
Originally Posted by
nikrece
Bilmediğimiz bir yöntemle diyoruz, zira THY'nin Kamuyu Aydınlatma Platformu'na gönderdiği bilançoda finansman gideri satırında, detaylı bilgi için 31 numaralı dipnota bakılması gerektiği yazıyor. 31 numaralı dipnotu bilançoda aradık ama bulamadık. (Belki de gecenin ilerleyen saatlerinde sarhoş olmuştu)
Gördüğünüz gibi THY'nin esrarını bir yere kadar aydınlatmayı başardık. Ama hâlâ karanlıkta kalan bazı noktalar var. Bu yazı, Kafka'nın romanları gibi, kesin bir sonuca ulaşmadan bitiyor...
Gerçekten böyle bir şey olabilir mi?
Bağımsız denetim raporlarının amacı bu gibi durumların açıklığa kavuşmasını sağlamaktır ama rapora baktığım zaman ben böyle bir açıklık göremedim.
31 nolu dipnotu buldum, burada da durum aydınlığa kavuşmuyor. Krediler 33 milyar tl'den 55 mia TL'ye çıkarken finansman giderleri 4 milyar tl'den 3 milyar tl'ye iniyor.
Yıl sonu kredi bakiyesi 55 milyar tl ile kapandığına göre yıl ortalaması en azından 40 milyar dolar olan bir kredi borcunun 3 milyar tl finansman gideri yaratmış olması garip. Tek açıklama forward işlemleri ile kurun sabitlenerek düşük kur farkı gideri yazılmış olmasıdır. Bu da ne kadar mümkün, kim bu hacimde bir döviz kredisini bir kurla fiksler bilmiyorum.
Son muhasebe prensiplerine tam hakim değilim, aklıma mümkünse finansman giderlerinin bir kısmının uçak bedelleri üzerine eklenerek aktifleştirilmiş olabileceği geliyor. Ama bundan emin olabilmek için ayrıntılı bilançoların içine girmek gerekiyor ki bizlerin bu imkanı yok. İşi bu olan analistlerde zaten bu işlere zaten bulaşmazlar, yalnızca bilançodaki 3-5 rakamı birbirine bölüp çarparak rasyolar uydururlar.
Yani yazar doğru yazmış, neyin nerede başlayıp nerede bittiği belli olmayan bir kafka romanındaki bay k'yız hepimiz.
- - - - - - - - - -- - - - -- -- - - - - - - - - -
Winter is coming...
Yer İmleri