"Çok naz aşık usandırır" diye düşündüm bu şarkı aklıma geldi.
https://www.youtube.com/watch?v=kUOFr6BN2uQ
Cem Karaca ve Moğollar - Üzüm Kaldı - 1973
"Çok naz aşık usandırır" diye düşündüm bu şarkı aklıma geldi.
https://www.youtube.com/watch?v=kUOFr6BN2uQ
Cem Karaca ve Moğollar - Üzüm Kaldı - 1973
Tüm yorumlarım asla/zinhar alım veya satım tavsiyesi değildir.
"Zayif devamli adalet ister, halbuki bu kuvvetlinin umurunda bile değildir."
Istanbul havalimanında 3 lü iniş testleri başlamış. Sabiha Gökçen'de de ikinci pist devreye girmişti, akaryakıtın pahalılandığı bir dönemde marjinal de olsa tasarruf sağlayabilir.
Tüm yorumlarım asla/zinhar alım veya satım tavsiyesi değildir.
"Zayif devamli adalet ister, halbuki bu kuvvetlinin umurunda bile değildir."
İstanbul Havalimanı Aralıkta ilk 10 da idi Nisan'da gerilemiş gibi
Hindistan'a dikkat etmek gerekiyor havacılıkta büyüyorlar gibi.
![]()
Tüm yorumlarım asla/zinhar alım veya satım tavsiyesi değildir.
"Zayif devamli adalet ister, halbuki bu kuvvetlinin umurunda bile değildir."
şimdi gördüm, gündüz diyanetin kuruluş tarihi üstüne tartışma dönmüş, google sordum, ilk çıkan akademik siteye girdim
"Osmanlı Devleti'nde Şeyhülislamlığa bağlı vakıflar, ibadethaneler, dinî eğitim veren medreseler TBMM açıldıktan sonra alanın uzmanlarından oluşan Şer'iyye ve Evkaf Vekâleti'ne bağlanmıştır. İşgal döneminde hükümet üyesi olan Şer'iyye ve Evkaf Vekâleti meclisin çıkaracağı kanunları dinsel yönden incelemiştir. Bu dönemde meclisin çoğunluğu dinî esaslara dayalı bir devlet örgütlenmesi anlayışına sahiptir.. Vekâlet, Kurtuluş Savaşı'ndan yaklaşık bir yıl sonra 3 Mart 1924'te, İslam dininin iman ve ibadet meselelerinde çoğunluğu Müslüman olan Türk halkına hizmet vermek üzere Diyanet İşleri Başkanlığı'na dönüştürülmüştür."
tarih tanıdık geldi değil mi ?? evet, hilafetin kaldırıldığı gün.. bizzat atatürk tarafından kurulmuş olması değil esas mevzuu, diyanet işleri başkanının devlet protokolündeki sıralaması- 1924 itibariyle devlet protokolünde 3.sırada.. başbakan- meclis başkanı- diyanet işleri başkanı-.. genelkurmay başkanının bile önünde.. atatürk sonrası kademe kademe gerilemiş, protokolde 52. sıraya kadar düşmüş.. bugün kaldırılsın deniyor, olabilir tabii, şartlar değişmiştir toplum değişmiştir geçen 100 yılda, lağvedilmesi tartışılabilir.. bizzat atatürk tarafından kurulmuş diye bir tabuya dönüştürülmesi yanlış bence.. imam maaşlarından rahatsız olan tayfa, daha 9 ay evvelki seçimde ülkeye başkan seçmek için öne sürdükleri liderin en önemli ekonomik vaadinin -her muhtara 1-2 yardımcı tayin etmek"ten ibaret olduğunu unutmuş olmalı..
köyleri geçtim, ama şehirlerdeki muhtarların herhangi bi işlevi kaldı mı ?? muhtarların gördüğü her iş artık e-devlet üzerinden yapılıyor.. bay kemal seçilmiş olsaydı, şu an muhtar odalarına 1-2 masa daha alınmış olacaktı, çay kahve eşliğinde muhabbetler dönecek, halkın vergileriyle 100 bin boş gezenin kalfası istihdam edilecekti.. başka bi ekonomik vaad var mıydı ? haaaa, faiz artsın-ortodoks politikaya dönülsün diyorlardı bir de, zaten mehmet şimşekle o parasal politikaya geçilmiş oldu, muhalefetin de önerdiği politika uygulanıyor şu an
TV'de Mart ayında en çok yumurta düştü diye yazı geçti. Ne zaman gitsem indirim var ama yumurta yoktu.
![]()
Tüm yorumlarım asla/zinhar alım veya satım tavsiyesi değildir.
"Zayif devamli adalet ister, halbuki bu kuvvetlinin umurunda bile değildir."
-Üst yönetim işten anlayan kişiler.
-Covid döneminde işten çıkarma yapmamaları en büyük avantajı oldu THY'nin, Avrupa'lı rakiplerinin çok ötesine geçtiler. Lufthansa, AIR France hala toparlayamadı Covid dönemindeki sıkıntıların etkisini atlatamadılar.
-ABD'de pilot sendikası çok kuvvetli, kendi maaşlarını kendileri belirliyorlar neredeyse ve rekabet çok yüksek
-Istanbul harika bir hub
Tüm bunlar ciddi drive etkisi yarattı
Bilanço harika mı, bence değil. Son çeyrekleri kıyaslayınca marjlarda düşüş var. Bence ilk çeyrek önem kazandı. Elimde olsa yarın olası coşku durumunda verir geçerdim şahsen.
evet, son çeyrek kar patlaması büyük ölçüde ertelenmiş vergi gideri kaynaklı
thy ilk sıçramasını 2008-2009 döneminde yapmıştı.. 2008 kötü başlamıştı piyasalarda ama emtia rallisi yaşandı ilk yarıda, petrol 146 dolara kadar yükseldi, goldman 200 olur diye rapor çıkardı.. havayolu şirketleri en büyük gider kalemi olan petrolü hedge ederler, yani önünmüzdeki 1-2 yıllık petrol faturasını şimdiden fikse ederler, maliyetini hesabını kitabını bilmiş olurlar, oxford harward mezunu bütün cfolar böyle yaptı.. bütün havayolu şirketleri yüksek fiyatlardan petrolü bağladıkları sırada, thy bunu yapmadı, spottan günlük olarak alıyordu yakıt ihtiyacını.. 2008 sonbaharda lehman zamanı petrol fiyatları çöktü, 30 kusür dolarlara düştü, diğer bütün rakipleri önceden fikse ettikleri 140 dolarlık benzini kullanırken, thy dörtte biri fiyata mal etmeye başladı, muazzam bi competitive advantage sağladı
covid zamanı avrupa en büyük havayolu şirketleri air france- klm- lufthansa her biri devletlerinden 10 milyar avro hibe aldı, yoksa batmaları kaçınılmazdı.. thy tek kuruş almadı kendi devletinden, maliyetleri kıstı i. personele bir yıldan uzun süre sadece asgari ücret ödedi ii.kargo taşımacılığan asıldı, kargodan elde ettiği karla bilançoyu zararsız geçirmeyi başardı
Yer İmleri