
Originally Posted by
temel analiz 1
Ww Diğer taraftan, 17 Temmuz 2009 tarihinde askıya çıkan 1/100.000 ölçekli çevre düzeni planında söz konusu arazi habitat alanı ve günübirlik rekreasyon alanı olarak tahsis edilmiş olup; bu plana Şirket tarafından yasal süresi içerisinde itiraz edilmiştir. Pendik, Kurtdoğmuş Köyü’ndeki arazinin imar planındaki değişiklik ve bu değişikliğe ilişkin itiraza, bu finansal tabloların hazırlandığı tarih itibarıyla henüz yanıt alınmamıştır. Söz konusu imar planına Şirket haricindeki üçüncü kişiler tarafından da itiraz edildiği bilinmektedir. İmar Planı’na yönelik itirazlardan sonra ilgili makamca yapılan değerlendirmelerin ne olduğu hususunda Şirket’e herhangi bir bilgi verilmemiştir. Aradan geçen 8 yıllık süre içinde daha alt ölçekli planlar yapılmamış ve arazinin imar durumu henüz belirlenmemiştir. Ömerli Arazisi’ne yakın bölgede Kuzey Marmara Otoyolu Projesi yapım ve kamulaştırma çalışmaları yapılmakta olup, Karayolları Genel Müdürlüğü’nün 5 Aralık 2016 tarihli yazısında ilgili parsellerin kamulaştırma dışında kalıp herhangi bir kamulaştırma işlemine tabi tutulmadığı belirtilmiştir. Planlama süreci birden fazla kamu kurumu tarafından yürütüldüğünden, süreçlerin takibi ile yetinilmektedir. Gayrimenkul değerleme şirketi tarafından yapılan müracaat neticesinde iletilen İstanbul Büyük Şehir Belediye Başkanlığı’nın 30 Kasım 2016 tarihli yazısında “Pendik İlçesi Kurtdoğmuş Mahallesi 1154 ve 1155 sayılı parseli de kapsayan NİP-22054 PİN Numaralı 1/5000 Ölçekli Pendik İlçesi Yenişehir Mahallesinin bir kısmı ile Ballıca, Emirli, Kurna ve Kurtdoğmuş Mahalleleri Nazım imar planı teklifi ve raporunun 3194 ve 5216 sayılı yasa ve ilgili yönetmelikler kapsamında değerlendirilmek ve karar alınmak üzere İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi’ne havale edildiği” ifade edilmiştir.
Aa Yukarıda verilen bilgiler kapsamında, Ömerli Arazisi’nin, 17 Temmuz 2009 tarihinde askıya çıkan 1/100.000 ölçekli çevre düzeni planında belirtildiği üzere Arazi’nin “habitat” ve “günübirlik rekreasyon” alanı olarak tahsis edilmiş olması, parsellerin oldukça eğimli ve engebeli bir topoğrafyaya sahip olması, bölgenin merkezi yerleşim alanları dışında kalmasına rağmen; Arazi’nin bulunduğu bölgede bu büyüklüğe sahip başka parsel bulunmaması, Arazi’nin TEM Otoyolu’na yakın konumlu olması, arazinin bulunduğu bölgenin 1/5000 ölçekli nazım imar planı yapım sürecinin başlamış olması, Kuzey Marmara otoyolu güzergahının netlik kazanmış olması ve otoyolun devamı olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün (3.köprü) hizmete açılması gibi “güçlü yanları” ve “fırsatları” dikkate alınarak, gayrimenkul değerleme şirketinin 20 Ocak 2017 tarihli değerleme raporunda emsal karşılaştırma yöntemi kullanılarak söz konusu Arazi’nin sadece 1154 no’lu parseli için gerçeğe uygun değeri 219.864.000 Türk Lirası (KDV Hariç) olarak takdir edilmiştir. Diğer taraftan, bu tutar Arazi’nin 1154 nolu parselinin tamamı için yapılan değerlemedir. 1154 nolu parselin Şirket payına düşen kısmı 31 Aralık 2016 tarihi itibarıyla 1.577.435 m2 ve %75,33 nispetinde olup, Şirket payına düşen değer 165.630.715 Türk Lirası’dır (31 Aralık 2015 tarihi itibarıyla Şirket payına düşen kısım 1.415.155 m2 ve %67,58 nispetinde olup Şirket payına düşen değer 84.909.002 Türk Lirası’dır). Yukarıda bahsedildiği gibi, 1155 no’lu parselin Orman Arazisi olarak tescili hakkındaki Mahkeme Kararı’nın henüz kesinleşmemiş olmakla birlikte, söz konusu karar kapsamında, bu parsele ilişkin bir değer takdirinde bulunulmamıştır. Ömerli Arazisi için doğrudan faaliyet giderleri kapsamında cari yılda 50.097 Türk Lirası tutarında güvenlik giderine katlanılmıştır (31 Aralık 2015: 35.250 Türk Lirası) (Dipnot 20). Bunun yanında cari yılda ilgili gayrimenkulden herhangi bir kira geliri elde edilmemiştir (2015: Bulunmamaktadır).
1/5000 lik nazım imar planının yapılmaya başlanması" hususu bu raporun en önemli kısmı.....
Yer İmleri