
Originally Posted by
izmut
Bu cumartesi günü, Citroen C4 elektrikli araçla yolculuk ettim.
500 kilometrelik bir yolculuğumuz oldu.
3 kez yolda şarj molası verdik (30'ar dakikadan 1,5 saat)
Şarj %20'nin altına, %80'in üstüne çıkmasın demişler.
Şarjlardan birinde, yanımıza bir TOGG yanaştı.
Kısa bir konuşma yaptık.
Aldığına çok pişmandı, sürekli sorunlar yaşıyormuş.
Ben bu elektrikli araç mevzusunu tam anlayamadım.
Arkadaş, KW şarj ücreti 7,5 TL ödedi.
Evde kendin şarj edersen, daha ucuz oluyormuş.
LPG'ye göre çok fiyat avantajı yok gibi.
Elektrikli araçlar şehir içinde tutabilir ama şehirler arası yollarda, Türk halkı pek tercih etmez bence.
Şu anda motorin, benzin çok pahalı olduğu için, yakıt avantajı var ama arkadaş 1,5 milyon TL'ye almış bu aracı.
Kaç senede amorti edecek ?
citroen c4 piyasadaki batarya kapasitesi en düşük araçlardan biri.menzili şehiriçinde 300 km civarı şehriler arasında 200 lere iniyordur. Bende tesla var evde şarj ediyorum, menzili 565 km teorik. pratikle 110-120 hız ve klima açık haliyle bile 450 ün altına düşmez. dediğiniz yolu tek şarjla gider.
evden şarj ile km başı tüketim değeri 30 krş gibi.
Türkiyede bir aracın ortalama günlük kullanımı 35 km imiş. Yılda 1-2 kez şehirlerarası giderken biraz zahmetli olsa da şarj istasyonları arttıkça elektrikli araç kullanımı her türlü cazip olur.Her araç ağırlıkla şehir içinde kullanılır.
TOGG özeline gelirsek yazılımsal sıkıntıları olduğunu biliyorum, onları çözerler 1 yıla kadar. 1.5 milyon fiyat da normal bence bugün benzinli opel astra 1.5 milyon TL olmuş elektrikli togg 1.5 milyon gayet normal. Tesla 2.4 milyon ama 514 beygir gücü sunuyor. Bu gücü sunan fosil yakıtlı araçların fiyatı ne kadar onunla kıyaslamak lazım.
Yazdıklarım kesinlikle yatırım tavsiyesi degildir..Sadece kendi kişisel görüşlerimdir...
Yer İmleri