Sayfa 362/656 İlkİlk ... 262312352360361362363364372412462 ... SonSon
Arama sonucu : 5245 madde; 2,889 - 2,896 arası.

Konu: FROTO - Ford Otosan

  1.  Alıntı Originally Posted by human01 Yazıyı Oku
    Son yıllardaki yükselişlere rağmen herşey hala enflasyonun gerisinde..... Kripto demeyin bence kripto tam bir lale olayı gibi olacak sonunda.... Şimdi karşı çıkan çok olacaktır ama sonunda herkes bir sandelye kaptığında birileri ayakta kalacak..hatta çoğunluk ayakta kalacak... Kısacası iyi hisselerden kıpırdamak ve ayrılmak enflasyon karşısında uzun vade en cengaver savaşçınızı dışarıya almanıza benzer.. Benden söylemesi..
    Coinlerin bazıları kalıcı bir çoğu da çöp.
    Bitcoin ve eth alıp soğuk cüzdan yapmıştım iki yıl önce.
    Hala bekliyorum.Mrga ralli yaşanırsa belki zirvelerine yakın yakalarsam yurtdışı borsada değerlendireceğim onu da.
    Al sat işlerine gelirsek sermaye piyasalarında al sat yapan orta uzun vadede hiç kıpırdamasa aynı noktaya gelir çektiği dert de cabası olur.
    Finansçılar soruyorum lisanslarını falan işe girişte sormuyorlar ne kadar hacim yarattırırsın diye soruyorlar.Al sat yapan illaki üzülür.
    Burda var birkaç kişi teknikçi onlar kurt olmuş onlar al sat yapmasa da aynı parayı kazanırlar bence.
    Bana uzak.
    Şu olur bence sağlıklıdır.
    Sepet yapmıştır kişi ağırlıkları sektör ve şirketlere dağıtmıştır arada ayarlama yapıyordur onu anlarım ama günlük al sat ky için strestten başka bir şey değil.
    Coinde de ticarette de sermaye piyasalarında da doğru değil.

    Büyük miktarda parası olmayan(1 milyon dolar altında) yatırımcı önce sektör sonra patron belirleyip sepet yapmalıdır.temettüler nakit akışlarını ekleyerek bileşik getiriyi de kullanarak lot hedefine ya da vade hedefine dek biriktirmelidir.
    Ama burdaki handikap iyi şirketler birbirine getirise yakınsar uzun vadede.Bunu da göz önüne aldığında odaklanma da önemli oluyor.
    Dudu nun portföy başarısı varsa onun gibilerin odaklanma yapmalarından dolayı.
    Kendime gelirsem de geçmişime baktığımda odaklanma ve büyüme hisselerini iyi seçmem ve hiçbir zaman borsadan para çıkartmamak olarak düşünüyorum.
    Sahne kapanıncaya dek sahnese olmalı kişi.
    Ama bu yazdıklarım kolay şeyler değil para az yatırımcıda ve barınma araç alımı vs diyerek insanlar burdaki paralarını kullanıyorlar haliyle sermaye büyümesi zor oluyor.
    Zamanında teknik orta vade baktıgım kagıtlar hariç büyüme hisseleri dahil temettüleri tekrar koyarak 5 şirkette değerlendirsem yine aynı orana varcak gibiyim.
    Bir de ekonomist ve iktisatçıları şirket işlerinde dinlemek önemli yatırımda dinlemek işe yaramıyor.
    Çünkü piyasada yazılı olmayan kurallar mevcut.Kitabi yaklaşımlar teknik temelde vs de
    piyasanın çok fiyatladığı şeyler değil.
    Benim düşüncem de bu.
    (Bunları kimseye ya da size bir şeyler anlatmak ispat amaçlı yazmadım burdaki yorumları okuyunca ara ara kendimi de test ediyorum atladığım görmezden geldiğim bir şey var mı diye onun için yazdım.)

    Herkesten her şeyi öğrenirim bilgi bedava uygularım ya da uygulamam.
    Mesela genelde yıllık harcamalarımı bir seferde alıyorum.Ppf ve isviçre frangı olarak hesapta tutuyordum bu zamana dek.Oradan harcıyorduk.Altın olarak da koymayı öğrendim bu yıl mesela.
    Altın ppf isviçre frangı eşit oranda atıp eşit oranda bozup kullanıyoruz.Daha da geçmişte isviçre frangı tutuyordum.Euroyu daha zayıf görüyordum vs vs
    Her yeni gün bir şeyler öğreniyoruz.
    Ama şunu net ifade edeyim.
    Temettüler işi çok büyütüyor.Eğer temettü ihtiyaç değilse portföyü devasa büyütüyor.
    Ytd syg

  2.  Alıntı Originally Posted by Siesta Yazıyı Oku
    Sagolun. Bir sure forda donmeyi dusunmuyorum.
    Zarari kurtarmayi da beklemiyordum , zayif bilanco , euro parite ve dandik temettu olaylarindan sonra.

    Herkesin dilinde bir 15 kasim muhabbeti.

    Bakalım çinliler geliyor mu gelmiyor mu

    Teşvik belgesi resmi gazetede mi yayinlanacakmis.. onu mu bekliyorlarmis lansman icin.

    Bir önümüzü görelim.
    Ben de acaba tek hisseden sepete döndürsem mi bist i diye düşünmeden edemiyorum.
    İleride burdaki temettüyü piyasaya çıkarmayı düşünüyorum.
    Onun için hiç aksamaması lazım temettülerin.
    Ama bir özel okul ama özel bir vakıf hayalim var.
    Orayı maliyet olarak düşükte tutup burdan gelen temettüyle işi döndürebilirsem hayalime ulaşmış olurum.
    Ben de birkaç şey düşünüyorum da kaydırmak için biraz çalışmak lazım.
    Geldiğimde birkaç kişiye fikir danışacağım.
    Aslında koç holding iyi temettü verse yarısını oraya kaydırıp başka şirketleri kafamda düşünmücem de.
    Arada aklıma geliyor.
    5 şirkete çıkarsam ağırlık ayarlaması yapmak lazım olcak ara ara oturup bakmak lazım olcak.
    Gecen bilançoya bile bakmadım sormadım da.
    Oturup çalışmak istemiyorum bilançolara artık.
    Benim çevremde borsa yatırımı yapan da yok genelde işe güce yatırıyorlar.Fikir danışmam gerekiyor aslında da odakl*****yorum.
    Abd ye götürsem vergi meselesi var ülkemize para sokarken.
    Burda ferrari hissesi gözüme kesiyor.Biriyle görüşme yaptık ondan fikir alıyorum aslında ama bazı soru işaretleri var.
    Ara ara gelip okuyorum farklı fikir yakalar mıyım diye de olmazsa emlak yatırımı yapcam dükkan mağaza olarak.Kiraları bağlıcam kafamdaki işe ileride.
    Zaten temettü sürekliliği kurumsallık vs dilündük mü koçlardsn başka adam yok ülkede maalesef….
    Neyse Allah kerim açar bir kapı bize.
    Fazla gevezelik ettim kusura bakmayın.Sesli düşündüm.
    Risk olarak ifadelerinize de saygı duyuyorum onu da ekliyim.

  3. #2891
    Bu habere bir tavan olur artık.

    Türkiye detayı da güzelmiş...

    Hayırlı olsun.

    **************************************

    ABD Ulusal Kara Yolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA), Ford Motor hakkında 2021 yılında bir soruşturma başlattı. Ford'un 600 binden fazla kusurlu geri görüş kameralarına sahip araçları zamanında geri çağırmadığı veya Ulusal Trafik ve Motorlu Araç Güvenliği Yasası'nın gerektirdiği şekilde doğru ve eksiksiz geri çağırma bilgileri sağlamadığı belirlendi. Geri çağırılmayan araçlar arasında 2020 model yılı Escape, Explorer, F-150, Mustang ve Transit araçları da dahil olmak üzere çeşitli modeller bulunuyordu.

    FORD ANLAŞMAYA GİTTİ, ÖDEMEYİ KABUL ETTİ

    Ford Motor, ABD Ulusal Kara Yolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) ile anlaşma yoluna gitti. Anlaşmayla ilgili de NHTSA'dan açıklama yapıldı. Açıklamada, Ford Motor'un arızalı geri görüş kameralarına sahip araçları zamanında geri çağırmadığı ve ilgili yasanın gerektirdiği şekilde bilgi sağlamadığı ifade edildi.

    ŞİRKET TARİHİNİN EN YÜKSEK İKİNCİ CEZASI

    Ford'un 165 milyon dolar ceza ödemeyi kabul ettiği belirtildi. Ford Motor'un kabul ettiği bu cezanın, kurum tarihinde en yüksek tutardaki ikinci ceza olduğu vurgulandı.

    65 MİLYON DOLAR ÖN ÖDEME YAPILDI

    Açıklamada anlaşma çerçevesinde, Ford'un 65 milyon dolarlık ön ödeme yapacağı, şirketin performans yükümlülükleri için 45 milyon dolarlık harcama gerçekleştireceği ve 55 milyon dolarlık kısmın ertelendiği aktarıldı.
    NHTSA'nın ek olarak Ford'un geri çağırma karar alma sürecini gözden geçirmesini ve gerekli değişiklikleri yapmasını talep ettiği belirtilen açıklamada, şirketten geri çağırma kararlarının hızını artırmasının isteneceği kaydedildi.

    FORD VE NHTSA'DAN AÇIKLAMA

    Fordun sözcüsü Maria Buczkowski yaptığı açıklamada, “NHTSA ile bu konuyu çözme fırsatını takdir ediyoruz ve Ford'da güvenlik ve uyumluluğu sürekli olarak geliştirmeye kararlıyız. Gelişmiş veri analitiği, yeni bir kurum içi test tesisi ve diğer yetenekler de dahil olmak üzere geniş kapsamlı iyileştirmeler halihazırda devam ediyor ve daha fazlası da gelecek” dedi.
    NHTSA yönetici yardımcısı Sophie Shulman da yaptığı açıklamada, “Zamanında ve doğru geri çağırmalar, yollarımızda herkesi güvende tutmak için kritik öneme sahiptir. NHTSA, üreticilerin yollarımızı güvenli tutmak için tasarlanan yasalara uymasını sağlamaya kararlıdır. Üreticiler Amerikan halkının güvenliğine öncelik vermekte ve federal yasalar kapsamındaki yükümlülüklerini yerine getirmekte başarısız olduklarında, NHTSA onları sorumlu tutacaktır” diye konuştu.

    365 MİLYON DOLAR GÜMRÜK CEZASI KESİLMİŞTİ

    Mart ayında, Ford'un Türkiye'den ithal ettiği kargo vanların arka tarafına geçici koltuk yerleştirerek ülkeye yolcu taşıma aracı olarak sokulması nedeniyle 365 milyon dolar gümrük cezası kesilmişti.

  4.  Alıntı Originally Posted by Siesta Yazıyı Oku
    Bu habere bir tavan olur artık.

    Türkiye detayı da güzelmiş...

    Hayırlı olsun.

    **************************************

    ABD Ulusal Kara Yolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA), Ford Motor hakkında 2021 yılında bir soruşturma başlattı. Ford'un 600 binden fazla kusurlu geri görüş kameralarına sahip araçları zamanında geri çağırmadığı veya Ulusal Trafik ve Motorlu Araç Güvenliği Yasası'nın gerektirdiği şekilde doğru ve eksiksiz geri çağırma bilgileri sağlamadığı belirlendi. Geri çağırılmayan araçlar arasında 2020 model yılı Escape, Explorer, F-150, Mustang ve Transit araçları da dahil olmak üzere çeşitli modeller bulunuyordu.

    FORD ANLAŞMAYA GİTTİ, ÖDEMEYİ KABUL ETTİ

    Ford Motor, ABD Ulusal Kara Yolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) ile anlaşma yoluna gitti. Anlaşmayla ilgili de NHTSA'dan açıklama yapıldı. Açıklamada, Ford Motor'un arızalı geri görüş kameralarına sahip araçları zamanında geri çağırmadığı ve ilgili yasanın gerektirdiği şekilde bilgi sağlamadığı ifade edildi.

    ŞİRKET TARİHİNİN EN YÜKSEK İKİNCİ CEZASI

    Ford'un 165 milyon dolar ceza ödemeyi kabul ettiği belirtildi. Ford Motor'un kabul ettiği bu cezanın, kurum tarihinde en yüksek tutardaki ikinci ceza olduğu vurgulandı.

    65 MİLYON DOLAR ÖN ÖDEME YAPILDI

    Açıklamada anlaşma çerçevesinde, Ford'un 65 milyon dolarlık ön ödeme yapacağı, şirketin performans yükümlülükleri için 45 milyon dolarlık harcama gerçekleştireceği ve 55 milyon dolarlık kısmın ertelendiği aktarıldı.
    NHTSA'nın ek olarak Ford'un geri çağırma karar alma sürecini gözden geçirmesini ve gerekli değişiklikleri yapmasını talep ettiği belirtilen açıklamada, şirketten geri çağırma kararlarının hızını artırmasının isteneceği kaydedildi.

    FORD VE NHTSA'DAN AÇIKLAMA

    Fordun sözcüsü Maria Buczkowski yaptığı açıklamada, “NHTSA ile bu konuyu çözme fırsatını takdir ediyoruz ve Ford'da güvenlik ve uyumluluğu sürekli olarak geliştirmeye kararlıyız. Gelişmiş veri analitiği, yeni bir kurum içi test tesisi ve diğer yetenekler de dahil olmak üzere geniş kapsamlı iyileştirmeler halihazırda devam ediyor ve daha fazlası da gelecek†dedi.
    NHTSA yönetici yardımcısı Sophie Shulman da yaptığı açıklamada, “Zamanında ve doğru geri çağırmalar, yollarımızda herkesi güvende tutmak için kritik öneme sahiptir. NHTSA, üreticilerin yollarımızı güvenli tutmak için tasarlanan yasalara uymasını sağlamaya kararlıdır. Üreticiler Amerikan halkının güvenliğine öncelik vermekte ve federal yasalar kapsamındaki yükümlülüklerini yerine getirmekte başarısız olduklarında, NHTSA onları sorumlu tutacaktır†diye konuştu.

    365 MİLYON DOLAR GÜMRÜK CEZASI KESİLMİŞTİ

    Mart ayında, Ford'un Türkiye'den ithal ettiği kargo vanların arka tarafına geçici koltuk yerleştirerek ülkeye yolcu taşıma aracı olarak sokulması nedeniyle 365 milyon dolar gümrük cezası kesilmişti.
    Gelmişsin FROTO ya zararı kurtardım diye satmışsın...

    Arkadan da ince ince FROTO dan bi adam olmaz türü yazılar yazmısın.

    Ardından da tırı vırı bir haber için TAVAN OLABİLİR uyarısı yapmışsın....

    Yahu bu haberin FROTO ya hisse fiyatına etkisi NÖTR ...

    İşte böyle kişiler bir de diyor ki ''Ben borsada neden kazanamıyorum?''

    Kazanamazsın SİESTA kardeş kazanamazsın...Fesat insan borsada para kazanamaz.

  5.  Alıntı Originally Posted by uzunvade87 Yazıyı Oku
    Ben de acaba tek hisseden sepete döndürsem mi bist i diye düşünmeden edemiyorum.
    İleride burdaki temettüyü piyasaya çıkarmayı düşünüyorum.
    Onun için hiç aksamaması lazım temettülerin.
    Ama bir özel okul ama özel bir vakıf hayalim var.
    Orayı maliyet olarak düşükte tutup burdan gelen temettüyle işi döndürebilirsem hayalime ulaşmış olurum.
    Ben de birkaç şey düşünüyorum da kaydırmak için biraz çalışmak lazım.
    Geldiğimde birkaç kişiye fikir danışacağım.
    Aslında koç holding iyi temettü verse yarısını oraya kaydırıp başka şirketleri kafamda düşünmücem de.
    Arada aklıma geliyor.
    5 şirkete çıkarsam ağırlık ayarlaması yapmak lazım olcak ara ara oturup bakmak lazım olcak.
    Gecen bilançoya bile bakmadım sormadım da.
    Oturup çalışmak istemiyorum bilançolara artık.
    Benim çevremde borsa yatırımı yapan da yok genelde işe güce yatırıyorlar.Fikir danışmam gerekiyor aslında da odakl*****yorum.
    Abd ye götürsem vergi meselesi var ülkemize para sokarken.
    Burda ferrari hissesi gözüme kesiyor.Biriyle görüşme yaptık ondan fikir alıyorum aslında ama bazı soru işaretleri var.
    Ara ara gelip okuyorum farklı fikir yakalar mıyım diye de olmazsa emlak yatırımı yapcam dükkan mağaza olarak.Kiraları bağlıcam kafamdaki işe ileride.
    Zaten temettü sürekliliği kurumsallık vs dilündük mü koçlardsn başka adam yok ülkede maalesef….
    Neyse Allah kerim açar bir kapı bize.
    Fazla gevezelik ettim kusura bakmayın.Sesli düşündüm.
    Risk olarak ifadelerinize de saygı duyuyorum onu da ekliyim.

    selamlar hocam,
    burada yazan bir kesim var, birde daha çok okuyan , ama genel olarak ortalamanın çok üstünde bir gurup olarak dusunuyrum, sizin kendinize yada etrafınıza sordugunuz soruları eminim herkes de kendine soruyor,

    bende portföyde %50 üzeri froto taşıyorum , 250tl'lerden başlamıştım ve çevremdeki herkesede söylemiştim hikaye basit 350K araçtan 1Milyon araca giden bir serüven, dolayısıyla, 1 milyon araç üretim/satışını görmek istiyorum, dogru şirketteyiz diye dusunuyorum (hatta gün ola harman ola, rusya almanya ispanya fabriklarıda koç'a verilebilir, batarya işinde koç holding şapkanda tavşan illa cıkaracaktır vs)

    koç gurubu en iyi yatırım yapılacak gurup, frotoda o şeklide, ama yinede portföyümüzüde bir holding yönetir gibi yönetmek lazım naçizane,

    1 hafta çimsa çalıştım (yatırımım yok, yapmak istiyorum) bence kendi alanında inanılmaz bir hikaye yazıyor çimsa, büyümeye (globalde ve Türkiyede) ve ihracata odaklanmış,

    kordsa 1+ milyar dolardan fazla PD'ne sahipken şimdilerde 400+Milyon dolarda yatırımcısın çok üzdü (2 senedir buradada yatırımım var ve külli zarar, ama birçok nedeni var dolar, asgari ücret çin faktörü vs)

    alarko 6-7 sektörde , holdingi büyütmeye çalışıor, yaptıgıı yatırımlarla (5 yıldır yatırımcısıyım)

    sıfır maliyetli işmen yatırımcısıyım ve devam ediyorum,

    aslında sözün özü , burada siz dahil birçok insanın yatırım konusunda benden çok daha iyi oldugunu düşünen ve kendisini sürekli geliştirmeye çalışan biri olarak

    kişiden kişiye degismekle beraber , mutlaka ama mutlaka, birden fazla sektör/şirketde yatırım yapılması gerektigini düşününenlerdenim, bu sayı birisi icin 15 iken bir başkasıicin 5 olabilir, ama 1 tane olması gerçekten psikoloji açısından çok zorlayıcı,

    hürmetle,

  6.  Alıntı Originally Posted by skardes Yazıyı Oku
    selamlar hocam,
    burada yazan bir kesim var, birde daha çok okuyan , ama genel olarak ortalamanın çok üstünde bir gurup olarak dusunuyrum, sizin kendinize yada etrafınıza sordugunuz soruları eminim herkes de kendine soruyor,

    bende portföyde %50 üzeri froto taşıyorum , 250tl'lerden başlamıştım ve çevremdeki herkesede söylemiştim hikaye basit 350K araçtan 1Milyon araca giden bir serüven, dolayısıyla, 1 milyon araç üretim/satışını görmek istiyorum, dogru şirketteyiz diye dusunuyorum (hatta gün ola harman ola, rusya almanya ispanya fabriklarıda koç'a verilebilir, batarya işinde koç holding şapkanda tavşan illa cıkaracaktır vs)

    koç gurubu en iyi yatırım yapılacak gurup, frotoda o şeklide, ama yinede portföyümüzüde bir holding yönetir gibi yönetmek lazım naçizane,

    1 hafta çimsa çalıştım (yatırımım yok, yapmak istiyorum) bence kendi alanında inanılmaz bir hikaye yazıyor çimsa, büyümeye (globalde ve Türkiyede) ve ihracata odaklanmış,

    kordsa 1+ milyar dolardan fazla PD'ne sahipken şimdilerde 400+Milyon dolarda yatırımcısın çok üzdü (2 senedir buradada yatırımım var ve külli zarar, ama birçok nedeni var dolar, asgari ücret çin faktörü vs)

    alarko 6-7 sektörde , holdingi büyütmeye çalışıor, yaptıgıı yatırımlarla (5 yıldır yatırımcısıyım)

    sıfır maliyetli işmen yatırımcısıyım ve devam ediyorum,

    aslında sözün özü , burada siz dahil birçok insanın yatırım konusunda benden çok daha iyi oldugunu düşünen ve kendisini sürekli geliştirmeye çalışan biri olarak

    kişiden kişiye degismekle beraber , mutlaka ama mutlaka, birden fazla sektör/şirketde yatırım yapılması gerektigini düşününenlerdenim, bu sayı birisi icin 15 iken bir başkasıicin 5 olabilir, ama 1 tane olması gerçekten psikoloji açısından çok zorlayıcı,

    hürmetle,
    Sayın skardes,
    Yazdıklarınız çok kıymetli.
    Teşekkür ederim.

  7.  Alıntı Originally Posted by uzunvade87 Yazıyı Oku
    Sayın skardes,
    Yazdıklarınız çok kıymetli.
    Teşekkür ederim.

    bu arada amerika borsasına girilmesi gerektiginide yıllardır dusunurum, hatta az bir starbucks hissesi almıştım yıllar once ama ilgilenmiyordum, ve oda yanlış bir yatırımmış (starbucksun kötü bir ceo ve yönetimi ve düşüşüne denk gelmişim), starbucks cogunu satıp ve birazda ilave olarak yaklaşık portfoyun %4'ü kadar ve cogunlugu TEsla (sadece otomobil şirketi oldugunu dusunmuyorum, bir yazılım-teknoloji şirketi daha çok, ve , game changer bir şirket) olan amerika yatırımıda var , TEsla'yıda yakından takip etmeye çalışıyorum, ve burayıda yine cogaltmak ve çeşitlendirmek istiyorum

    hürmetle,

  8. haber akışlarıını sürekli takip etmek değil ama her habere göre enseyi karartmak ya da çoşmak pek mantıklı değil zaten amaçta bu piyasanın işleyiş mantığını bilmeden, haberleri aklımızı kullanarak eleştiriel bir süzgeçten geçirmeden sırf haber akışlarına göre ahreket etmek hiç sağlıklı değil aban göre haber akışları sadece bir bahane gerektiğinde kullanırlar gerektiğinde de görmezden gelirler büyük fonlar.... hiç kıymeti harbiyesi yok çoğu haberin yukardaki haberde olduğu gibi ( piyasa işeyişine örnek olarak tuprs efasne karlar açıkaldığı dönem 3 sene önceki faiyatalrına düşmüştü, ya da kötü bilonço ve haberler öncesi hiç ilgilenmediğim bazı sığ hisselerin x hissesinin tavan tavan gitmesi ki aslında amaç mal boşaltma öncesi kağıttan çıkması gibi) çimsya gelince beton gibi hisse :D YILLARCDA YERİNDE SAYDIĞINI BİLİRM SABIR HİSSESİİDR AMA SAĞLAM HİKAYESİ VAR :D öyle ksıacılar heves etmesin :D YTD
    Tüm mesajlarım kendi subjektif ve kişisel görüşlerimi içerir ve asla yatırım tavsiyesi değildir.

Sayfa 362/656 İlkİlk ... 262312352360361362363364372412462 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •