PDA

View Full Version : Istanbulda gelismeye musaait bolgeler..



borsamania
01-09-2005, 17:44
Istanbulda gelismeye musaait bolgeler..

Arsa yatirimi icin hangi bolgeler potansiyel vaadediyor?

:mod:

abdi
01-09-2005, 21:10
hadımköy-çatalca-izzettin-nakkaş bölgesi..istanbulun yeni yerleşim bölgesi olacak.....2003 de 10 dönümü 3 milyar iken almadım şimdi dönümü 10 milyar diyorlar...bir dönüm yaklaşık olarak 1000 metrekare..kartonsanın sattığı arazi bu bölgenin sanayi kısmında kartonun haberlerinde alış ve satış fiyatları var hele bir bakın kara...

gemici
01-09-2005, 21:17
akfırat a git 3 şeritli yolu da yapıldı ....garantili 3 senede %1000 kar eder

SENOL
05-09-2005, 17:23
akfırat a git 3 şeritli yolu da yapıldı ....garantili 3 senede %1000 kar eder
kaptan orası ne tarafa kalıyor yol göstersene bu acemiye bir de fiyat olarak nasıl o dediğin yer ..bir de orada 500 ve 1000 m2 yer bulma olasıgımız nedir...

gemici
05-09-2005, 18:39
kurtköy formula pistinin bağlı olduğu belde...

borsamania
06-09-2005, 09:41
O Bolge yeterince degerlenmedi mi sizce Sn Gemici Sehir merkezine 50 km mesafedeki bir yer icin?


:düsün: :düsün:

dartanyan
06-09-2005, 10:45
Akfırat F1'e çok yakın bir yer... Ayrıca Milpa'nın şuan orada Akfırat evleri diye bir projesi hayata geçiyor. Bitince güzel olacak :)

soros74
24-10-2005, 12:36
Milliyet Emlak bu hafta İstanbul'un değişecek yüzünü
araştırdı. İşte aylardır tartışılan ve önümüzdeki günlerde
tartışılmaya devam edilecek proje ve planlar...
Türkiye'de emlak ve inşaat sektörü çok büyük bir değişimin
eşiğinde. Şimdiye kadar yaşananların değişim olup olmadığını
soruyorsanız, hepsi değişimin ön habercisi. Türkiye'nin
girdiği yeni süreç belki tüm sektörlere katkı sağlayacak ama
bunların hepsi bir tarafa inşaat ve emlak sektörüne çok büyük
yansımalar olacak. Dolayısıyla böyle bir ortam gayrimenkule
yatırım yapan herkese büyük kazanç sağlama olanağı sunuyor.
Türkiye'yi bir tarafa bırakıp, İstanbul'u bu hafta mercek
altına aldık. Nerede, neyin değişeceğini belirledik. Tabi
siyasal istikrar buna bağlı olarak ekonomik konjonktürün bu
eğilimini koruması şartıyla...
Emlak yatırımı yaparken sosyal donatılara ve büyük yatırımlara
dikkat etmek gerekiyor. Her büyük yatırım veya sosyal donatı
etrafındaki gayrimenkullerin fiyatını yükseltir. Sadece
alışveriş merkezi değil, kruvaziyer limanlar, metro
yatırımları, dev inşaat şirketlerinin gerçekleştirdiği
projeler beraberinde çevresindeki emlakların fiyatına olumlu
yönde katkıda bulunur. Dolayısıyla emlak yatırımı yaparken
bunalara dikkat edin.

Kentsel dönüşümler başlıyor

İstanbul'da ilk göze çarpan, "çarpık yapılaşma" AB
müzakerelerine bağlı olarak kişi başına düşen gelirin
artışıyla birlikte kaybolacak. Özellikle Avrupa yakasında
Bakırköy, Zeytinburnu, Avcılar, Bahçelievler, Bağcılar,
Güngören, Esenler ve Gaiosmanpaşa ile Şişli, Anadolu yakasında
Üsküdar, Ümraniye, Maltepe, Kartal, Pendik ve Tuzla kentsel
dönüşüm projeleriyle gecekondulardan kurtulacak. Yerine
depreme dayanıklı ama bugünkünden daha yüksek binalar
yapılacak.İstanbul Büyükşehir Belediyesi her ne kadar 30 bin
konut ile bu konuda bir adım atmışsa da bunlar devede kulak.
İstanbul'da önümüzdeki 5-10 yıl içerisinde 1 milyondan fazla
konutun ketsel dönüşüm çerçevesinde yıkılıp yerine yenisi
yapılacağı tahmin ediliyor.

Caddeler tarih olacak

İstanbul'da kentsel dönüşüm projeleri ile birlikte bugün
dükkanların ve büroların fiyatlarının tavan yaptığı caddeler
tarihe karışacak. Özellikle gecekonduların yoğun olduğu
ilçelerdeki caddelerde, metrekare bazında dükkanlar alışveriş
merkezlerindeki dükkanlardan daha pahalıya satılıyor. Bu
caddelerin yerine alışveriş merkezleri inşa edilecek. Çarşılar
kentsel dönüşüm projelerini üstlenen şirketlere ait olacak.
Tabi İstiklal ve Bağdat caddesi gibi tarihi geçmişe ve sosyal
misyona sahip caddeler istisna.

Metro yatırımları

İstanbulların 1990'lı yıllardan beri yoğun kullanmaya
başladığı tramvay ve metro ağı şimdilik 40 kilometre
civarında. Tramvay hattının kilometresi 3-4, metronun
kilometresi ise 40 milyon dolara mal oluyor. Yap-işlet-devret
modeliyle dünyanın önde gelen metro inşa şirketlerinin
İstanbul'un metro ağını artırması için hazırlıkları sürüyor.
İstanbul'daki karayollarındaki yoğun azaltılmasında önemli bir
rol üslenecek metro ağı en az 5 katına çıkacak. Şimdilik
merkezi bölgelerde planlanan metro, ilerleyen yıllarda
banliyölere de götürülecek.

Deniz ulaşımı artacak

İstanbul'da ulaşımda deniz yollarının kullanması daha da
artacak. İlçeler ve belirli merkezler arasındaki seferler daha
fazla noktaya yayılacak. Seferler sıklaşacak. Metro ile deniz
ulaşımı entegre hale gelecek.
Kuzey yapılaşacak
1999 depreminden sonra zemini sağlam olduğu için tercih edilen
İstanbul'un kuzeybölgelerinde Kemerburgaz, Zekeriyaköy,
Kilyos, Riva, Şile, Tepeören ve Dolayoba gibi yerlerde
yapılaşma tamamlanacak. İmar izni olan her arazi binalar ile
dolacak. Gelir seviyesi yüksek kesim kuzeyde yaşayacak. Bağdat
Caddesi, Nişantası, Maçka, Teşvikiye, Etiler ve Levent gibi
bölgeler dışında kalan merkezi alanlarda ağırlıklı olarak orta
ve alt kesim yaşayacak.

Boğaz daha kıymetli olacak

Türkiye'de kişi başına düşen gelir arttığı sürece Boğaziçi
kıyılarındaki yalılar ve sırtlardaki villalar daha değerli
hale gelecek. Türkiye'de faaliyet gösteren AB başta olmak
üzere yabancı kökenli şirketlerin yöneticilerinin ev satın
alırken veya kiralarken öncelikli tercihi boğaz. Buradaki
birinci öncelik ise Avrupa yakası. Bu tür yapıların inşa
edilmesinin yasal açıdan zor olması, buna rağımen talebin
artacak olması Boğaziçi'ndeki yalıların ve villaların fiyatını
artıracak.

Turizm potansiyeli artacak

İstanbul'un turizm potansiyeli her geçen yıl artarak devam
edecek. Şimdilik yılda 6-7 milyon turistin geldiği İstanbul'a
ilk etapta 10 milyon, uzun vadede ise 40 milyon turistin
geleceği tahminleri yapılıyor. Turizm yatırımları ile birlikte
Eminönü, Beyoğlu, Şişli, Beşiktaş, Sarıyer ve Üsküdar gibi
ilçelerde turizm potansiyeli katlanarak artacak. Ayrıca yeni
yapılacak kruvaziyer gemi limanları ve marinalarında etkisiyle
kıyı şeridi daha etkili olacak.

Plaza ve residence artacak

İstanbul'da imara açılacak bölgenin yok denecek kadar az
olması, beraberinde binaların boyunun yükselmesini zorunlu
hale getiriyor. Bugün merkezi lokasyonda 5-6 kat olan binalar
yıkılarak yerine en az iki katı yükseklikte binalar inşa
edilecek. Merkezi lokasyonda yer alacak arazilere plaza ve
residence inşaatları artarak devam edecek. Bugün apartmanların
ve işhanlarının bulunduğu arsalar birleştirilerek en az 20-30
katlı binalar inşa edilecek. Merkezi alanda yaşam residence
tipi dairelerde devam edecek.

Site yaşamına geçilecek

İlk kez 1950'lerde başlayan İstanbul'daki konut siteleri
giderek artacak. Homojen gelir seviyesine hitap eden siteler,
hem inşaatı gerçekleştiren şirketler için hem de içinde
oturanlar için ciddi avantajlar sağlıyor. Dolayısıyla şimdilik
üst ve ortanın üstü için yapılan siteler uzun vadede tüm gelir
grupları için inşa edilecek.

Oteller inşa edilecek

Bir taraftan artan turizm potansiyeli diğer taraftan artan dış
ticaret hacmi yeni otellerin inşasını zorunlu kılıyor.
Şimdilik 20'den fazla olan 5 yıldızlı otellerin sayısında
önemli bir artış bekleniyor. Ayrıca İstanbul'da kent içinde 5
yıldızlı otel inşa edecek arazinin sınırlı olması dolayısıyla
4 ve 3 yıldızlı otellerin sayısının daha çok artacağı tahmin
ediliyor.

İstanbul'a neler yapılacak?

1) Galataport: Karaköy ile Kabataş arasındaki 1.2 kilometrelik
kıyı şeridine Royal Caribbean Ortak Girişim Grubu tarafından
kruvaziyer yolcu limanı inşa edilecek. Sadece bu projele ile
İstanbul'a yılda 5 milyon civarında gelir seviyesi yüksek olan
turist gelmesi bekleniyor. Yıllardır atıl durumda olan Türkiye
Denizcilik İşletmeleri'ni ait olan binalar bir işleve kavuşmuş
olacak. İstiklal Caddesi ile Karaköy arasırnda kalan alanın
hareketlenmesi bekleniyor.

2) Haydarpaşa: TCDD'ye ait Haydarpaşa Liman ve Garı dönüşüm
projesi çerçevesinde 5 milyar dolarlık bir yatırımla 1 milyon
300 bin metrekare alana yat limanı, yat kulübü, kruvaziyer
gemi limanı, hastane, yaşlı bakım merkezi, 5 yıldızlı ve 4
yıldızlı oteller, kongre ve fuar merkezleri, ticaret alanları,
alış-veriş merkezleri, ofisler ve konutlar yapılacak. 49
yıllığına ihaleye edilecek projede denizin doldurularak 340
bin metrekarelik yeni bir alan oluşturulacak. Projenin
ihalesi, uluslararası katılıma açık olacak. Proje
tamamlandığında Anadolu yakası yeni bir ofis ve alışveriş
merkezine kavuşmuş olacak.

3)Zeytinburnu: Bir zamanlar Kazlıçeşme'nin bulunduğu bölge
serbest bölge olarak planlanıyor. Özellikle tekstil ve deri
ticaretine yönelik dev alışveriş merkezleri yapılacak. Ayrıca
bölgede turizm yatırımları da ön plana çıkacak.

4) Marinalar: İstanbul'da şimdilik 2 olan marina sayısı kısa
sürede 7'ye çıkacak. Ataköy ve Kalamış Marina'ya ilave olarak
Tarabya, İstinye, Kumkapı, Zeytinburnu, Maltepe ve Kartal'a
marina inşa edilmesi düşünülüyor.

5) Adalar: Halen atıl durumda bulunan Sivriada ve Yassıada
kullanılır hale gelecek. Sivriada, Boğaz'dan transit geçen ve
kruvaziyer yolcu gemilerinin yakıt ikmal merkezi, Yassıada ise
bu gemilerin uğrayacağı alışveriş merkezi olarak kullanılacak.

6) Büyükdere: Şişli Camisi ile Büyükdere merkez arasında
şimdilik 5 olan alışveriş merkezi 15'e çıkacak. Kanyon,
Astoria, Tatlıcı Towers, Özdilek, Torunlar, İstinya Park,
Doğuş Power Center ilk etapta yapılacak olanlar. Proje
çalışmaları devam edenler ile birlikte bu sayı daha da
artacak. Büyükdere Caddesi alışverişin merkezi olacak.

7) Sarıyer-Beykoz: Turizm yatırımları planlanan Sarıyer ile
Beykoz arasına 3. köprü inşa edilecek. Açılacak çevre yolları
ve bağlantı yolları ile İstanbul'un akciğeri konumundaki bu
ilçelerde yapılaşma artacak.

8) Eminönü: Ticaret ve imalat merkezi olarak ağırlık kazanan
Eminönü'nde yakın zamanda bu tür işletmeler ilçe dışına
çıkarılacak. Unkapanı ile Mısır Çarşısı arasındaki alan
tamamıyla turizm yatırımlarının yoğunlaştığı bölge haline
gelecek. Ayrıca bitirelecek tüpgeçit projesi ile birlikte
Eminönü bugünkünden çok daha merkezi bir ilçe olacak.

9) Beyoğlu: Bin 800 metre uzunluğundaki İstiklal Caddesi,
İstanbul'da eğlence ve sanatın merkezi konumunda. Şimdilik
alternatif olarak Talimhane trafiğe kapatıldı. Ama Talimhane
İstiklal'in yoğunluğunu çekemeyecek gibi görünüyor. İstiklal
Caddesi'nin paralelindeki sokaklardaki metruk ve harap haldeki
binalar restore edilerek veya yıkılıp yenisi inşa edilerek
ilçe daha canlı hale getirilecek.

10) Beşiktaş: 650 metre ile dünyanın en yüksek binası olacak
Bosphorus Tower projesinin gerçekleştirilmesiyle dev bir
ticaret merkezi ortaya çıkacak. Şimdilik sadece Akmerkez'in
bulunduğu ilçeye yeni residence, plaza ve alışveriş
merkezlerinin inşa edilmesi gündemde. Bunlar tamamlandığında
Beşiktaş'ın ticaretteki ve finanstaki ağırlığı artacak.

11) Kartal: 1950'li yıllardan sonra sanayi yatırımlarının
yoğunlaştığı Kartal ve çevresi bundan sonra ticari
komplekslerle ve turizm yatırımlarıyla gündeme gelecek.
Özellikle sahildeki eski çimento fabrikasının bulunduğu
alandan başlayarak kıyı şeridine dünya çapında projelerin
yapılması planlanıyor.

12 Tuzla-Pendik: Formula 1 tesislerinin bulunduğu Tuzla ve
Sabiha Gökçen Havaalanı'nın bulunduğu Pendik her geçen yıl
turizmden daha fazla pay alır hale gelecek. Havayolu
şirketlerinin rekabeti sonucu hava trafiğinin her geçen gün
artacağı Sabiha Gökçen Havalimanı tam kapasite ile
kullanılmaya başlandığında Atatürk Havalimanı'nın yoğunluğunu
çekecek. Formula 1 tesislerinin bulunduğu bölge ise hem turizm
yatırımları hem de lüks konut yapılaşmasıyla dikkatleri
üzerine toplayacak.

13) Silivri: Gelecekte İstanbul'un en büyük toplu konut inşa
alanı olacak. En az 600 bin konutluk sosyal tesis inşa
edilecek. Bu Ataköy'ün neredyse 50 katı bir yapılaşma olacağı
anlamına geliyor. Ayrıca uzun vadede Silivri'yi havaalanı
yapımının düşünülmesi cazibesini artırıyor.

14) Çatalca-Büyükçekmece: Arazilerinin önemli bir kısmı göl ve
baraj koruma havzası içerisinde yer alan bu ilçeler gelecekte
İstanbul'da lüks yapılaşmanın merkezi olacak. Az katlı ve
küçük taban oturumlu binaların yapımına izin verilen bölge
İstanbul'un Avrupa yakasında gelir seviyesi yüksek kesimi
çekecek.

15) Bakırköy: 1.5 milyar dolarlık değeriyle Türkiye'nin en
değerli gayrimunkülünün bulunduğu Bakırköy'de Ataköy turizm
kompleksinde iyileşme çalışmaları sürüyor. Yeni yapılacak
binalar ile çok daha değerli ve etkin duruma gelecek olan
Ataköy Turzm Kompleksi'ne ilave olarak ilçeye yeni
yatırımlarının yapılması gündemde.

16) Bayrampaşa: Cezaevinin kent dışına taşınması planları
yapılıyor. Cezaevinin yerine konutlar ve alışveriş merkezleri
yapılacak. Ayrıca ilçede geniş çaplı bir kentsel dönüşüm
projesi gündemde.

Morientes
24-10-2005, 20:48
istanbulu boşverin wilma kasırgasından sonra florida ve miami dolaylarında emlak fiyatları inişe geçecek.

cemusta
25-10-2005, 20:13
şu an istanbulda RİVA arsa yatırımı amaçlı çok elverişlidir
90 dolardan üç dört sene içinde 400 dolara gider
bilgilerinize

cemusta
25-10-2005, 20:31
5 altın kural

1. Bir gayrimenkul yatırımı yaparken prim potansiyeli mi, yoksa kira geliri için mi satın alacağınıza karar verin. En doğrusu hem prim potansiyeli hem de iyi geliri olan gayrimenkullerdir. Fakat bunlar borsada yüksek temettü ödeyen hisse senetlerine benzer. Az sayıda bulunur.

2. Gelişecek bölgelerde imarlı arsalar büyük prim potansiyeli taşır. İstanbul'da Riva, Zekeriyaköy, Silivri ve Pendik ile Tuzla gelecekte çok kazandıracak bölgelerdir.

3. Alışveriş merkezleri etrafına çok kazandırır. Uzun vadede etrafındaki dükkan ve bürolar ile konutların değerini katlar. Satılabilirliğini kolaylaştırır.

4. Ulaşım ve yol yatırımlarını iyi takip edilmelidir. Yeni yollar ve yol genişletme çalışmaları her zaman için bölgedeki emlak fiyatlarında yükseliş sağlar.

5. Hem büyük şehirlerde hem de küçük kentlerde kampüslerin çevresinde genelde kentin elit kesimi oturur. Ayrıca kampüslerin çevresi kısa sürede hızla gelişir. Yani getirisi yüksek olur.

Baydisiplin
25-10-2005, 20:32
Bu İstanbul'un taşı toprağı altın nerden alırsanız alın, o kadar çok taliplisi varki, çöp satsanız bile para ediyor bu memlekette.... benim işyerinin önünde seyyar bir satıcı var, adamın aylık geliri 1,5 milyar civarında benden fazla para kazanıyor, arsa işide böyle nerden alırsan al, elbet biri gelir onu senden daha fazlasına alır, talep patlaması var her konuda bu memlekette...