Sayfa 249/659 İlkİlk ... 149199239247248249250251259299349 ... SonSon
Arama sonucu : 5272 madde; 1,985 - 1,992 arası.

Konu: FROTO - Ford Otosan

  1. #1985
    Duhul
    Feb 2017
    İkamet
    Istanbul/Montreal
    Yaş
    65
    Gönderi
    36,666
    Cok muthis bir temettu olsa da bol bol Ahtapot yesem Sakiz adasinda.
    Sabir ve zaman: iste benim bahadir askerlerim.. TOLSTOY

  2. #1986
    https://x.com/fire_ozgur/status/1844...213014112?s=19

    SM-A536E cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  3.  Alıntı Originally Posted by CAL Yazıyı Oku
    Değerlemesi artması tamam, bunun fiyata yansıyacağını nereden biliyorsunuz? Fiyatı oluşturan arz ve talep ilişkisi. Her sene 2 defa temettü veren şirket (bazı istisnayi yıllar hariç) 2. temettüyü vermiyorum derse sizce hisseye olan talep artar mı azalır mı?
    piyasa aptal değil keşke değerlemesi artsada fiyata yansımasa :D NE FIRSAT OLURDU AMA :D, dileyen değerinin altına bassın dileyen değerinin üstüne götürsün eninde sonunda değerine gelir her ürün
    Tüm mesajlarım kendi subjektif ve kişisel görüşlerimi içerir ve asla yatırım tavsiyesi değildir.

  4.  Alıntı Originally Posted by Fabric Yazıyı Oku
    Şirketin borçluluğunun azalmasının iyi bir şey olduğunu nereden çıkarıyorsunuz peki ?

    Kuvvetle muhtemel borç biterse başka yatırım yapar. Borçluluk işlerine geliyor benim mantığıma göre.

    Konu finansman maliyeti ise, bunun birde eksi tarafı var. Doğru mu? Ben bunu gider gösteriyorum zaten. Yani yüzde 50 ile kredi aldım bana maliyeti yüzde diye bakamazsınız. En düz mantıkla konuşuyorum. Yani borçlanmak böyle şirketlerin vazgeçmeyeceği bir durum.
    Büyüyen bir şirket için borç elbette kötü değil, ama yeterli büyümeyen şirketler için borç aslında iyi değil fordun 1 tl varlığının 33 kuru öz kaynaktan 67 kuruşu boçtan oluşuyor bir başka deyişle 1 tl öz kyanağına karşın 2 kusur tl borcu vari iyi olmayan borç değil borcun oranıdır. başka bir deyişle kötü olan borç değil borcun oranı...favök düşerken karlılık düşerken nakit akışı kötüleşirken borçluluğun artması iyi bir şey değil. bu borç artıişına kimse iyi diyemez...daha makul seviyelre çekmesi değerlemsini arttırır. nt borcu karının 4 katı satışlarınınsa yarısı, kabul edilebilir düzey net borcun satışlarının 3 te 1 i makul düzey ise net boprcunun satışlarının 5 te 1 i olmasıdır bana göre net borcun yıllık yıllıklandırılmış karın 5 katını aşması durumunda bana göre alarm zişlleri çalmaya başlar,
    gerçi ford finansal borçlarını iyi hedge ediyor görünüyor ama her borcun bir faiz yükü olacağını ve karlılığı sınırlayacağı unutulmamalı... unutmayınki teorik oolarak şirketlerin yaşam döngüsü sonsuzdur, bunu sınırlayan ise nakit akışının kötü yönetilmesi ve nakit akışının kötü olmasıdır bunun bir sebebide borçtur, ben nakit akışına takık biriyim bana göre hisse başı kardan daha önemli bir rasyodur


    kazanç kalitesini en pratik en kısa en doğru ölçen rasyolardan biri de oprerasyoınalrdan nakit akışı hisse başı kara oranıdır


    ford hisse başı yıllıklandırılmış kar 129,7 tl

    operasyonlardan nakit akışı yaklaşık 49 tl


    50/129 = yaklaşık 0,38

    yani her 1 tl karı için gerçekte şirketin kasasına 38 kuruş giriyor, başka bir deyişle hr 100 tl karı için gerçekte operasyonlarının sonucu olarak kasaya giren para 38 tl


    Kazanç kalitesini değerlendirmenin en iyi yolu, işletme nakit akışını hisse başına karla karşılaştırmaktır.

    bu oran 1 den büyükse, bu işletme nakit akışının hbk dan büyük olduğu anlamına gelir ve şirketin gelir tablosunda bildirilenden daha fazla nakit ürettiği için kazançların yüksek kalitede olduğunu gösterir. Bu da yatırımcılarının beklediği yatırım getirisinin üstünde bir performans göstereceğine dair önemli bir işarettir.


    bunun tersi olsaydı yani diyelim 129 tl hisse başı operasyonalrdan ankit akışı ve 50 tl hbk olsaydı bu tuztarsızlığı yatırım yapıyor diye görmezden gelebilirdik ama diğer durumda gelemeyiz.


    defter değeri 248,9 tl hisse başı borç 544,6 tl 544,6 +248,9= 795,5 tl bu hissenin bu fiyatın altına gelmesini beklemem bu verilerle ( ya da kısaca toplam varlıklar / sermaye = 278.438.964 / 350.910= 793,4 tabi piyasada her şey mümkün benimki tahmindir)

    gene aynı olsaydı 793,4 ama hisse başı dd 350 borç 443 vb elbette daha iyi olurdu daha makul olurdu


    Hisse başı operasyonalrdan nakit akışı 50, hbk 129,7 tl ise yatrım yapıyor diye bu tutarzsızlığı görmezden gelemeyiz çok kötü bir druum değil ama cazibesinin az olduğunu göstrgesi..

    mesala atıyorum traarde yapan bir kurum açığa satacak hisse arasaydı froto radara girenlerden biri olabilirdi bu verilerle.... 1249 dan 859,5 hikayesinde bunun da etkisi çok tabi çoğu kişi bu düşüşü byd çin min vs hikaylerine bağlasada gerçek sebeplerden biri bu nakit akışı olayı kazanç kalitesinin düşüklüğüdür. alıcılar bunun dzüeleceğine inanabilir buna göre posizyon alabilir (t abi o da farklı bir bakış açısı ) ama satıcıalrın en önemli bahnesi bu nakit akışı olayıdır bana göre... Şüphesiz FROTO SADECE TR DEĞİL dünya çapında bir firma, ancak bugünkü kazanç kalitesi ve borçluluk düzeyi görmek istediğim şey değil.


    tamamen şahsi fikirlerim ve mevcut verilere göre kişisel yorumum olup ilgili mevzuat gereği yatırım tavsiyesi değildir ve yatırım tavsiyesi olamaz.
    Tüm mesajlarım kendi subjektif ve kişisel görüşlerimi içerir ve asla yatırım tavsiyesi değildir.

  5.  Alıntı Originally Posted by logologo Yazıyı Oku
    Büyüyen bir şirket için borç elbette kötü değil, ama yeterli büyümeyen şirketler için borç aslında iyi değil fordun 1 tl varlığının 33 kuru öz kaynaktan 67 kuruşu boçtan oluşuyor bir başka deyişle 1 tl öz kyanağına karşın 2 kusur tl borcu vari iyi olmayan borç değil borcun oranıdır. başka bir deyişle kötü olan borç değil borcun oranı...favök düşerken karlılık düşerken nakit akışı kötüleşirken borçluluğun artması iyi bir şey değil. bu borç artıişına kimse iyi diyemez...daha makul seviyelre çekmesi değerlemsini arttırır. nt borcu karının 4 katı satışlarınınsa yarısı, kabul edilebilir düzey net borcun satışlarının 3 te 1 i makul düzey ise net boprcunun satışlarının 5 te 1 i olmasıdır bana göre net borcun yıllık yıllıklandırılmış karın 5 katını aşması durumunda bana göre alarm zişlleri çalmaya başlar,
    gerçi ford finansal borçlarını iyi hedge ediyor görünüyor ama her borcun bir faiz yükü olacağını ve karlılığı sınırlayacağı unutulmamalı... unutmayınki teorik oolarak şirketlerin yaşam döngüsü sonsuzdur, bunu sınırlayan ise nakit akışının kötü yönetilmesi ve nakit akışının kötü olmasıdır bunun bir sebebide borçtur, ben nakit akışına takık biriyim bana göre hisse başı kardan daha önemli bir rasyodur


    kazanç kalitesini en pratik en kısa en doğru ölçen rasyolardan biri de oprerasyoınalrdan nakit akışı hisse başı kara oranıdır


    ford hisse başı yıllıklandırılmış kar 129,7 tl

    operasyonlardan nakit akışı yaklaşık 49 tl


    50/129 = yaklaşık 0,38

    yani her 1 tl karı için gerçekte şirketin kasasına 38 kuruş giriyor, başka bir deyişle hr 100 tl karı için gerçekte operasyonlarının sonucu olarak kasaya giren para 38 tl


    Kazanç kalitesini değerlendirmenin en iyi yolu, işletme nakit akışını hisse başına karla karşılaştırmaktır.

    bu oran 1 den büyükse, bu işletme nakit akışının hbk dan büyük olduğu anlamına gelir ve şirketin gelir tablosunda bildirilenden daha fazla nakit ürettiği için kazançların yüksek kalitede olduğunu gösterir. Bu da yatırımcılarının beklediği yatırım getirisinin üstünde bir performans göstereceğine dair önemli bir işarettir.


    bunun tersi olsaydı yani diyelim 129 tl hisse başı operasyonalrdan ankit akışı ve 50 tl hbk olsaydı bu tuztarsızlığı yatırım yapıyor diye görmezden gelebilirdik ama diğer durumda gelemeyiz.


    defter değeri 248,9 tl hisse başı borç 544,6 tl 544,6 +248,9= 795,5 tl bu hissenin bu fiyatın altına gelmesini beklemem bu verilerle ( ya da kısaca toplam varlıklar / sermaye = 278.438.964 / 350.910= 793,4 tabi piyasada her şey mümkün benimki tahmindir)

    gene aynı olsaydı 793,4 ama hisse başı dd 350 borç 443 vb elbette daha iyi olurdu daha makul olurdu


    Hisse başı operasyonalrdan nakit akışı 50, hbk 129,7 tl ise yatrım yapıyor diye bu tutarzsızlığı görmezden gelemeyiz çok kötü bir druum değil ama cazibesinin az olduğunu göstrgesi..

    mesala atıyorum traarde yapan bir kurum açığa satacak hisse arasaydı froto radara girenlerden biri olabilirdi bu verilerle.... 1249 dan 859,5 hikayesinde bunun da etkisi çok tabi çoğu kişi bu düşüşü byd çin min vs hikaylerine bağlasada gerçek sebeplerden biri bu nakit akışı olayı kazanç kalitesinin düşüklüğüdür. alıcılar bunun dzüeleceğine inanabilir buna göre posizyon alabilir (t abi o da farklı bir bakış açısı ) ama satıcıalrın en önemli bahnesi bu nakit akışı olayıdır bana göre... Şüphesiz FROTO SADECE TR DEĞİL dünya çapında bir firma, ancak bugünkü kazanç kalitesi ve borçluluk düzeyi görmek istediğim şey değil.


    tamamen şahsi fikirlerim ve mevcut verilere göre kişisel yorumum olup ilgili mevzuat gereği yatırım tavsiyesi değildir ve yatırım tavsiyesi olamaz.
    Harika bir yazı olmuş.
    Zevkle okudum.
    Katılıyorum.
    Yatırım sürecinde ford otosan seneye de bu yük ile devam edecek yoluna…
    2026 yılı ortasına doğru toparlarsa toparlar.
    Seneye de otomotivde baskı bekliyorlar.
    Yatırım ve ürün gamı değişikliği baskı oluşturuyor şirkete.
    Ancak sağlıklı atlatırsa güzel olur.
    Ytd

  6.  Alıntı Originally Posted by Dudu Yazıyı Oku
    Cok muthis bir temettu olsa da bol bol Ahtapot yesem Sakiz adasinda.
    froto varken temettüyle ahtApOat yemeye değer mi? Ben temettüyü yiyemem forda geri veririm :D ford adama temettü yedirecek şirket değil, verdiği temettüyü hunharca geri ister dAha fazlasını vermek için VE DAHA FAZLASINI İSTEYENLERE :D
    Tüm mesajlarım kendi subjektif ve kişisel görüşlerimi içerir ve asla yatırım tavsiyesi değildir.

  7.  Alıntı Originally Posted by uzunvade87 Yazıyı Oku
    Harika bir yazı olmuş.
    Zevkle okudum.
    Katılıyorum.
    Yatırım sürecinde ford otosan seneye de bu yük ile devam edecek yoluna…
    2026 yılı ortasına doğru toparlarsa toparlar.
    Seneye de otomotivde baskı bekliyorlar.
    Yatırım ve ürün gamı değişikliği baskı oluşturuyor şirkete.
    Ancak sağlıklı atlatırsa güzel olur.
    Ytd
    eyvallah, kötleşmenin bir sebebide avrupada işlerin iyi gitmemesi sonuçta ana pazarımız avrupa, Tahminim bilançoya kadar yatay batta devamn edErizgibi geliyor sadece tahmin çok bir şey kalmadı 1 ay kadar süre var sanırım yıllıklandırılmış hisse başı kar 120 veya üstü olsun ona fitim :D 100 de razıyım , 136 olsa tadında yenmez gönlümüz daha üstü olsun ister tabi nakit akışını da düzeltsin bir zahmet :D BU NAKİT AKIŞI OLAYI O KADAR ÖNEMLİ Kİ ESKİDEN ABD DE duyurulmasını dahi yasaklamışlar gerekçeleride kitlenin bunu anlayabilmesinin zor olduğu :D BANA GÖRE BİLGİYİ SADECE BAZIALRINA ÖZEL HALE GETİRMEK TABİ ASIL AMAÇ
    Tüm mesajlarım kendi subjektif ve kişisel görüşlerimi içerir ve asla yatırım tavsiyesi değildir.

  8.  Alıntı Originally Posted by logologo Yazıyı Oku
    eyvallah, kötleşmenin bir sebebide avrupada işlerin iyi gitmemesi sonuçta ana pazarımız avrupa, Tahminim bilançoya kadar yatay batta devamn edErizgibi geliyor sadece tahmin çok bir şey kalmadı 1 ay kadar süre var sanırım yıllıklandırılmış hisse başı kar 120 veya üstü olsun ona fitim :D 100 de razıyım , 136 olsa tadında yenmez gönlümüz daha üstü olsun ister tabi nakit akışını da düzeltsin bir zahmet :D BU NAKİT AKIŞI OLAYI O KADAR ÖNEMLİ Kİ ESKİDEN ABD DE duyurulmasını dahi yasaklamışlar gerekçeleride kitlenin bunu anlayabilmesinin zor olduğu :D BANA GÖRE BİLGİYİ SADECE BAZIALRINA ÖZEL HALE GETİRMEK TABİ ASIL AMAÇ
    Rahmi Koç yılbaşı gecesi Bernar Naum un yanında depoda envanter sayımı yaparken soğuk yılbaşı gecesi otur bakalım anlat araba nasıl imal edilir diye sorar her şeyi anlatır.
    Bernar Naum bir şeyi unuttun der tahsilat kuzum tahsilat.
    Bunu bir davette anlatmıştı Rahmi Koç.
    İşte o tahsilat dediği şey sizin de üstüne basarak ifade ettiğiniz nakit akışı önemlidir.
    Pandemi sonrası para bolluğu yaşayan orta büyük işletmeler parayı işe yatırdığı vakit bu parasal sıkılaşmanın içinde gemisini yüzdürüyor.
    Ama işketmedeki parayı iyi kullanamayanlar ya da başka alanlara aktaranlar terlediği zamanlar yaşıyor.

    Anlayabilen yapabilen orta ölçekteki şirketler aile işletmeleri ya da şirketleri mutlaka işe para yatırmaları gerekir.
    Ve bence her yılki karın belli bir miktarını sermaye piyasalarında global ya da ulusal hisse senetlerinde tutmalıdır.
    Bu da olaya farklı açıdan katkım olsun.
    Zor zamanlardan geçiyoruz yatırım demirden leblebi….

    Ytd

Sayfa 249/659 İlkİlk ... 149199239247248249250251259299349 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •