileme ciddi iştir. Kılı kırk yarmayı gerektirir. Vergiyi ödeyecek olanın kimliği ve varlığından bağımsız bir şekilde doğru ve gerçekçi vergi uygulanmasını talep etmek gerekir. Yoksa her ortamda bunu savunma hakkınızı kaybedersiniz.

    Ayrıca, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü ilgililere bir sayfa yazı ile konutunuzun değeri şu kadar diye yazı gönderiyor. Ekinde bu hesap neye göre, hangi gerekçelerle nasıl yapılmıştır? sorularını içeren bir �Değerleme raporu� yok. �Ben yaptım, ben hesapladım oldu.� diyor. Yazı ekinde olmayan raporun gerçekte de hiç olmadığını düşünüyorum.

    15 gün içinde itiraz etmezseniz konutun değeri kesinleşiyor. İtiraz ettiniz idare tekrar değerlendiriyor. Bu değerlendirme kesin. Bu usul kabul edilir değil. Daha önce benzer süreçler yaşandı. Hukuk sistemi sürekli geriye götürülmemeli.

    Yarın es kaza, düşük bedelli evi lüks olarak nitelenip itiraz sürelerini geçirenler yanacak. Bunun zengin, fakirle ilgilisi yok. Hukukla, adam gibi vergileme ile ilgilisi var. Bizim de savunduğumuz ve eleştirdiğimiz hususlar bunlar. Yoksa zenginin derdi bizi germiyor.

    Düzenlemeyi Hazırlayanlar Muafiyet ve İstisna Arasındaki Farktan dahi Habersiz.
    Muafiyet ve istisna kavramları bırakın vergiye giriş, maliyeye giriş dersi almış olanların bile malumudur.

    Giriş seviyesinde dahi maliye dersi almış arkadaşlar için sadece ilgili düzenlemeyi aşağıda aktarmakla yetiniyorum:

    �Muaflıklar:
    MADDE 46- Aşağıda yazılı mesken nitelikli taşınmazlar, değerli konut vergisinden muaftır:

    ��

    Bu denli özensiz bir düzenlemeyi eleştirmek hakkımız.

    Turpun Büyüğü Heybede!
    Konutunuza ilişkin olarak toplu şekilde, masa başında, hiçbir somut veri ve bilgiye dayanmadan yapılan bir değerleme ile değerli konut vergisi mükellefi oldunuz diyelim. 15 günlük sürede de itiraz etmediniz ve konutunuzun değeri kesinleşti. Bu durum sadece değerli konut vergisi olarak size dönmeyecek.

    Emlak vergisi matrahı,
    Alım satıma konu olursa tapu harcı matrahı,,
    Değer artış kazancı hesabı
    gibi farklı yönleri ile de verginin muhataplarını etkileyecek.

    Bu nedenle pek çok kişi için değerli konut vergisi konunun sadece bir parçasını ifade ediyor.

    Ayrıca, değerli konut vergisinin dizaynı da ilgi çekici. Değerli Konut vergisini konusunu düzenleyen madde aynen şöyle:

    �Konu:
    MADDE 42- Türkiye sınırları içinde bulunan mesken nitelikli taşınmazlardan bina vergi değeri veya Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünce belirlenen değeri 5.000.000 Türk lirası ve üzerinde olanlar değerli konut vergisine tabidir.�

    Hazine, baktı bu değerli konut vergisi verimli bir vergi. Torba Kanunlardan birinde bir ibare değişikliği ile �5.000.000� ibaresi �1.000.000� olarak değiştirilmiştir dediğinde Türkiye�de pek çok konut verginin kapsamına girebilecek. O zaman kolay gelsin.

    Vergi İdaresi Dimyata Pirince Giderken Evdeki Bulgurdan da Olabilir.
    Bütçe açık rakamları ortada. Hazine yeni vergi kalemlerini arka arkaya hayata geçiriyor. Aylar öncesinden �Nur topu gibi vergilere hazır olun! diye uyarmıştık.

    Yeni vergiler geliyor ancak vergilemede �verimlilik� ilkesi göz ardı ediyor. Hayata geçirilen bir vergi ne kadar verimlidir? Bu vergiyi toplamak için ne kadar harcama yaparım? Etki ve sonuçları ne olur? değerlendirmesini içeren bir �Düzenleyici etki analizi� yapılmıyor.

    Değerli konut vergisinde, vergi tekniğine, anayasaya aykırı pek çok husus ile değerlemedeki özensizlik nedeniyle pek çok kişi yargının yolunun tutacak. İdare önemli ölçüde dava yükü ile karşı karşıya kalacak. Kaybedilen her dava idareye vekalet ücreti gideri olarak dönecek. Dava süreçleri için katlanılan diğer maliyetler de cabası.

    Doğru vergileme, ülkenin hukuki gelişmişliğinin aynası. Bu nedenle yanlış olduğunu düşündüğümüz vergilemeyi, verginin muhatabı kim olursa olsun söylemek borcumuz.

    20.12.2019

    Dr. Ozan BİNGÖL

    https://vergiyedair.com/2019/12/20/d...uyugu-heybede/
    Bu adamlara yazi gelmişyaa, bunlar sadece vergi öderken rahatsiz olur. Evi satmaya gelince eminimki eline gelen bu belgeyi alicinin gozune sokarlar evinin degerini ispatlamak icin.
    Vergiyi vermiyim ama satarken o degerden satiyim kafasi, var bizim millette.
    Birakin devlet gecirsin, onlarda satarken aliciya gecirecek nede olsa.

    GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  3.  Alıntı Originally Posted by british Yazıyı Oku
    DEĞERLİ KONUT VERGİSİ
    DEĞERLİ KONUT VERGİSİNDE TURPUN BÜYÜĞÜ HEYBEDE!

    Zenginin Derdi Beni mi Gerdi?
    Değerli konut vergisi ile ilgili hukuksuzluklara temas ettiğimde bazı eleştiriler alıyorum. “Bırak 5 milyonun üzerinde evi olan ödesin.â€, “Vergi tavana yayılıyor kötü mü?“, “Zenginin derdi seni mi gerdi?â€

    Hatta şaka yollu biraz ileri gidip: “Hocam yoksa senin de mi villaların var?†diye takılanlar bile oluyor.
    Sn. British. bizde "bana dokunmayan bin yaşasın, başkasına ne olursa olsun" mantığı var, hatta "zengine de oh olsun" diye de buna ek yapabiliriz.

    Meşhur fıkrayı mutlaka bilirsiniz.
    Cehennemde her millet farklı kazanlarda kaynamaktadır, her kazanın başında da birer zebani nöbet tutmaktadır.

    zebaninin biri diğerine sorar
    "yahu biz niye burada dikiliyoruz?"
    "kazanlardaki insanlar kaçmaya çalışırsa onları kazana geri tıkmak için"
    "peki şu kazanın başında niye zebani yok"
    "o kazanda ***'ler var, ***lerden biri kazandan çıkmaya çalışınca diğer ***ler onu bacağından tutup içeri çekiyor zaten.

    Velhasıl milli birlik beraberlik falan hikaye.
    Birinin başına bir şey musallat olduğu zaman, diğeri tepki göstermek yerine "oh olsun" diyorsa,
    edirnedeki köylünün akarsuyuna zehir karıştığında, karstaki köylünün umurunda olmuyorsa,
    sıranın bir gün kandisine de geleceğinin farkında değilse,
    o millet belini doğrultamaz.
    Evi tutarken herkes iyidir. Yeni kiracı adayınız iyi birine benziyor olsa da, DAVA GEÇMİŞİNİ mutlaka isteyin.
    https://www.milliyet.com.tr/ekonomi/...nir-mi-6994969

  4. #4
     Alıntı Originally Posted by djoz Yazıyı Oku
    "bana dokunmayan bin yaşasın, başkasına ne olursa olsun" mantığı var, hatta "zengine de oh olsun"
    İnceledim , 2008 krizinden sonra ekonomileri dağılan bazı ülkelere bu tip bir varlık vergisi getirilmiş.

    AB ülkelerinden bize ekonomik olarak en yakın Portekizde uygulama şöyle ;

    - Bizdeki gibi gm üzerinden vergilendirilmiyor , kişinin sahip olduğu toplam gm ederi baz alınıyor
    Okuduğum yorumlarda ; takdir edilen değer, genelde minimum seviyede.

    - Her kişiye; €600.000.- 'yu aşan kısım için %0,7 vergi var.
    (€600.000.-lik kısım muaf , karı-koca €1.200.000.- lik mülke vergi yok)

    gelelim zurnanın zırt dediği yere.......

    - Bizde, şirketlere böyle bir vergi salmamışlar !

    -Bizde , arsalara böyle bir vergi salmamışlar !

    - Portekiz'de şirketlere €600.000.- muafiyeti de yok.

    - Şirketlerin vergi oranı %0,4

    https://www.blevinsfranks.com/what-we-do/wealth-tax
    Türkiye, kazığın her türlüsünü ayrı ayrı deneyimleyebilmek için mükemmel bir yer. Burada yetişen biri dünyanın başka bir yanında sıkıntı yaşamaz.
    Re-twittlediklerim katıldığım anlamına gelmez!

  5.  Alıntı Originally Posted by british Yazıyı Oku
    Portekizde uygulama şöyle ;

    - Bizdeki gibi gm üzerinden vergilendirilmiyor , kişinin sahip olduğu toplam gm ederi baz alınıyor
    Aslında varlık vergisinin sadece GM üzerine düşünülmesi de saçma ve adaletsiz.

    Diyelim ki üç kardeş var. 15 milyon liralık bir miras üçüne 5'er milyon nakit olarak bölüştürüldü.

    1. kardeş dedi ki "ben hisse senedi alacağım, temettüsüyle geçineceğim."

    2. kardeş dedi ki "ben birkaç tane daire alacağım, kirasıyla geçineceğim."

    3. kardeş dedi ki "ben mevduat yapacağım, faiziyle geçineceğim."

    Sonra devlet geldi, gayrimenkulü olan kardeşe bastı varlık vergisini. Diğerleri ise rahat.

    Şimdi bu adalet midir?

    Ha bana kalsa zaten vergilendirilmiş olan kazançtan yaptığımız birikimin hiç bir şekilde tekrar vergilendirilmemesi gerekir, ama illa vergi alınacaksa o zaman da farklı varlıklar arasında adalet olmalı.
    Evi tutarken herkes iyidir. Yeni kiracı adayınız iyi birine benziyor olsa da, DAVA GEÇMİŞİNİ mutlaka isteyin.
    https://www.milliyet.com.tr/ekonomi/...nir-mi-6994969

  6. #6
     Alıntı Originally Posted by djoz Yazıyı Oku
    Aslında varlık vergisinin sadece GM üzerine düşünülmesi de saçma ve adaletsiz.

    Diyelim ki üç kardeş var. 15 milyon liralık bir miras üçüne 5'er milyon nakit olarak bölüştürüldü.

    1. kardeş dedi ki "ben hisse senedi alacağım, temettüsüyle geçineceğim."

    2. kardeş dedi ki "ben birkaç tane daire alacağım, kirasıyla geçineceğim."

    3. kardeş dedi ki "ben mevduat yapacağım, faiziyle geçineceğim."

    Sonra devlet geldi, gayrimenkulü olan kardeşe bastı varlık vergisini. Diğerleri ise rahat.

    Şimdi bu adalet midir?

    Ha bana kalsa zaten vergilendirilmiş olan kazançtan yaptığımız birikimin hiç bir şekilde tekrar vergilendirilmemesi gerekir, ama illa vergi alınacaksa o zaman da farklı varlıklar arasında adalet olmalı.
    Kim nereden çıkardı bu vergiyi merak ediyorum. Devlet tapudaki alım satımlarında gerçek rayiçi belirlemezken birden 5 milyon üstü konut uzmanı oldu. İlginç


    Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
    O egeli ben değilim

  7.  Alıntı Originally Posted by djoz Yazıyı Oku
    Aslında varlık vergisinin sadece GM üzerine düşünülmesi de saçma ve adaletsiz.

    Diyelim ki üç kardeş var. 15 milyon liralık bir miras üçüne 5'er milyon nakit olarak bölüştürüldü.

    1. kardeş dedi ki "ben hisse senedi alacağım, temettüsüyle geçineceğim."

    2. kardeş dedi ki "ben birkaç tane daire alacağım, kirasıyla geçineceğim."

    3. kardeş dedi ki "ben mevduat yapacağım, faiziyle geçineceğim."

    Sonra devlet geldi, gayrimenkulü olan kardeşe bastı varlık vergisini. Diğerleri ise rahat.

    Şimdi bu adalet midir?

    Ha bana kalsa zaten vergilendirilmiş olan kazançtan yaptığımız birikimin hiç bir şekilde tekrar vergilendirilmemesi gerekir, ama illa vergi alınacaksa o zaman da farklı varlıklar arasında adalet olmalı.
    burada 5 yıldır olacaklar söyleniyordu. öngöremeyenler o vergileri bir zahmet ödeyecek. 2008 krizinde borsalar dip yaptığında evi olanlar ne diyordu biz %300 kazandık evimiz katlandı çok zekiyiz böyle başarılıyız diye. hatta beylikdüzünde evi olanlar gelen teklifleri reddedip evlerinin fiyatını bile arttırmış diyenler var. eee o dönemde en tepede evini satmayanlar şimdi ağlamayacaklar. vergi ödemek istemeyen evini satabilir kimse evini satma demiyor.
    Yazdıklarım yatırım tavsiyesi değildir!!

  8. Ayrıca Florya, Yeşilköy, vb AKP li yandaşların ağırlıklı oturduğu değerli semtlerde mülklerin değerini düşükten hesaplamışlar. Çok pahalı evlere bile varlık vergisi gelmemiş!

    Bunu duydum da şok oldum!!!


     Alıntı Originally Posted by british Yazıyı Oku
    İnceledim , 2008 krizinden sonra ekonomileri dağılan bazı ülkelere bu tip bir varlık vergisi getirilmiş.

    AB ülkelerinden bize ekonomik olarak en yakın Portekizde uygulama şöyle ;

    - Bizdeki gibi gm üzerinden vergilendirilmiyor , kişinin sahip olduğu toplam gm ederi baz alınıyor
    Okuduğum yorumlarda ; takdir edilen değer, genelde minimum seviyede.

    - Her kişiye; €600.000.- 'yu aşan kısım için %0,7 vergi var.
    (€600.000.-lik kısım muaf , karı-koca €1.200.000.- lik mülke vergi yok)

    gelelim zurnanın zırt dediği yere.......

    - Bizde, şirketlere böyle bir vergi salmamışlar !

    -Bizde , arsalara böyle bir vergi salmamışlar !

    - Portekiz'de şirketlere €600.000.- muafiyeti de yok.

    - Şirketlerin vergi oranı %0,4

    https://www.blevinsfranks.com/what-we-do/wealth-tax

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •